Historic Rally

1 órája

Óriási sztár lett a fehérvári Polonez

A harmadik helyen zárta a magyar Historic Rally bajnokságot a fehérvári Auszmann Gyula, és navigátora Szabó János,. A páros idén is a szocialista lengyel ipar büszkeségével, a Polonezzel száguldott.

Németh Krisztián

Fotó: Pánya Fotó

A szezonzáró Zemplén Rally sikerült a legjobban a páros számára, megnyerték a géposztályukat, a D korcsoportban (1981. február előtti homologizált járművek) pedig a második helyen zártak Szerencsen. A remek és kiegyensúlyozott teljesítménynek köszönhetően a bajnokságban a harmadik helyet szerezték meg Polonezzel. 

Polonezzel arattak sikert
Szabó János és Auszmann Gyula, akik  a Polonezzel arattak óriási sikert
Fotó: Auszmann Gyula Facebook

Auszmann Gyula négy évvel ezelőtt kezdte építeni a Polonezt. 

A típust a hetvenes évek második és a nyolcvanas évek első felében Lengyelországban gyártották a típust a Fiat 131 mintájára. Neve egy lengyel táncot takar, és bár nem túl szép, mégis megdobogtatja sokak szívét. A lengyel csoda kész lett, úgyhogy a korábban használt Moszkvics 2140-es parkolópályára került.

– 15-16 autó között harmadiknak lenni ilyen technikai és anyagi háttérrel csoda, mi drótostótok vagyunk a többiekhez képest. Megbízhatóan mentünk, dolgoztunk szorgosan, mint a hangyák, talán ez a mi kis titkunk – mondja a fehérvári Auszmann Gyula, aki hozzáteszi a szezonzáró futam nem sikerült volna ilyen jól a csapatuk nélkül.

– A szerviz csapatunk végig kísért bennünket a Zemplén Ralin. Mindig volt valami nyűgje az autónak, nem volt elég az általános szervíz készlet, így most először mozgó szervízt csináltunk.

A Győr Rally céldobogóján
Fotó: Auszmann Gyula facebook

Hogy általában mi romolhat el a Polonezben? Általában bármi – szögezi le Gyula.

– A viccet félretéve a fékkel nagyon sokat küszködtünk, mivel egy bonyolult rendszer. Ugyanakkor a Fiat technika nagyon megbízható, nem volt gond a motorral, ahogy a hátsó híddal sem. Váltót cseréltünk vagy ötöt...

"15-16 autó között harmadiknak lenni ilyen technikai és anyagi háttérrel csoda, mi drótostótok vagyunk a többiekhez képest."
Fotó: Auszmann Gyula Facebook

A páros nem fogja vissza magát, sokszor kilinccsel előre száguld

– Csipkednünk kell magunkat, mert nagyon mennek a többiek, 160-180 km/h-át mentünk egy két helyen, ez volt a csúcssebességünk, de az erdőben fák között a százas tempó is gyorsnak tűnik egy ötven éves autóban. Sok lengyel  volt a Zemplén ralin, meg voltak vadulva az autótól, olyan "műsort" csináltak, mint egy vb-futamon!

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában