Neten is megy a vásárlás

2019.06.07. 11:38

Jól pörgetik a felújítások a barkácspiacot

Egy év alatt 20 milliárd forinttal bővült a magyar barkácspiac, amelynek a forgalma tavaly elérte a 160 milliárd forintot.

Forrás: Shutterstock.com

Fotó: Volodymyr Tverdokhlib

Az építőipar felfutása kevésbé hat az ágazatra, mint amennyire a beruházókra vagy a kivitelező cégekre. A szektort sokkal inkább a felújítások húzzák, a legkeresettebb termékcsoportok a lakberendezési termékek, a kerti bútorok, a padlólapok és a szaniteráruk – olvasható a Világgazdaság cikkében.

A Blokkk.com elemzése szerint

a kereskedelmi költések nagy része az élelmiszerboltok kasszáit gazdagítja, második helyen viszont már az építőanyag- és a barkácspiac áll, a harmadikon pedig a kozmetikumok piaca.

A lakáspiac várható gyorsulása az idén a bútor-, a lakásfelszerelés-, valamint az építőanyag-piacon generálhat további költéseket.

Bagaméri László, a Praktiker értékesítési igazgatója szerint a társaságuk piaci részesedése immár 35-36 százalékra tehető. A Világgazdaságnak kifejtette, hogy

a plázastop miatt nem tudnak idehaza további áruházakat nyitni, de arra az esetre, ha enyhülne a szabályozás, rajtra kész állapotban vannak, további két-három egységgel bővítenének, és határon túli expanzióban is gondolkodnak.

A húsz áruházzal rendelkező Praktiker tavaly 20 százalékos bővüléssel 57,1 milliárd forint árbevételt ért el, amelynek 7 százalékát az online csatorna adja. A lánc 24 ezer terméket kínáló webáruháza a tizenöt legnépszerűbb hazai e-kereskedelmi platform egyike – ezt már Karl-Heinz Keth, a Praktiker ügyvezető igazgatója mondta.

Tavaly 6 millióan vásároltak a barkácsüzletláncnál, az átlagos kosárérték 9200 forint volt.

Borítókép: illusztráció

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!