Belföld

2009.06.03. 02:29

Joe és az óceán igaza - az Air France tragédia áldozata

FMH-összeállítás - Dunaújvárosi származású az Air France Atlanti-óceánba zuhant repülőgépének egyik magyar áldozata. Élettörténete érdekes, különleges, sajnos a mondandó végén már a hír tragikus.

Ármás János

Több forrásból megerősített információink szerint a gépre négy magyar utas szállt fel: a dunaújvárosi származású Gallasz József, aki Rióban barátnője, a pesti Nemzetközi Pető Intézet konduktora, Szarvas Rita - aki háromhetes kurzust tartott a brazil városban - hétéves fiára vigyázott, illetve a konduktor, és (egy korábbi ismeretség alapján) a brazíliai magyar rokonokhoz magukkal vitt tizenegy esztendős komlói fiú.

A nemzetközi légifelderítés- és keresés jelentései szerint roncsdarabokat találtak több száz kilométerre a brazil partoktól. Az Airbus feketedoboza elvileg harminc napig még jeleket továbbít. Azt, hogy villámcsapás okozta volna a repülőgép katasztrófáját, a szakértők kizárják: ezt egy ilyen modern technológiával megalkotott légi járműnek simán át kell vészelnie. A keresésbe műholdak és a Pentagon speciális egységei is bekapcsolódtak.

A tehetséges és nagyreményű fiatal kolléganő hivatás-szeretetben végzett munkáját mind a Pető Intézetben, mind pedig nemzetközi projektekben nagyfokú elismeréssel illetik, személyiségét megbecsülés övezi - nyilatkozta az intézet brazil rektora, Franz Schaffhauser, hangsúlyozva, folyamatos kapcsolatban állnak Szarvas Rita családjával és a magyar külügyminisztériummal is. A hölgy barátja, Gallasz Joe a kortárs művészeti élet ismert alakja, aki az utóbbi időben zenekarok menedzselésével foglalkozott. Közvetlen ismerősei érdeklődésünkre elmondták, Gallasz több sikertelen munkája után megújulni , de (saját állítása szerint) főleg pihenni is ment Dél-Amerikába. Egy internetes közösségi portálon az elmúlt héten lakhelynek is Brazíliát jelölte meg, illetve közli: "...élek, de ebbe más is belehalt már" .

Az utolsó jel az utasszállítóról egy automatikus üzenet volt, amely elektronikus hibát és a kabinnyomás csökkenését jelezte négy órával az után, hogy a gép Rióból elindult Párizs felé. A brazil légügyi hatóságok szerint az AF 447 jelzésű járat 565 kilométerre volt Natal kikötővárostól, amikor utoljára rádiókapcsolatba lépett az úgynevezett atlanti ellenőrző központtal. A gép rendben, 840 kilométeres sebességgel, mintegy 11 ezer méter magasan haladt. Azután tűnt el, hogy kikerült a brazil radarok által fedett övezetből, de még a szenegáli (afrikai) légtérellenőrzési zónába való beérkezése előtt. A gép eltűnése előtt és után is gond nélkül áthaladt a viharzónán egy-egy Lufthansa járat.

A katasztrófa valódi okára majd a fekete doboz adatai adnak választ, amennyiben egyszer - nyilvánvalóan nem csak a 228 áldozat hozzátartozó reményére, ha nem is megnyugvására - a szerkezet előkerül.

A tragédiáról ide kattintva olvashatnak cikkeket!

A tragédiáról ide kattintva olvashatnak cikkeket!

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!