Hírek

2006.11.03. 03:27

Használtra nem jár?

Székesfehérvár (str) - Nem találtunk olyan telefonüzletet a városban, ahol a fogyasztóvédelmi törvénynek megfelelően a vásárlót megillető egy éves szavatosságot biztosítanának a használt készülékekre.

S. Töttő Rita

Sokak szerint nem ajánlatos használt mobilt vásárolni, hiszen ezeket a készülékeket pár év működésre tervezték. Ennek ellenére virágzik a használtmobil üzlet. Aki úgy dönt, hogy nem új készülékeket vásárol, jobb, ha tudja, ilyenkor is jár az egy év szavatossági idő. Gyors felmérésünk alapján azonban elmondhatjuk: a kereskedők szemrebbenés nélkül felajánlják a 3-7 napos időszakot, míg visszavihetjük a telefont, azon túl viszont semmilyen felelősség nem terheli őket.

- Így van ez minden üzletben a városban - hallottuk több helyen is.

Ulcz Miklós, a Fogyasztóvédelmi Felügyelőség munkatársa lapunknak precízen elmondta: a polgári törvénykönyv 1959. évi IV-es törvényének 308-as szakaszában megtalálható, hogy a használtan vásárolt műszaki cikket, rendeltetésszerű használat során bekövetkezett meghibásodás esetén az üzletbe kell visszavinni, ahol a kereskedő megjavíttathatja, kicserélheti, leszállíthatja az árát vagy visszaadhatja a kifizetett összeget. A vásárlást követő fél éven belül a kereskedőnek kell bizonyítania, hogy ki felelős a hibáért, ezután a vevőnek. A szakértői vélemény kimondja, ki a hibás. A gyakorlat azonban azt mutatja, hogy a kereskedő elhárítja a felelősséget, ha visszaviszi a vásárló a hibás készüléket. A törvény a vásárló mellett áll: fordulhat a békéltető testülethez vagy bírósághoz, de elsőként a panaszkönyvbe jegyezze be észrevételeit. Figyeljük azt is, készül-e jegyzőkönyv a panaszunkról. Ha nem, a fel-ügyelőséghez is fordulhatunk. Ez a helyzet a használt-autó vásárlásánál is - tette hozzá a fogyasztóvédő. A gyakorlatban ritkán működik, bár a törvény előírja, a vásárlónak meg kell mutatni azt a bizonyos műszaki állapot lapot, amelyen feltüntetik az autó egyes elemeinek állapotát. Ez alapján könnyebb eldönteni, érdemes-e megvenni a kocsit. Ha olyan hiba keletkezik a kocsiban, amely befolyásolja a biztonságos működést, akkor törvény adta jogunk visszavinni a kereskedőhöz.

- Így van ez minden üzletben a városban - hallottuk több helyen is.

Ulcz Miklós, a Fogyasztóvédelmi Felügyelőség munkatársa lapunknak precízen elmondta: a polgári törvénykönyv 1959. évi IV-es törvényének 308-as szakaszában megtalálható, hogy a használtan vásárolt műszaki cikket, rendeltetésszerű használat során bekövetkezett meghibásodás esetén az üzletbe kell visszavinni, ahol a kereskedő megjavíttathatja, kicserélheti, leszállíthatja az árát vagy visszaadhatja a kifizetett összeget. A vásárlást követő fél éven belül a kereskedőnek kell bizonyítania, hogy ki felelős a hibáért, ezután a vevőnek. A szakértői vélemény kimondja, ki a hibás. A gyakorlat azonban azt mutatja, hogy a kereskedő elhárítja a felelősséget, ha visszaviszi a vásárló a hibás készüléket. A törvény a vásárló mellett áll: fordulhat a békéltető testülethez vagy bírósághoz, de elsőként a panaszkönyvbe jegyezze be észrevételeit. Figyeljük azt is, készül-e jegyzőkönyv a panaszunkról. Ha nem, a fel-ügyelőséghez is fordulhatunk. Ez a helyzet a használt-autó vásárlásánál is - tette hozzá a fogyasztóvédő. A gyakorlatban ritkán működik, bár a törvény előírja, a vásárlónak meg kell mutatni azt a bizonyos műszaki állapot lapot, amelyen feltüntetik az autó egyes elemeinek állapotát. Ez alapján könnyebb eldönteni, érdemes-e megvenni a kocsit. Ha olyan hiba keletkezik a kocsiban, amely befolyásolja a biztonságos működést, akkor törvény adta jogunk visszavinni a kereskedőhöz.

- Így van ez minden üzletben a városban - hallottuk több helyen is.

Ulcz Miklós, a Fogyasztóvédelmi Felügyelőség munkatársa lapunknak precízen elmondta: a polgári törvénykönyv 1959. évi IV-es törvényének 308-as szakaszában megtalálható, hogy a használtan vásárolt műszaki cikket, rendeltetésszerű használat során bekövetkezett meghibásodás esetén az üzletbe kell visszavinni, ahol a kereskedő megjavíttathatja, kicserélheti, leszállíthatja az árát vagy visszaadhatja a kifizetett összeget. A vásárlást követő fél éven belül a kereskedőnek kell bizonyítania, hogy ki felelős a hibáért, ezután a vevőnek. A szakértői vélemény kimondja, ki a hibás. A gyakorlat azonban azt mutatja, hogy a kereskedő elhárítja a felelősséget, ha visszaviszi a vásárló a hibás készüléket. A törvény a vásárló mellett áll: fordulhat a békéltető testülethez vagy bírósághoz, de elsőként a panaszkönyvbe jegyezze be észrevételeit. Figyeljük azt is, készül-e jegyzőkönyv a panaszunkról. Ha nem, a fel-ügyelőséghez is fordulhatunk. Ez a helyzet a használt-autó vásárlásánál is - tette hozzá a fogyasztóvédő. A gyakorlatban ritkán működik, bár a törvény előírja, a vásárlónak meg kell mutatni azt a bizonyos műszaki állapot lapot, amelyen feltüntetik az autó egyes elemeinek állapotát. Ez alapján könnyebb eldönteni, érdemes-e megvenni a kocsit. Ha olyan hiba keletkezik a kocsiban, amely befolyásolja a biztonságos működést, akkor törvény adta jogunk visszavinni a kereskedőhöz.

Ulcz Miklós, a Fogyasztóvédelmi Felügyelőség munkatársa lapunknak precízen elmondta: a polgári törvénykönyv 1959. évi IV-es törvényének 308-as szakaszában megtalálható, hogy a használtan vásárolt műszaki cikket, rendeltetésszerű használat során bekövetkezett meghibásodás esetén az üzletbe kell visszavinni, ahol a kereskedő megjavíttathatja, kicserélheti, leszállíthatja az árát vagy visszaadhatja a kifizetett összeget. A vásárlást követő fél éven belül a kereskedőnek kell bizonyítania, hogy ki felelős a hibáért, ezután a vevőnek. A szakértői vélemény kimondja, ki a hibás. A gyakorlat azonban azt mutatja, hogy a kereskedő elhárítja a felelősséget, ha visszaviszi a vásárló a hibás készüléket. A törvény a vásárló mellett áll: fordulhat a békéltető testülethez vagy bírósághoz, de elsőként a panaszkönyvbe jegyezze be észrevételeit. Figyeljük azt is, készül-e jegyzőkönyv a panaszunkról. Ha nem, a fel-ügyelőséghez is fordulhatunk. Ez a helyzet a használt-autó vásárlásánál is - tette hozzá a fogyasztóvédő. A gyakorlatban ritkán működik, bár a törvény előírja, a vásárlónak meg kell mutatni azt a bizonyos műszaki állapot lapot, amelyen feltüntetik az autó egyes elemeinek állapotát. Ez alapján könnyebb eldönteni, érdemes-e megvenni a kocsit. Ha olyan hiba keletkezik a kocsiban, amely befolyásolja a biztonságos működést, akkor törvény adta jogunk visszavinni a kereskedőhöz.

Ulcz Miklós, a Fogyasztóvédelmi Felügyelőség munkatársa lapunknak precízen elmondta: a polgári törvénykönyv 1959. évi IV-es törvényének 308-as szakaszában megtalálható, hogy a használtan vásárolt műszaki cikket, rendeltetésszerű használat során bekövetkezett meghibásodás esetén az üzletbe kell visszavinni, ahol a kereskedő megjavíttathatja, kicserélheti, leszállíthatja az árát vagy visszaadhatja a kifizetett összeget. A vásárlást követő fél éven belül a kereskedőnek kell bizonyítania, hogy ki felelős a hibáért, ezután a vevőnek. A szakértői vélemény kimondja, ki a hibás. A gyakorlat azonban azt mutatja, hogy a kereskedő elhárítja a felelősséget, ha visszaviszi a vásárló a hibás készüléket. A törvény a vásárló mellett áll: fordulhat a békéltető testülethez vagy bírósághoz, de elsőként a panaszkönyvbe jegyezze be észrevételeit. Figyeljük azt is, készül-e jegyzőkönyv a panaszunkról. Ha nem, a fel-ügyelőséghez is fordulhatunk. Ez a helyzet a használt-autó vásárlásánál is - tette hozzá a fogyasztóvédő. A gyakorlatban ritkán működik, bár a törvény előírja, a vásárlónak meg kell mutatni azt a bizonyos műszaki állapot lapot, amelyen feltüntetik az autó egyes elemeinek állapotát. Ez alapján könnyebb eldönteni, érdemes-e megvenni a kocsit. Ha olyan hiba keletkezik a kocsiban, amely befolyásolja a biztonságos működést, akkor törvény adta jogunk visszavinni a kereskedőhöz.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!