2017.01.02. 14:42
A huszonnegyedik is megjelent
Sokszínű közgazdaságtan a 21. században. Ezt a címet viseli Svéhlik Csaba új könyve, amely már a 24. az ötven éves móri professzor könyveinek a sorában.
Milyen volt a kötet fogadtatása? – erről érdeklődtünk elsőként Svéhlik Csabától.
– A könyv október végén jött ki a nyomdából és kifejezetten örülök annak, hogy heteken belül az összes példány elfogyott. A külhoni magyarok részéről is jelentős érdeklődés mutatkozott a tanulmánykötet iránt.
– Milyen témában születtek a korábbi munkák?
– Számos műszaki, gazdasági és üzleti könyvem jelent meg, sőt az egyik legnagyobb formátumú politikus, hazánk háromszoros miniszterelnöke, a móri születésű pénzügyi zseni Wekerle Sándor életútjának, munkásságának bemutatásával az idáig általam nem művelt szakterületen igazi történelmi utazásban vettem részt. Az „ismeretlen vizeken” való kalandozás egy exkluzív kivitelű, több száz fotóval illusztrált albumszerű könyvet eredményezett, amely igazi sikerkönyvvé vált, hiszen már a könyvbemutató után szinte az összes példány elfogyott.
Bár jó magam az alternatív járműhajtásokról írott műveimet tartom a legjobbaknak, érdekes, hogy a nagyközönség mégis a Marketing a 21. században című könyvemet tartja a legsikeresebbnek, hiszen e kötet immáron öt kiadást ért meg és több határainkon túli országban is tananyag. Amint kevés szabadidőm engedi, szeretném befejezni az elektromos autók történetéről és jövőbeni perspektívájáról szóló könyvemet, hiszen magyar nyelven ezen igen aktuális témáról még nem jelent meg összefoglaló mű.
Képaláírás: Svéhlik Csaba új könyvével a kezében
– Mi inspirálta új könyve megírására?
–Felgyorsult világban élünk, rendkívül és hihetetlenül gyorsan, ellentmondásokon keresztül változik a világ társadalmi, gazdasági struktúrája, változik a fogyasztók és egyben munkavállalók szemlélete, magatartása, gondolkodása, felnőtt egy ún. digitális nemzedék is. A 21. század beköszöntével új kihívásokkal kellett a társadalmaknak szembesülniük, amelyek a kényszerűség okán kiköveteltek egy nagyfokú szemléletváltást mindennapjaink számos területén.
A korábban megszokott paradigmák elavulni látszanak, amely folyamatot a 2008-ban kirobbant pénzügyi világválság még tovább fokozott. Az üzleti élet, a versenyszféra működésére mindez fokozottan érvényes, hiszen a globális versenyben való megfelelés kikényszeríti számos szakterület korábbi menetéből való kizökkentést. A 350 oldalas könyv e változások kiváltó okait tárgyalja és megpróbál választ keresni és találni napjaink számos új kihívására. Mind a változások okai, mind pedig az azokra adható válaszok és stratégiák is sokszínűek lehetnek (nincs tökéletes megoldás), ezt sugallja a könyv címe is.
– Miként látja a hazai gazdaság mögött álló évet, és milyenek kilátások?
– 20016-ban a hazai gazdaság számára egyértelműen sikeres esztendő volt, a makroszámok kifejezettek jók és e lendület – főként a bővülő fogyasztás és a várhatóan beinduló beruházások miatt – ki fog tartani 2017-ben is. Fontosnak tartom azonban, hogy a (talán utolsó) uniós forrásokat a lehető leghatékonyabban, főleg gazdaságfejlesztésre és nem utolsósorban innovációra, kutatás-fejlesztésre fordítsuk, a hazai tulajdonú vállalkozások megerősítése és minél több saját termék piacra juttathatósága céljából.