2020.04.30. 10:49
Május 4-től vonatpótlóbuszok közlekednek a Budapest–Székesfehérvár–Tapolca vonalon
A koronavírus okozta járványhelyzet jelen pillanatban nem befolyásolja a Balaton északi partján elhelyezkedő vasútvonalon végzett villamosítási munkákat. A kivitelezés az ütemtervnek meglelően halad.
Fotó: NIIF Zrt.
Április végére befejeződtek a balatonakarattyai nyíltvonali szakaszon fekvő csittényhegyi alagút átépítési munkálatai. Balatonfűzfő állomáson a kihasználatlan vágányok elbontásával és az új vágányok építésével a korábbitól teljesen eltérő vágánykép alakult ki. A nyíltvonalon már több szakaszon megtörtént a horganyzott acéloszlopok állítása, és többek közt Szabadbattyán – Polgárdi Ipartelepek, Polgárdi – Csajág és Balatonalmádi – Alsóörs szakaszokon a felsővezeték is a helyére került.
A következő nagyobb építési ütem a nyári főszezoni időszakot követően, várhatóan 2020 szeptember végén kezdődik. Átépül Polgárdi, Balatonkenese és Alsóörs állomás, valamint befejeződik a felsővezeték-rendszer kiépítése. A beruházás befejezése 2021 nyarán várható, így a főszezoni időszakban már villamosított pályán közlekedhetnek a szerelvények.
A Budapest–Székesfehérvár–Tapolca vonalon május 4-én éjszakától június 18-án éjszakáig néhány esti és hajnali, kora reggeli vonat helyett pótlóbuszok közlekednek Székesfehérvár és Balatonfüred, illetve Aszófő között. Az érintett vonatok: a Székesfehérvárról 3:40-kor és 23 órakor, továbbá a Balatonfüredről 3:13-kor, 20:45-kor és 21:37-kor indulók. Az észak-balatoni vonal villamosítását éjszakai órákban végzik, amikor kevesebb vonatot és utast érint az átszállás. A részletekről a MÁV honlapján tájékozódhatnak: https://www.mavcsoport.hu/sites/default/files/upload/line-lock/29_szekesfehervar-balatonfured-aszofo_0504-0619.pdf