2012.04.06. 04:54
Simsont tesztel Talmácsi Gábor
Budapest - Itt a tavasz, dübörög az adrenalin, kirajzanak a motorosok. Nem csak az utakon, a versenypályákon is kezdődik az idény - eljött a szokásos Budapest Motorshow ideje is. Körülnéztünk.
Már a Kerepesi úton kellemetlenül éreztük magunkat a három sávban araszoló kocsisort agresszívan támadó, türelmetlen autósok miatt, a Kincsem parkhoz és Vásárvároshoz vezető szakaszon már-már türelmünket veszítettük, a kiállítás kapujában pedig végképp ránk tört a tömegiszony: negyvenpercnyi sorban állás közben ez nem is csoda. Így aztán sűrűn idéztük a két hónappal korábban, Lipcsében szerzett tapasztalatokat, nem mintha összevethető lenne a kelet-német és a magyar motor show: ez a mégis csak európai fővárosban rendezett (és mindjárt három az egyben!) kiállítás, ahhoz képest visszafogottan fogalmazva is méltatlan.
De ez nem a kiállítókon, még kevésbé a látogatókon múlik, sokkal inkább a szervezőkön, akik ugyan ki nem mondják, de látszik a munkájukon, hogy a legkevésbé sem a kiállítói és látogatói oldal érdekli őket, hanem kizárólag a bevételi. Akik azonban az autókra, motorokra kíváncsiak, azok hajlamosak félretenni rossz érzéseiket, s mint a szombati tömeg is bizonyította, sem a kényelmetlenségek, sem a borsos árú belépők nem tántorították vissza őket attól, hogy megnézzék a gépcsodákat.
És látványt, azt vastagon kaptak a pénzükért, akár az A-pavilonban helyet kapott motor, audio- és optikai tuningbörzére, akár a G- és F-pavilonban felvonultatott új típusú motorkerékpárokra, mopedekre, vagy a két-, három- és négykerekű retrocsodákra voltak kíváncsiak. Nomeg találkozhattak nagy nevekkel, ismerős arcokkal, mint például az első és eddig egyetlen magyar gyorsaságimotoros világbajnokkal, Talmácsi Gáborral. Mi több, ha volt türelmük kivárni a sorukat, még egy közös fotón is szerepelhettek vele. Álltak is sorban, becsülettel a világbajnok kamionjánál, ami azért különösen örvendetes ebben a gyorsan pörgő világban, mert ékesen példázza, hogy az igazi teljesítményt, s az ezek véghezvivőit megőrzi az emlékezet, s előbb-utóbb viszonyítási pontok lesznek.
Például a Magyar Motorkerékpáros Iskolában pallérozódó motorszerelők számára, akik közül egyre többen próbálgatják szárnyaikat a versenypályán is. Nem véletlenül találtak egymásra az MW Performance csapatával éppen az aszfalton, a MAMI Simson-kupáján, s idén másodszor szorítottak helyet standjukon a rácalmásiaknak a nagy tavaszi motor shown. Így aztán a vásári nagyérdemű itt is megcsodálhatta a Németországban már bemutatott titániumvázas, karbon idomokkal felöltöztetett, Simson-motoros versenygépet és szolidabb, ám kicsivel sem gyengébb króm-molibdén vázas istállóbeli vetélytársát.
Elárulhatjuk, Talmácsi Gábor is megnézte a különleges darabokat, s ha az a világhálón szárnyra kapott hír, miszerint a világbajnok erre az idényre szerepet vállalna az MWP csapatában a vaskos ellenfélpukkasztó kacsa kategóriába tartozik is, arról valóban szó volt Mohai János csapatfőnökkel beszélgetve, hogy a régi ismeretségre is tekintettel , szívesen tesztelné a gépeket. Mert Talma azok közé a motorversenyzők közé tartozik, akik készséggel, mi több, örömmel osztják meg tudásukat, tapasztalataikat az új generációkkal ezért működtet motoros iskolát is. Nem mellékesen pedig a világ egyik legjobb tesztpilótája is, így hasznos tanácsokkal segíthet a motorépítőknek. Elvégre sosem lehet tudni, nebulói közül kiből lesz világbajnok. S ha egyszer lesz - miért ne lehetne magyar építésű motorral...?