Jelentős korlátozások

2 órája

A Keletinél még tart a műszaki mentés, járatkimaradásokra is kell számítani

A szakemberek folyamatosan végzik a kisiklott kocsik visszaemelését, hogy mielőbb megindulhasson a vonatforgalom. A Keleti pályaudvar – bizonytalan ideig – nem indít és nem fogad vonatokat, az érintett vonatok más budapesti állomásokra érkeznek és onnan indulnak és hosszabb eljutási időre kell számítani – közölte a MÁV.

MW

Budapest, 2024. augusztus 25. Kisiklott Intercity vonat a Keleti pályaudvar közelében 2024. augusztus 25-én. Jelentõs korlátozásokra, késésekre, vonatkimaradásokra kell számítani. MTI/Mihádák Zoltán

Fotó: Mihádák Zoltán

Mint arról beszámoltunk, vasárnap este kisiklott a Kolozsvár felől Budapestre tartó InterCity vonat a Keleti pályaudvar közelében, emiatt jelentős korlátozásokra, késésekre, vonatkimaradásokra kell számítani. 

A társaság tájékoztatása szerint a vasúti jegyek érvényesek az M2-es, M4-es metró és a H8-as HÉV teljes vonalán, Kőbánya felső állomás eléréséhez a 23-as és 24-es villamoson a Keleti pályaudvar és Orczy tér között, a 37-es és 37A villamoson a Magdolna utca és Kőbánya felső vasútállomás között, továbbá Rákos vasútállomás eléréséhez az Örs vezér terétől a 97E, 161-es, 161E, 168E, 169E buszon. Hozzátették, a 97E és 169E járat is megáll Rákosnál.

A műszaki mentés ideje alatt pótlóbuszok közlekednek a Keleti pályaudvar (Kerepesi úti buszvégállomás) – Kőbánya felső (Albertirsai út) – Rákos vasútállomás szakaszon.

Nemzetközi járatok is érintettek

A Budapest-Győr-Hegyeshalom vonalon a szombathelyi és soproni IC-k, a Railjetek, a bécsi EC-k, a Hegyeshalomból érkező két reggeli távolsági személyvonat (9309, 9307) Budapest–Kelenföldig közlekedik és onnan indul, míg 

a Bukarestből Bécsbe tartó Dacia nemzetközi gyorsvonat (346) nem érinti a Keleti pályaudvart, helyette Budapesten Ferencváros és Kelenföld állomáson lehet felszállni rá.

Ez a járatok nem közlekednek 

A Budapest-Hatvan-Miskolc vonalon a Tokaj IC-k és a Hernád-Zemplén IC-k Hatvanig közlekednek és onnan indulnak vissza Miskolc felé, a gödöllői, aszódi S80-as, isaszegi G80-as vonatok nem közlekednek, helyettük az IR85-ös Mátra és az IR87-es Agria InterRégiók fővárosi végállomás Kőbánya felsőre kerül át, Kőbánya felső és Aszód között minden állomáson és megállóhelyen megállnak.

Budapest–Újszász–Szolnok vonalon pedig a békéscsabai IC-k Szolnokig közlekednek és onnan indulnak vissza, a Z60-as, a G60-as és S60-as vonatok fővárosi végállomása pedig Rákosra kerül át.

A reggeli csúcsidőben Budapest felé Szolnokról minden G60-as vonat indul, Nagykátától S60-as vonatként közlekednek tovább Rákosig, napközben óránként irányonként egy Z60-as vonat közlekedik Rákos és Szolnok között, valamint egy S60-as vonat Rákos és Sülysáp között.

A MÁV Budapest és Szolnok között a ceglédi vonalon, a Nyugati pályaudvar és Szolnok közötti vonatokkal való utazást javasolja (Tokaj IC, Nyírség IC, Cívis InterRégió), melyek ezen a szakaszon helyjegy váltása nélkül igénybe vehetők.

A MÁVINFORM azóta közölte azt is, hogy az érintett vonalon közlekedő, Debrecenből a Nyugati pályaudvarra tartó, Szajolról 6:09-kor továbbindult Cívis InterRégió (IR 6019) 70 perces késése miatt csak Ceglédig közlekedik. Az utasai a következő fővárosba tartó vonattal utazhatnak tovább.

A Nyugati pályaudvarról 7:20-kor – Debrecenen át – Munkácsra induló Latorca InterCity (IC 34) csak Ceglédtől közlekedik. Odáig az utasai a Nyugati pályaudvarról Debrecenbe7:25-kor induló Cívis InterRégióval (IR 6002) utazhatnak. Cegléden biztosítják az átszállást.  

A közlekedéssel kapcsolatos friss információkét érdemes követni a Mávinform honlapját és Facebook-oldalát

Nagy volt az ijedség a vonaton

A közösségi médiában több utas is megosztotta, mit élt át a kisikott vonaton – a beszámolókból a Magyar Nemzet szemlézett. 

Én rajta voltam” – fogalmazott az egyik utas.  A férfi azt mesélte, a váltónál az első kocsi első tengelye az egyik sínen, a hátsó tengely már a másik sínre váltott. 

Így keresztben mentünk amíg meg nem álltunk. Szerencsére lassan mentünk és nem borultunk fel, de a fedélzeten nagyon ijesztő volt” – fogalmazott az utas, aki szerint minden remegett.

Mivel keresztbe mentünk 2 sínen, a sínek közötti oszlopokat elvittük és azok repültek minden felé!” 
– olvasható a beszámoló, melyben az utas azt is mondta, ő  az első kocsiban volt, a második és harmadik kocsi ki is siklott a sínről, nekik biztos volt egy kis halálfélelmük!

A vonaton utaztam .....hát volt ijedtség!!! – írta egy másik utas, aki úgy fogalmazott, hálás vagyok a sorsnak , hogy senkinek nem lett baja. – Rémülten néztünk csak egymásra, sikítottunk, borzalmas volt!” – emlékezett vissza a baleset pillanataira, hozzátéve, nem tudja, ki volt a fiú a háta mögött, de köszöni, hogy fogta a kezét.

A cikk folytatásáért kattintson IDE

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában