2019.03.02. 17:00
A kapcsolati tőke az üzletkötésben
Üzleti partnereinket leginkább közös ismerőseinken keresztül találjuk meg. Legalábbis ezt állítja egy magyar felmérés.
Jó, ha a tárgyaláson megbeszélteket írásban rögzítjük
Fotó: Pixabay.com
Egy hamarosan induló, online magyar üzleti közösség által végzett közvélemény-kutatás eredményei szerint a megkérdezettek többsége főként keresőprogramokat, e-mailt és weboldalakat használ, amikor üzleti ügyeit intézi; ajánlatokat pedig leginkább hirdetésben vagy online keresés útján kérnek. Azonban a kérdezők a felmérés eredményei alapján azt is megállapították, hogy a válaszolók 57 százaléka ismerősökön keresztül találja meg üzleti partnereit, vagyis leginkább a rokonokban, barátokban, ismerősökben bíznak.
Ugyanebből a vizsgálatból az is kiderült, hogy a megkérdezettek átlagosan 2,6 órát töltenek új kapcsolatok építésével – s ezt az „eljárást” többségük hetente megismétli. Ez üdvözlendő szokás, hiszen a folyamatos(an megújuló) partneri kapcsolat hamar a vállalkozás előnyére válhat. Egészen addig, amíg nem esünk túlzásba vele – figyelmeztet a Piac és Profit. Ebből következik, hogy nem a mennyiség számít, vagyis nem kell mindenáron mindenkivel együttműködni! Időnket, energiánkat olyan partnerekbe fektessük, akiknél látjuk: az együttműködés valóban elérhető, kialakulhat a win-win (azaz mindenki számára nyerő) helyzet. Ezeknél a partneri kapcsolatoknál – éppúgy, mint egy párkapcsolatban – alapvető fogalom a kölcsönösség. Mindazonáltal hasznos tanács az is, hogy a tárgyaláson megbeszélteket rögzítsük írásban! Ez nem (feltétlenül) bizalmi kérdés, ezt nyugodtan hangsúlyozzuk partnereinknek is!
![](https://cdn.feol.hu/2021/09/GDlzZO5GwB8x1P6BHy67dXSkwWeR585DsTP2KlVnGnU/fill/1920/1386/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50LzAxMzQwYTgwODFmNDQzNTQ4ZWVlNmVmMTVjMTEyNmQy.jpg)
Fotó: Pixabay.com
Ezzel a megoldással csupán elkerülhetjük a félreértéseket, sőt saját magunknak is egy memojegyzetet készíthetünk a jövőre nézve.
Miért is fontos ez? Azért, mert a felmérés alapján a magyar vállalkozások legnagyobb kihívásként a folyamatos üzletszerzés és a minőségi partnerkapcsolatok kiépítésével néznek szembe.