Hírek

2007.09.21. 02:29

Úton, útközben

Székesfehérvár - A tegnap délutáni csúcsban karambol volt a Berényi úton. A megyeszékhely reggel, délben, négy óra tájban bedugul. Gyalog nehezen, kocsival alig lehet közlekedni.

Kovalcsik Katalin

Reggel 7 óra negyven. A Videoton felől a Berényi útra a Pozsonyi útról csak hosszas várakozás után lehet kihajtani. Akkor szerencsésebb az alsóbbrendű útról érkező autós, ha a volt VOK parkolónál zöldet kapnak a gyalogosok, ki-surranhat a főútra.

- Ez még semmi - replikázik ismerősöm, amikor hallja a sírámot. - Próbálj meg kijönni reggelente a Vértanú utcából a Berényire. Megőszül a hajad, közben síkideg leszel, mert a hátad mögötti két autós folyamatosan dudál, pedig ők ugyanilyen nehezen jutnának ki. Ilyenkor kedvem lenne félreállni: Menj haver, lehet, hogy neked jobban sikerül.

Jól kezdődik a nap. Ha valaki mégis sikeresen átverekedte volna magát a város szívébe, vagy a város másik végébe vezető utakon, hogy beérjen a munkahelyére, elérje a vonatot, vagy az iskolakezdést, kereshet parkolóhelyet, mert a nem fizetős ritka, mint a fehér holló, de ez már egy másik történet.

Napközben aztán kicsit csillapodik a forgalom, úgy tíz, egy, fél kettő között egészen normálisan lehet autózni a városban. Ez a gyalogosokat is megnyugtatja, nekik inkább ara kell figyelniük a gyalogátkelőhelyeknél, megbízhatóak-e az autóstársak. Ha a lámpa a gyalogosnak ad szabad utat, még nem biztos, hogy simán átmehet. A négysávos úton - a Berényin például - gyakori, hogy az egyik sor megáll, a másikban érkezik a száguldó vipera . Ez fokozott veszélyforrás, viszont az is igaz, hogy a gyalogosok is egyre szabálytalanabbul közlekednek. A Béke térnél reggelente kint áll a láthatósági mellényes rendőr, polgárőr, de a négysávos úton cikázik diák, szülő, nem megy el a gyalogos átkelőhelyig. Ugyanakkor a Tóvárosi lakónegyednél, a Balatoni úton, a Horvát István útnál sokkal figyelmesebbek a gyalogosok és az autósok is.

- A legtöbb városi balesetnél is a gyorshajtás áll a vezető helyen - Takács Ilona, a Fejér Megyei Rendőr-főkapitányság al-ezeredese, közlekedési szakember azt mondja, második helyen az elsőbbségi jog meg nem adása, a harmadikon a kanyarodási szabályok figyelmen kívül hagyása foglal helyet, és egyre gyakoribb a gyalogosok hibájából bekövetkezett balesetek száma. Szép számmal okoz bajt a követési távolság be nem tartása, a szabálytalan előzés.

Azt viszont mindenki tudja, aki autózott a városban, hogy előzni csak módjával lehet a csúcsidőkben. A legtöbb nyugodt autós azt tartja, a pirosnál úgyis utolérlek , és ez bizony be is következik, hacsak a száguldó nem hagyja figyelmen kívül a lámpaváltást, a bepirosodást. Nem egy ilyet látni a kereszteződésekben. A Berényi út napközben elég jól járható, de karambolok szempontjából előkelő helyen áll. A legtöbb esteben a figyelmetlenség játszik közre, a követési távolságot nem tartják be, nem veszik észre, irányjelez az előttük haladó. Baleseti szempontból szóba jön a Berényi út, de esökkent a Kadocsa út, aVárkörút, a Mátyás király úton a balesetek száma. Ha a városi balesetveszélyes utak sorrendjét fel kellene állítani, az így hangzana: Budai út, Berényi út, Horvát István út, Seregélyesi út. Ezek után következik a Gáz utca, a Mártírok útja, Új Csóri út. A legforgalmasabb időszakokban kritikus hely még a csóri úti körforgalom. A legnagyobb forgalom itt a reggeli és a munkaidő utáni órákban van. Tragikus még a péntek és a vasárnap délután. Aki ki akarja kerülni a várost, annak érintenie kell a körforgalmat, amibe két sávon érkeznek az autók, a kör pedig egysávos. Ami nem baj, mert a kétsávoson még körülményesebb az átjutás, a kijutás, a legtöbb koccanásos baleset az ilyen helyen történik, lásd a Seregélyesi útit.

Meg is néztük, ment az autós a belső sávban, de kifelé már a külsőből távozott. Szerencséje volt, senki nem akart ugyanott kihajtani. Miközben ácsorgtunk, számoltuk a biztonsági övet nem használó autósokat. Öt autó négy vezetője nem volt bekötve, de közben három telefonált, kezében volt a mobil. Nem érdekesség - a KRESZ változásait nem ártana figyelemmel kísérni -, de jó tudni, hogy a szabály megváltozott, már az övet be nem kötő utas is büntethető, nem kell mindenért a járművezetőnek fizetni.

Ketyegett az óra, lassan a végéhez közeledett a munka-idő, az autósok zöme hazaindult - vagy a bevásárlóhelyek felé -, ismét megtelt a város kipufogógázban üldögélő, ideges autósokkal. Ahogy reggel mindenki időben akart beérni a munkahelyére, estefelé gyorsan le akarja vetni a napi gondokat, letenni a kocsit, meginni egy pohár sört.

Apropó, sör! Az ittas vezetés még mindig gyakori, az ellenőrzések során nemcsak a főközlekedési, városon kívüli utakon, hanem a városban is merészek az autósok. Volt olyan hétvége, amikor az öt balesetből a négy okozó ittas volt. Tavaly alkoholos vezetés ügyében meghirdették a zéró toleranciát, de nem volt igazán hatása. Mindig akad bátor - inkább felelőtlen ember -, aki bor, sör, pálinka után volán mögé ül. A zéró tolarencia inkább a közutakon érvényesül, amikor egyértelmű jeleket váltanak egymással az autósok, leszorítják a másikat, bevágnak a sorba, kanyarodó sávból jutnak az egyenesbe, és jó, ha oda.

- Ez még semmi - replikázik ismerősöm, amikor hallja a sírámot. - Próbálj meg kijönni reggelente a Vértanú utcából a Berényire. Megőszül a hajad, közben síkideg leszel, mert a hátad mögötti két autós folyamatosan dudál, pedig ők ugyanilyen nehezen jutnának ki. Ilyenkor kedvem lenne félreállni: Menj haver, lehet, hogy neked jobban sikerül.

Jól kezdődik a nap. Ha valaki mégis sikeresen átverekedte volna magát a város szívébe, vagy a város másik végébe vezető utakon, hogy beérjen a munkahelyére, elérje a vonatot, vagy az iskolakezdést, kereshet parkolóhelyet, mert a nem fizetős ritka, mint a fehér holló, de ez már egy másik történet.

Napközben aztán kicsit csillapodik a forgalom, úgy tíz, egy, fél kettő között egészen normálisan lehet autózni a városban. Ez a gyalogosokat is megnyugtatja, nekik inkább ara kell figyelniük a gyalogátkelőhelyeknél, megbízhatóak-e az autóstársak. Ha a lámpa a gyalogosnak ad szabad utat, még nem biztos, hogy simán átmehet. A négysávos úton - a Berényin például - gyakori, hogy az egyik sor megáll, a másikban érkezik a száguldó vipera . Ez fokozott veszélyforrás, viszont az is igaz, hogy a gyalogosok is egyre szabálytalanabbul közlekednek. A Béke térnél reggelente kint áll a láthatósági mellényes rendőr, polgárőr, de a négysávos úton cikázik diák, szülő, nem megy el a gyalogos átkelőhelyig. Ugyanakkor a Tóvárosi lakónegyednél, a Balatoni úton, a Horvát István útnál sokkal figyelmesebbek a gyalogosok és az autósok is.

- A legtöbb városi balesetnél is a gyorshajtás áll a vezető helyen - Takács Ilona, a Fejér Megyei Rendőr-főkapitányság al-ezeredese, közlekedési szakember azt mondja, második helyen az elsőbbségi jog meg nem adása, a harmadikon a kanyarodási szabályok figyelmen kívül hagyása foglal helyet, és egyre gyakoribb a gyalogosok hibájából bekövetkezett balesetek száma. Szép számmal okoz bajt a követési távolság be nem tartása, a szabálytalan előzés.

Azt viszont mindenki tudja, aki autózott a városban, hogy előzni csak módjával lehet a csúcsidőkben. A legtöbb nyugodt autós azt tartja, a pirosnál úgyis utolérlek , és ez bizony be is következik, hacsak a száguldó nem hagyja figyelmen kívül a lámpaváltást, a bepirosodást. Nem egy ilyet látni a kereszteződésekben. A Berényi út napközben elég jól járható, de karambolok szempontjából előkelő helyen áll. A legtöbb esteben a figyelmetlenség játszik közre, a követési távolságot nem tartják be, nem veszik észre, irányjelez az előttük haladó. Baleseti szempontból szóba jön a Berényi út, de esökkent a Kadocsa út, aVárkörút, a Mátyás király úton a balesetek száma. Ha a városi balesetveszélyes utak sorrendjét fel kellene állítani, az így hangzana: Budai út, Berényi út, Horvát István út, Seregélyesi út. Ezek után következik a Gáz utca, a Mártírok útja, Új Csóri út. A legforgalmasabb időszakokban kritikus hely még a csóri úti körforgalom. A legnagyobb forgalom itt a reggeli és a munkaidő utáni órákban van. Tragikus még a péntek és a vasárnap délután. Aki ki akarja kerülni a várost, annak érintenie kell a körforgalmat, amibe két sávon érkeznek az autók, a kör pedig egysávos. Ami nem baj, mert a kétsávoson még körülményesebb az átjutás, a kijutás, a legtöbb koccanásos baleset az ilyen helyen történik, lásd a Seregélyesi útit.

Meg is néztük, ment az autós a belső sávban, de kifelé már a külsőből távozott. Szerencséje volt, senki nem akart ugyanott kihajtani. Miközben ácsorgtunk, számoltuk a biztonsági övet nem használó autósokat. Öt autó négy vezetője nem volt bekötve, de közben három telefonált, kezében volt a mobil. Nem érdekesség - a KRESZ változásait nem ártana figyelemmel kísérni -, de jó tudni, hogy a szabály megváltozott, már az övet be nem kötő utas is büntethető, nem kell mindenért a járművezetőnek fizetni.

Ketyegett az óra, lassan a végéhez közeledett a munka-idő, az autósok zöme hazaindult - vagy a bevásárlóhelyek felé -, ismét megtelt a város kipufogógázban üldögélő, ideges autósokkal. Ahogy reggel mindenki időben akart beérni a munkahelyére, estefelé gyorsan le akarja vetni a napi gondokat, letenni a kocsit, meginni egy pohár sört.

Apropó, sör! Az ittas vezetés még mindig gyakori, az ellenőrzések során nemcsak a főközlekedési, városon kívüli utakon, hanem a városban is merészek az autósok. Volt olyan hétvége, amikor az öt balesetből a négy okozó ittas volt. Tavaly alkoholos vezetés ügyében meghirdették a zéró toleranciát, de nem volt igazán hatása. Mindig akad bátor - inkább felelőtlen ember -, aki bor, sör, pálinka után volán mögé ül. A zéró tolarencia inkább a közutakon érvényesül, amikor egyértelmű jeleket váltanak egymással az autósok, leszorítják a másikat, bevágnak a sorba, kanyarodó sávból jutnak az egyenesbe, és jó, ha oda.

- Ez még semmi - replikázik ismerősöm, amikor hallja a sírámot. - Próbálj meg kijönni reggelente a Vértanú utcából a Berényire. Megőszül a hajad, közben síkideg leszel, mert a hátad mögötti két autós folyamatosan dudál, pedig ők ugyanilyen nehezen jutnának ki. Ilyenkor kedvem lenne félreállni: Menj haver, lehet, hogy neked jobban sikerül.

Jól kezdődik a nap. Ha valaki mégis sikeresen átverekedte volna magát a város szívébe, vagy a város másik végébe vezető utakon, hogy beérjen a munkahelyére, elérje a vonatot, vagy az iskolakezdést, kereshet parkolóhelyet, mert a nem fizetős ritka, mint a fehér holló, de ez már egy másik történet.

Napközben aztán kicsit csillapodik a forgalom, úgy tíz, egy, fél kettő között egészen normálisan lehet autózni a városban. Ez a gyalogosokat is megnyugtatja, nekik inkább ara kell figyelniük a gyalogátkelőhelyeknél, megbízhatóak-e az autóstársak. Ha a lámpa a gyalogosnak ad szabad utat, még nem biztos, hogy simán átmehet. A négysávos úton - a Berényin például - gyakori, hogy az egyik sor megáll, a másikban érkezik a száguldó vipera . Ez fokozott veszélyforrás, viszont az is igaz, hogy a gyalogosok is egyre szabálytalanabbul közlekednek. A Béke térnél reggelente kint áll a láthatósági mellényes rendőr, polgárőr, de a négysávos úton cikázik diák, szülő, nem megy el a gyalogos átkelőhelyig. Ugyanakkor a Tóvárosi lakónegyednél, a Balatoni úton, a Horvát István útnál sokkal figyelmesebbek a gyalogosok és az autósok is.

- A legtöbb városi balesetnél is a gyorshajtás áll a vezető helyen - Takács Ilona, a Fejér Megyei Rendőr-főkapitányság al-ezeredese, közlekedési szakember azt mondja, második helyen az elsőbbségi jog meg nem adása, a harmadikon a kanyarodási szabályok figyelmen kívül hagyása foglal helyet, és egyre gyakoribb a gyalogosok hibájából bekövetkezett balesetek száma. Szép számmal okoz bajt a követési távolság be nem tartása, a szabálytalan előzés.

Azt viszont mindenki tudja, aki autózott a városban, hogy előzni csak módjával lehet a csúcsidőkben. A legtöbb nyugodt autós azt tartja, a pirosnál úgyis utolérlek , és ez bizony be is következik, hacsak a száguldó nem hagyja figyelmen kívül a lámpaváltást, a bepirosodást. Nem egy ilyet látni a kereszteződésekben. A Berényi út napközben elég jól járható, de karambolok szempontjából előkelő helyen áll. A legtöbb esteben a figyelmetlenség játszik közre, a követési távolságot nem tartják be, nem veszik észre, irányjelez az előttük haladó. Baleseti szempontból szóba jön a Berényi út, de esökkent a Kadocsa út, aVárkörút, a Mátyás király úton a balesetek száma. Ha a városi balesetveszélyes utak sorrendjét fel kellene állítani, az így hangzana: Budai út, Berényi út, Horvát István út, Seregélyesi út. Ezek után következik a Gáz utca, a Mártírok útja, Új Csóri út. A legforgalmasabb időszakokban kritikus hely még a csóri úti körforgalom. A legnagyobb forgalom itt a reggeli és a munkaidő utáni órákban van. Tragikus még a péntek és a vasárnap délután. Aki ki akarja kerülni a várost, annak érintenie kell a körforgalmat, amibe két sávon érkeznek az autók, a kör pedig egysávos. Ami nem baj, mert a kétsávoson még körülményesebb az átjutás, a kijutás, a legtöbb koccanásos baleset az ilyen helyen történik, lásd a Seregélyesi útit.

Meg is néztük, ment az autós a belső sávban, de kifelé már a külsőből távozott. Szerencséje volt, senki nem akart ugyanott kihajtani. Miközben ácsorgtunk, számoltuk a biztonsági övet nem használó autósokat. Öt autó négy vezetője nem volt bekötve, de közben három telefonált, kezében volt a mobil. Nem érdekesség - a KRESZ változásait nem ártana figyelemmel kísérni -, de jó tudni, hogy a szabály megváltozott, már az övet be nem kötő utas is büntethető, nem kell mindenért a járművezetőnek fizetni.

Ketyegett az óra, lassan a végéhez közeledett a munka-idő, az autósok zöme hazaindult - vagy a bevásárlóhelyek felé -, ismét megtelt a város kipufogógázban üldögélő, ideges autósokkal. Ahogy reggel mindenki időben akart beérni a munkahelyére, estefelé gyorsan le akarja vetni a napi gondokat, letenni a kocsit, meginni egy pohár sört.

Apropó, sör! Az ittas vezetés még mindig gyakori, az ellenőrzések során nemcsak a főközlekedési, városon kívüli utakon, hanem a városban is merészek az autósok. Volt olyan hétvége, amikor az öt balesetből a négy okozó ittas volt. Tavaly alkoholos vezetés ügyében meghirdették a zéró toleranciát, de nem volt igazán hatása. Mindig akad bátor - inkább felelőtlen ember -, aki bor, sör, pálinka után volán mögé ül. A zéró tolarencia inkább a közutakon érvényesül, amikor egyértelmű jeleket váltanak egymással az autósok, leszorítják a másikat, bevágnak a sorba, kanyarodó sávból jutnak az egyenesbe, és jó, ha oda.

Jól kezdődik a nap. Ha valaki mégis sikeresen átverekedte volna magát a város szívébe, vagy a város másik végébe vezető utakon, hogy beérjen a munkahelyére, elérje a vonatot, vagy az iskolakezdést, kereshet parkolóhelyet, mert a nem fizetős ritka, mint a fehér holló, de ez már egy másik történet.

Napközben aztán kicsit csillapodik a forgalom, úgy tíz, egy, fél kettő között egészen normálisan lehet autózni a városban. Ez a gyalogosokat is megnyugtatja, nekik inkább ara kell figyelniük a gyalogátkelőhelyeknél, megbízhatóak-e az autóstársak. Ha a lámpa a gyalogosnak ad szabad utat, még nem biztos, hogy simán átmehet. A négysávos úton - a Berényin például - gyakori, hogy az egyik sor megáll, a másikban érkezik a száguldó vipera . Ez fokozott veszélyforrás, viszont az is igaz, hogy a gyalogosok is egyre szabálytalanabbul közlekednek. A Béke térnél reggelente kint áll a láthatósági mellényes rendőr, polgárőr, de a négysávos úton cikázik diák, szülő, nem megy el a gyalogos átkelőhelyig. Ugyanakkor a Tóvárosi lakónegyednél, a Balatoni úton, a Horvát István útnál sokkal figyelmesebbek a gyalogosok és az autósok is.

- A legtöbb városi balesetnél is a gyorshajtás áll a vezető helyen - Takács Ilona, a Fejér Megyei Rendőr-főkapitányság al-ezeredese, közlekedési szakember azt mondja, második helyen az elsőbbségi jog meg nem adása, a harmadikon a kanyarodási szabályok figyelmen kívül hagyása foglal helyet, és egyre gyakoribb a gyalogosok hibájából bekövetkezett balesetek száma. Szép számmal okoz bajt a követési távolság be nem tartása, a szabálytalan előzés.

Azt viszont mindenki tudja, aki autózott a városban, hogy előzni csak módjával lehet a csúcsidőkben. A legtöbb nyugodt autós azt tartja, a pirosnál úgyis utolérlek , és ez bizony be is következik, hacsak a száguldó nem hagyja figyelmen kívül a lámpaváltást, a bepirosodást. Nem egy ilyet látni a kereszteződésekben. A Berényi út napközben elég jól járható, de karambolok szempontjából előkelő helyen áll. A legtöbb esteben a figyelmetlenség játszik közre, a követési távolságot nem tartják be, nem veszik észre, irányjelez az előttük haladó. Baleseti szempontból szóba jön a Berényi út, de esökkent a Kadocsa út, aVárkörút, a Mátyás király úton a balesetek száma. Ha a városi balesetveszélyes utak sorrendjét fel kellene állítani, az így hangzana: Budai út, Berényi út, Horvát István út, Seregélyesi út. Ezek után következik a Gáz utca, a Mártírok útja, Új Csóri út. A legforgalmasabb időszakokban kritikus hely még a csóri úti körforgalom. A legnagyobb forgalom itt a reggeli és a munkaidő utáni órákban van. Tragikus még a péntek és a vasárnap délután. Aki ki akarja kerülni a várost, annak érintenie kell a körforgalmat, amibe két sávon érkeznek az autók, a kör pedig egysávos. Ami nem baj, mert a kétsávoson még körülményesebb az átjutás, a kijutás, a legtöbb koccanásos baleset az ilyen helyen történik, lásd a Seregélyesi útit.

Meg is néztük, ment az autós a belső sávban, de kifelé már a külsőből távozott. Szerencséje volt, senki nem akart ugyanott kihajtani. Miközben ácsorgtunk, számoltuk a biztonsági övet nem használó autósokat. Öt autó négy vezetője nem volt bekötve, de közben három telefonált, kezében volt a mobil. Nem érdekesség - a KRESZ változásait nem ártana figyelemmel kísérni -, de jó tudni, hogy a szabály megváltozott, már az övet be nem kötő utas is büntethető, nem kell mindenért a járművezetőnek fizetni.

Ketyegett az óra, lassan a végéhez közeledett a munka-idő, az autósok zöme hazaindult - vagy a bevásárlóhelyek felé -, ismét megtelt a város kipufogógázban üldögélő, ideges autósokkal. Ahogy reggel mindenki időben akart beérni a munkahelyére, estefelé gyorsan le akarja vetni a napi gondokat, letenni a kocsit, meginni egy pohár sört.

Apropó, sör! Az ittas vezetés még mindig gyakori, az ellenőrzések során nemcsak a főközlekedési, városon kívüli utakon, hanem a városban is merészek az autósok. Volt olyan hétvége, amikor az öt balesetből a négy okozó ittas volt. Tavaly alkoholos vezetés ügyében meghirdették a zéró toleranciát, de nem volt igazán hatása. Mindig akad bátor - inkább felelőtlen ember -, aki bor, sör, pálinka után volán mögé ül. A zéró tolarencia inkább a közutakon érvényesül, amikor egyértelmű jeleket váltanak egymással az autósok, leszorítják a másikat, bevágnak a sorba, kanyarodó sávból jutnak az egyenesbe, és jó, ha oda.

Jól kezdődik a nap. Ha valaki mégis sikeresen átverekedte volna magát a város szívébe, vagy a város másik végébe vezető utakon, hogy beérjen a munkahelyére, elérje a vonatot, vagy az iskolakezdést, kereshet parkolóhelyet, mert a nem fizetős ritka, mint a fehér holló, de ez már egy másik történet.

Napközben aztán kicsit csillapodik a forgalom, úgy tíz, egy, fél kettő között egészen normálisan lehet autózni a városban. Ez a gyalogosokat is megnyugtatja, nekik inkább ara kell figyelniük a gyalogátkelőhelyeknél, megbízhatóak-e az autóstársak. Ha a lámpa a gyalogosnak ad szabad utat, még nem biztos, hogy simán átmehet. A négysávos úton - a Berényin például - gyakori, hogy az egyik sor megáll, a másikban érkezik a száguldó vipera . Ez fokozott veszélyforrás, viszont az is igaz, hogy a gyalogosok is egyre szabálytalanabbul közlekednek. A Béke térnél reggelente kint áll a láthatósági mellényes rendőr, polgárőr, de a négysávos úton cikázik diák, szülő, nem megy el a gyalogos átkelőhelyig. Ugyanakkor a Tóvárosi lakónegyednél, a Balatoni úton, a Horvát István útnál sokkal figyelmesebbek a gyalogosok és az autósok is.

- A legtöbb városi balesetnél is a gyorshajtás áll a vezető helyen - Takács Ilona, a Fejér Megyei Rendőr-főkapitányság al-ezeredese, közlekedési szakember azt mondja, második helyen az elsőbbségi jog meg nem adása, a harmadikon a kanyarodási szabályok figyelmen kívül hagyása foglal helyet, és egyre gyakoribb a gyalogosok hibájából bekövetkezett balesetek száma. Szép számmal okoz bajt a követési távolság be nem tartása, a szabálytalan előzés.

Azt viszont mindenki tudja, aki autózott a városban, hogy előzni csak módjával lehet a csúcsidőkben. A legtöbb nyugodt autós azt tartja, a pirosnál úgyis utolérlek , és ez bizony be is következik, hacsak a száguldó nem hagyja figyelmen kívül a lámpaváltást, a bepirosodást. Nem egy ilyet látni a kereszteződésekben. A Berényi út napközben elég jól járható, de karambolok szempontjából előkelő helyen áll. A legtöbb esteben a figyelmetlenség játszik közre, a követési távolságot nem tartják be, nem veszik észre, irányjelez az előttük haladó. Baleseti szempontból szóba jön a Berényi út, de esökkent a Kadocsa út, aVárkörút, a Mátyás király úton a balesetek száma. Ha a városi balesetveszélyes utak sorrendjét fel kellene állítani, az így hangzana: Budai út, Berényi út, Horvát István út, Seregélyesi út. Ezek után következik a Gáz utca, a Mártírok útja, Új Csóri út. A legforgalmasabb időszakokban kritikus hely még a csóri úti körforgalom. A legnagyobb forgalom itt a reggeli és a munkaidő utáni órákban van. Tragikus még a péntek és a vasárnap délután. Aki ki akarja kerülni a várost, annak érintenie kell a körforgalmat, amibe két sávon érkeznek az autók, a kör pedig egysávos. Ami nem baj, mert a kétsávoson még körülményesebb az átjutás, a kijutás, a legtöbb koccanásos baleset az ilyen helyen történik, lásd a Seregélyesi útit.

Meg is néztük, ment az autós a belső sávban, de kifelé már a külsőből távozott. Szerencséje volt, senki nem akart ugyanott kihajtani. Miközben ácsorgtunk, számoltuk a biztonsági övet nem használó autósokat. Öt autó négy vezetője nem volt bekötve, de közben három telefonált, kezében volt a mobil. Nem érdekesség - a KRESZ változásait nem ártana figyelemmel kísérni -, de jó tudni, hogy a szabály megváltozott, már az övet be nem kötő utas is büntethető, nem kell mindenért a járművezetőnek fizetni.

Ketyegett az óra, lassan a végéhez közeledett a munka-idő, az autósok zöme hazaindult - vagy a bevásárlóhelyek felé -, ismét megtelt a város kipufogógázban üldögélő, ideges autósokkal. Ahogy reggel mindenki időben akart beérni a munkahelyére, estefelé gyorsan le akarja vetni a napi gondokat, letenni a kocsit, meginni egy pohár sört.

Apropó, sör! Az ittas vezetés még mindig gyakori, az ellenőrzések során nemcsak a főközlekedési, városon kívüli utakon, hanem a városban is merészek az autósok. Volt olyan hétvége, amikor az öt balesetből a négy okozó ittas volt. Tavaly alkoholos vezetés ügyében meghirdették a zéró toleranciát, de nem volt igazán hatása. Mindig akad bátor - inkább felelőtlen ember -, aki bor, sör, pálinka után volán mögé ül. A zéró tolarencia inkább a közutakon érvényesül, amikor egyértelmű jeleket váltanak egymással az autósok, leszorítják a másikat, bevágnak a sorba, kanyarodó sávból jutnak az egyenesbe, és jó, ha oda.

Napközben aztán kicsit csillapodik a forgalom, úgy tíz, egy, fél kettő között egészen normálisan lehet autózni a városban. Ez a gyalogosokat is megnyugtatja, nekik inkább ara kell figyelniük a gyalogátkelőhelyeknél, megbízhatóak-e az autóstársak. Ha a lámpa a gyalogosnak ad szabad utat, még nem biztos, hogy simán átmehet. A négysávos úton - a Berényin például - gyakori, hogy az egyik sor megáll, a másikban érkezik a száguldó vipera . Ez fokozott veszélyforrás, viszont az is igaz, hogy a gyalogosok is egyre szabálytalanabbul közlekednek. A Béke térnél reggelente kint áll a láthatósági mellényes rendőr, polgárőr, de a négysávos úton cikázik diák, szülő, nem megy el a gyalogos átkelőhelyig. Ugyanakkor a Tóvárosi lakónegyednél, a Balatoni úton, a Horvát István útnál sokkal figyelmesebbek a gyalogosok és az autósok is.

- A legtöbb városi balesetnél is a gyorshajtás áll a vezető helyen - Takács Ilona, a Fejér Megyei Rendőr-főkapitányság al-ezeredese, közlekedési szakember azt mondja, második helyen az elsőbbségi jog meg nem adása, a harmadikon a kanyarodási szabályok figyelmen kívül hagyása foglal helyet, és egyre gyakoribb a gyalogosok hibájából bekövetkezett balesetek száma. Szép számmal okoz bajt a követési távolság be nem tartása, a szabálytalan előzés.

Azt viszont mindenki tudja, aki autózott a városban, hogy előzni csak módjával lehet a csúcsidőkben. A legtöbb nyugodt autós azt tartja, a pirosnál úgyis utolérlek , és ez bizony be is következik, hacsak a száguldó nem hagyja figyelmen kívül a lámpaváltást, a bepirosodást. Nem egy ilyet látni a kereszteződésekben. A Berényi út napközben elég jól járható, de karambolok szempontjából előkelő helyen áll. A legtöbb esteben a figyelmetlenség játszik közre, a követési távolságot nem tartják be, nem veszik észre, irányjelez az előttük haladó. Baleseti szempontból szóba jön a Berényi út, de esökkent a Kadocsa út, aVárkörút, a Mátyás király úton a balesetek száma. Ha a városi balesetveszélyes utak sorrendjét fel kellene állítani, az így hangzana: Budai út, Berényi út, Horvát István út, Seregélyesi út. Ezek után következik a Gáz utca, a Mártírok útja, Új Csóri út. A legforgalmasabb időszakokban kritikus hely még a csóri úti körforgalom. A legnagyobb forgalom itt a reggeli és a munkaidő utáni órákban van. Tragikus még a péntek és a vasárnap délután. Aki ki akarja kerülni a várost, annak érintenie kell a körforgalmat, amibe két sávon érkeznek az autók, a kör pedig egysávos. Ami nem baj, mert a kétsávoson még körülményesebb az átjutás, a kijutás, a legtöbb koccanásos baleset az ilyen helyen történik, lásd a Seregélyesi útit.

Meg is néztük, ment az autós a belső sávban, de kifelé már a külsőből távozott. Szerencséje volt, senki nem akart ugyanott kihajtani. Miközben ácsorgtunk, számoltuk a biztonsági övet nem használó autósokat. Öt autó négy vezetője nem volt bekötve, de közben három telefonált, kezében volt a mobil. Nem érdekesség - a KRESZ változásait nem ártana figyelemmel kísérni -, de jó tudni, hogy a szabály megváltozott, már az övet be nem kötő utas is büntethető, nem kell mindenért a járművezetőnek fizetni.

Ketyegett az óra, lassan a végéhez közeledett a munka-idő, az autósok zöme hazaindult - vagy a bevásárlóhelyek felé -, ismét megtelt a város kipufogógázban üldögélő, ideges autósokkal. Ahogy reggel mindenki időben akart beérni a munkahelyére, estefelé gyorsan le akarja vetni a napi gondokat, letenni a kocsit, meginni egy pohár sört.

Apropó, sör! Az ittas vezetés még mindig gyakori, az ellenőrzések során nemcsak a főközlekedési, városon kívüli utakon, hanem a városban is merészek az autósok. Volt olyan hétvége, amikor az öt balesetből a négy okozó ittas volt. Tavaly alkoholos vezetés ügyében meghirdették a zéró toleranciát, de nem volt igazán hatása. Mindig akad bátor - inkább felelőtlen ember -, aki bor, sör, pálinka után volán mögé ül. A zéró tolarencia inkább a közutakon érvényesül, amikor egyértelmű jeleket váltanak egymással az autósok, leszorítják a másikat, bevágnak a sorba, kanyarodó sávból jutnak az egyenesbe, és jó, ha oda.

Napközben aztán kicsit csillapodik a forgalom, úgy tíz, egy, fél kettő között egészen normálisan lehet autózni a városban. Ez a gyalogosokat is megnyugtatja, nekik inkább ara kell figyelniük a gyalogátkelőhelyeknél, megbízhatóak-e az autóstársak. Ha a lámpa a gyalogosnak ad szabad utat, még nem biztos, hogy simán átmehet. A négysávos úton - a Berényin például - gyakori, hogy az egyik sor megáll, a másikban érkezik a száguldó vipera . Ez fokozott veszélyforrás, viszont az is igaz, hogy a gyalogosok is egyre szabálytalanabbul közlekednek. A Béke térnél reggelente kint áll a láthatósági mellényes rendőr, polgárőr, de a négysávos úton cikázik diák, szülő, nem megy el a gyalogos átkelőhelyig. Ugyanakkor a Tóvárosi lakónegyednél, a Balatoni úton, a Horvát István útnál sokkal figyelmesebbek a gyalogosok és az autósok is.

- A legtöbb városi balesetnél is a gyorshajtás áll a vezető helyen - Takács Ilona, a Fejér Megyei Rendőr-főkapitányság al-ezeredese, közlekedési szakember azt mondja, második helyen az elsőbbségi jog meg nem adása, a harmadikon a kanyarodási szabályok figyelmen kívül hagyása foglal helyet, és egyre gyakoribb a gyalogosok hibájából bekövetkezett balesetek száma. Szép számmal okoz bajt a követési távolság be nem tartása, a szabálytalan előzés.

Azt viszont mindenki tudja, aki autózott a városban, hogy előzni csak módjával lehet a csúcsidőkben. A legtöbb nyugodt autós azt tartja, a pirosnál úgyis utolérlek , és ez bizony be is következik, hacsak a száguldó nem hagyja figyelmen kívül a lámpaváltást, a bepirosodást. Nem egy ilyet látni a kereszteződésekben. A Berényi út napközben elég jól járható, de karambolok szempontjából előkelő helyen áll. A legtöbb esteben a figyelmetlenség játszik közre, a követési távolságot nem tartják be, nem veszik észre, irányjelez az előttük haladó. Baleseti szempontból szóba jön a Berényi út, de esökkent a Kadocsa út, aVárkörút, a Mátyás király úton a balesetek száma. Ha a városi balesetveszélyes utak sorrendjét fel kellene állítani, az így hangzana: Budai út, Berényi út, Horvát István út, Seregélyesi út. Ezek után következik a Gáz utca, a Mártírok útja, Új Csóri út. A legforgalmasabb időszakokban kritikus hely még a csóri úti körforgalom. A legnagyobb forgalom itt a reggeli és a munkaidő utáni órákban van. Tragikus még a péntek és a vasárnap délután. Aki ki akarja kerülni a várost, annak érintenie kell a körforgalmat, amibe két sávon érkeznek az autók, a kör pedig egysávos. Ami nem baj, mert a kétsávoson még körülményesebb az átjutás, a kijutás, a legtöbb koccanásos baleset az ilyen helyen történik, lásd a Seregélyesi útit.

Meg is néztük, ment az autós a belső sávban, de kifelé már a külsőből távozott. Szerencséje volt, senki nem akart ugyanott kihajtani. Miközben ácsorgtunk, számoltuk a biztonsági övet nem használó autósokat. Öt autó négy vezetője nem volt bekötve, de közben három telefonált, kezében volt a mobil. Nem érdekesség - a KRESZ változásait nem ártana figyelemmel kísérni -, de jó tudni, hogy a szabály megváltozott, már az övet be nem kötő utas is büntethető, nem kell mindenért a járművezetőnek fizetni.

Ketyegett az óra, lassan a végéhez közeledett a munka-idő, az autósok zöme hazaindult - vagy a bevásárlóhelyek felé -, ismét megtelt a város kipufogógázban üldögélő, ideges autósokkal. Ahogy reggel mindenki időben akart beérni a munkahelyére, estefelé gyorsan le akarja vetni a napi gondokat, letenni a kocsit, meginni egy pohár sört.

Apropó, sör! Az ittas vezetés még mindig gyakori, az ellenőrzések során nemcsak a főközlekedési, városon kívüli utakon, hanem a városban is merészek az autósok. Volt olyan hétvége, amikor az öt balesetből a négy okozó ittas volt. Tavaly alkoholos vezetés ügyében meghirdették a zéró toleranciát, de nem volt igazán hatása. Mindig akad bátor - inkább felelőtlen ember -, aki bor, sör, pálinka után volán mögé ül. A zéró tolarencia inkább a közutakon érvényesül, amikor egyértelmű jeleket váltanak egymással az autósok, leszorítják a másikat, bevágnak a sorba, kanyarodó sávból jutnak az egyenesbe, és jó, ha oda.

- A legtöbb városi balesetnél is a gyorshajtás áll a vezető helyen - Takács Ilona, a Fejér Megyei Rendőr-főkapitányság al-ezeredese, közlekedési szakember azt mondja, második helyen az elsőbbségi jog meg nem adása, a harmadikon a kanyarodási szabályok figyelmen kívül hagyása foglal helyet, és egyre gyakoribb a gyalogosok hibájából bekövetkezett balesetek száma. Szép számmal okoz bajt a követési távolság be nem tartása, a szabálytalan előzés.

Azt viszont mindenki tudja, aki autózott a városban, hogy előzni csak módjával lehet a csúcsidőkben. A legtöbb nyugodt autós azt tartja, a pirosnál úgyis utolérlek , és ez bizony be is következik, hacsak a száguldó nem hagyja figyelmen kívül a lámpaváltást, a bepirosodást. Nem egy ilyet látni a kereszteződésekben. A Berényi út napközben elég jól járható, de karambolok szempontjából előkelő helyen áll. A legtöbb esteben a figyelmetlenség játszik közre, a követési távolságot nem tartják be, nem veszik észre, irányjelez az előttük haladó. Baleseti szempontból szóba jön a Berényi út, de esökkent a Kadocsa út, aVárkörút, a Mátyás király úton a balesetek száma. Ha a városi balesetveszélyes utak sorrendjét fel kellene állítani, az így hangzana: Budai út, Berényi út, Horvát István út, Seregélyesi út. Ezek után következik a Gáz utca, a Mártírok útja, Új Csóri út. A legforgalmasabb időszakokban kritikus hely még a csóri úti körforgalom. A legnagyobb forgalom itt a reggeli és a munkaidő utáni órákban van. Tragikus még a péntek és a vasárnap délután. Aki ki akarja kerülni a várost, annak érintenie kell a körforgalmat, amibe két sávon érkeznek az autók, a kör pedig egysávos. Ami nem baj, mert a kétsávoson még körülményesebb az átjutás, a kijutás, a legtöbb koccanásos baleset az ilyen helyen történik, lásd a Seregélyesi útit.

Meg is néztük, ment az autós a belső sávban, de kifelé már a külsőből távozott. Szerencséje volt, senki nem akart ugyanott kihajtani. Miközben ácsorgtunk, számoltuk a biztonsági övet nem használó autósokat. Öt autó négy vezetője nem volt bekötve, de közben három telefonált, kezében volt a mobil. Nem érdekesség - a KRESZ változásait nem ártana figyelemmel kísérni -, de jó tudni, hogy a szabály megváltozott, már az övet be nem kötő utas is büntethető, nem kell mindenért a járművezetőnek fizetni.

Ketyegett az óra, lassan a végéhez közeledett a munka-idő, az autósok zöme hazaindult - vagy a bevásárlóhelyek felé -, ismét megtelt a város kipufogógázban üldögélő, ideges autósokkal. Ahogy reggel mindenki időben akart beérni a munkahelyére, estefelé gyorsan le akarja vetni a napi gondokat, letenni a kocsit, meginni egy pohár sört.

Apropó, sör! Az ittas vezetés még mindig gyakori, az ellenőrzések során nemcsak a főközlekedési, városon kívüli utakon, hanem a városban is merészek az autósok. Volt olyan hétvége, amikor az öt balesetből a négy okozó ittas volt. Tavaly alkoholos vezetés ügyében meghirdették a zéró toleranciát, de nem volt igazán hatása. Mindig akad bátor - inkább felelőtlen ember -, aki bor, sör, pálinka után volán mögé ül. A zéró tolarencia inkább a közutakon érvényesül, amikor egyértelmű jeleket váltanak egymással az autósok, leszorítják a másikat, bevágnak a sorba, kanyarodó sávból jutnak az egyenesbe, és jó, ha oda.

- A legtöbb városi balesetnél is a gyorshajtás áll a vezető helyen - Takács Ilona, a Fejér Megyei Rendőr-főkapitányság al-ezeredese, közlekedési szakember azt mondja, második helyen az elsőbbségi jog meg nem adása, a harmadikon a kanyarodási szabályok figyelmen kívül hagyása foglal helyet, és egyre gyakoribb a gyalogosok hibájából bekövetkezett balesetek száma. Szép számmal okoz bajt a követési távolság be nem tartása, a szabálytalan előzés.

Azt viszont mindenki tudja, aki autózott a városban, hogy előzni csak módjával lehet a csúcsidőkben. A legtöbb nyugodt autós azt tartja, a pirosnál úgyis utolérlek , és ez bizony be is következik, hacsak a száguldó nem hagyja figyelmen kívül a lámpaváltást, a bepirosodást. Nem egy ilyet látni a kereszteződésekben. A Berényi út napközben elég jól járható, de karambolok szempontjából előkelő helyen áll. A legtöbb esteben a figyelmetlenség játszik közre, a követési távolságot nem tartják be, nem veszik észre, irányjelez az előttük haladó. Baleseti szempontból szóba jön a Berényi út, de esökkent a Kadocsa út, aVárkörút, a Mátyás király úton a balesetek száma. Ha a városi balesetveszélyes utak sorrendjét fel kellene állítani, az így hangzana: Budai út, Berényi út, Horvát István út, Seregélyesi út. Ezek után következik a Gáz utca, a Mártírok útja, Új Csóri út. A legforgalmasabb időszakokban kritikus hely még a csóri úti körforgalom. A legnagyobb forgalom itt a reggeli és a munkaidő utáni órákban van. Tragikus még a péntek és a vasárnap délután. Aki ki akarja kerülni a várost, annak érintenie kell a körforgalmat, amibe két sávon érkeznek az autók, a kör pedig egysávos. Ami nem baj, mert a kétsávoson még körülményesebb az átjutás, a kijutás, a legtöbb koccanásos baleset az ilyen helyen történik, lásd a Seregélyesi útit.

Meg is néztük, ment az autós a belső sávban, de kifelé már a külsőből távozott. Szerencséje volt, senki nem akart ugyanott kihajtani. Miközben ácsorgtunk, számoltuk a biztonsági övet nem használó autósokat. Öt autó négy vezetője nem volt bekötve, de közben három telefonált, kezében volt a mobil. Nem érdekesség - a KRESZ változásait nem ártana figyelemmel kísérni -, de jó tudni, hogy a szabály megváltozott, már az övet be nem kötő utas is büntethető, nem kell mindenért a járművezetőnek fizetni.

Ketyegett az óra, lassan a végéhez közeledett a munka-idő, az autósok zöme hazaindult - vagy a bevásárlóhelyek felé -, ismét megtelt a város kipufogógázban üldögélő, ideges autósokkal. Ahogy reggel mindenki időben akart beérni a munkahelyére, estefelé gyorsan le akarja vetni a napi gondokat, letenni a kocsit, meginni egy pohár sört.

Apropó, sör! Az ittas vezetés még mindig gyakori, az ellenőrzések során nemcsak a főközlekedési, városon kívüli utakon, hanem a városban is merészek az autósok. Volt olyan hétvége, amikor az öt balesetből a négy okozó ittas volt. Tavaly alkoholos vezetés ügyében meghirdették a zéró toleranciát, de nem volt igazán hatása. Mindig akad bátor - inkább felelőtlen ember -, aki bor, sör, pálinka után volán mögé ül. A zéró tolarencia inkább a közutakon érvényesül, amikor egyértelmű jeleket váltanak egymással az autósok, leszorítják a másikat, bevágnak a sorba, kanyarodó sávból jutnak az egyenesbe, és jó, ha oda.

Azt viszont mindenki tudja, aki autózott a városban, hogy előzni csak módjával lehet a csúcsidőkben. A legtöbb nyugodt autós azt tartja, a pirosnál úgyis utolérlek , és ez bizony be is következik, hacsak a száguldó nem hagyja figyelmen kívül a lámpaváltást, a bepirosodást. Nem egy ilyet látni a kereszteződésekben. A Berényi út napközben elég jól járható, de karambolok szempontjából előkelő helyen áll. A legtöbb esteben a figyelmetlenség játszik közre, a követési távolságot nem tartják be, nem veszik észre, irányjelez az előttük haladó. Baleseti szempontból szóba jön a Berényi út, de esökkent a Kadocsa út, aVárkörút, a Mátyás király úton a balesetek száma. Ha a városi balesetveszélyes utak sorrendjét fel kellene állítani, az így hangzana: Budai út, Berényi út, Horvát István út, Seregélyesi út. Ezek után következik a Gáz utca, a Mártírok útja, Új Csóri út. A legforgalmasabb időszakokban kritikus hely még a csóri úti körforgalom. A legnagyobb forgalom itt a reggeli és a munkaidő utáni órákban van. Tragikus még a péntek és a vasárnap délután. Aki ki akarja kerülni a várost, annak érintenie kell a körforgalmat, amibe két sávon érkeznek az autók, a kör pedig egysávos. Ami nem baj, mert a kétsávoson még körülményesebb az átjutás, a kijutás, a legtöbb koccanásos baleset az ilyen helyen történik, lásd a Seregélyesi útit.

Meg is néztük, ment az autós a belső sávban, de kifelé már a külsőből távozott. Szerencséje volt, senki nem akart ugyanott kihajtani. Miközben ácsorgtunk, számoltuk a biztonsági övet nem használó autósokat. Öt autó négy vezetője nem volt bekötve, de közben három telefonált, kezében volt a mobil. Nem érdekesség - a KRESZ változásait nem ártana figyelemmel kísérni -, de jó tudni, hogy a szabály megváltozott, már az övet be nem kötő utas is büntethető, nem kell mindenért a járművezetőnek fizetni.

Ketyegett az óra, lassan a végéhez közeledett a munka-idő, az autósok zöme hazaindult - vagy a bevásárlóhelyek felé -, ismét megtelt a város kipufogógázban üldögélő, ideges autósokkal. Ahogy reggel mindenki időben akart beérni a munkahelyére, estefelé gyorsan le akarja vetni a napi gondokat, letenni a kocsit, meginni egy pohár sört.

Apropó, sör! Az ittas vezetés még mindig gyakori, az ellenőrzések során nemcsak a főközlekedési, városon kívüli utakon, hanem a városban is merészek az autósok. Volt olyan hétvége, amikor az öt balesetből a négy okozó ittas volt. Tavaly alkoholos vezetés ügyében meghirdették a zéró toleranciát, de nem volt igazán hatása. Mindig akad bátor - inkább felelőtlen ember -, aki bor, sör, pálinka után volán mögé ül. A zéró tolarencia inkább a közutakon érvényesül, amikor egyértelmű jeleket váltanak egymással az autósok, leszorítják a másikat, bevágnak a sorba, kanyarodó sávból jutnak az egyenesbe, és jó, ha oda.

Azt viszont mindenki tudja, aki autózott a városban, hogy előzni csak módjával lehet a csúcsidőkben. A legtöbb nyugodt autós azt tartja, a pirosnál úgyis utolérlek , és ez bizony be is következik, hacsak a száguldó nem hagyja figyelmen kívül a lámpaváltást, a bepirosodást. Nem egy ilyet látni a kereszteződésekben. A Berényi út napközben elég jól járható, de karambolok szempontjából előkelő helyen áll. A legtöbb esteben a figyelmetlenség játszik közre, a követési távolságot nem tartják be, nem veszik észre, irányjelez az előttük haladó. Baleseti szempontból szóba jön a Berényi út, de esökkent a Kadocsa út, aVárkörút, a Mátyás király úton a balesetek száma. Ha a városi balesetveszélyes utak sorrendjét fel kellene állítani, az így hangzana: Budai út, Berényi út, Horvát István út, Seregélyesi út. Ezek után következik a Gáz utca, a Mártírok útja, Új Csóri út. A legforgalmasabb időszakokban kritikus hely még a csóri úti körforgalom. A legnagyobb forgalom itt a reggeli és a munkaidő utáni órákban van. Tragikus még a péntek és a vasárnap délután. Aki ki akarja kerülni a várost, annak érintenie kell a körforgalmat, amibe két sávon érkeznek az autók, a kör pedig egysávos. Ami nem baj, mert a kétsávoson még körülményesebb az átjutás, a kijutás, a legtöbb koccanásos baleset az ilyen helyen történik, lásd a Seregélyesi útit.

Meg is néztük, ment az autós a belső sávban, de kifelé már a külsőből távozott. Szerencséje volt, senki nem akart ugyanott kihajtani. Miközben ácsorgtunk, számoltuk a biztonsági övet nem használó autósokat. Öt autó négy vezetője nem volt bekötve, de közben három telefonált, kezében volt a mobil. Nem érdekesség - a KRESZ változásait nem ártana figyelemmel kísérni -, de jó tudni, hogy a szabály megváltozott, már az övet be nem kötő utas is büntethető, nem kell mindenért a járművezetőnek fizetni.

Ketyegett az óra, lassan a végéhez közeledett a munka-idő, az autósok zöme hazaindult - vagy a bevásárlóhelyek felé -, ismét megtelt a város kipufogógázban üldögélő, ideges autósokkal. Ahogy reggel mindenki időben akart beérni a munkahelyére, estefelé gyorsan le akarja vetni a napi gondokat, letenni a kocsit, meginni egy pohár sört.

Apropó, sör! Az ittas vezetés még mindig gyakori, az ellenőrzések során nemcsak a főközlekedési, városon kívüli utakon, hanem a városban is merészek az autósok. Volt olyan hétvége, amikor az öt balesetből a négy okozó ittas volt. Tavaly alkoholos vezetés ügyében meghirdették a zéró toleranciát, de nem volt igazán hatása. Mindig akad bátor - inkább felelőtlen ember -, aki bor, sör, pálinka után volán mögé ül. A zéró tolarencia inkább a közutakon érvényesül, amikor egyértelmű jeleket váltanak egymással az autósok, leszorítják a másikat, bevágnak a sorba, kanyarodó sávból jutnak az egyenesbe, és jó, ha oda.

Meg is néztük, ment az autós a belső sávban, de kifelé már a külsőből távozott. Szerencséje volt, senki nem akart ugyanott kihajtani. Miközben ácsorgtunk, számoltuk a biztonsági övet nem használó autósokat. Öt autó négy vezetője nem volt bekötve, de közben három telefonált, kezében volt a mobil. Nem érdekesség - a KRESZ változásait nem ártana figyelemmel kísérni -, de jó tudni, hogy a szabály megváltozott, már az övet be nem kötő utas is büntethető, nem kell mindenért a járművezetőnek fizetni.

Ketyegett az óra, lassan a végéhez közeledett a munka-idő, az autósok zöme hazaindult - vagy a bevásárlóhelyek felé -, ismét megtelt a város kipufogógázban üldögélő, ideges autósokkal. Ahogy reggel mindenki időben akart beérni a munkahelyére, estefelé gyorsan le akarja vetni a napi gondokat, letenni a kocsit, meginni egy pohár sört.

Apropó, sör! Az ittas vezetés még mindig gyakori, az ellenőrzések során nemcsak a főközlekedési, városon kívüli utakon, hanem a városban is merészek az autósok. Volt olyan hétvége, amikor az öt balesetből a négy okozó ittas volt. Tavaly alkoholos vezetés ügyében meghirdették a zéró toleranciát, de nem volt igazán hatása. Mindig akad bátor - inkább felelőtlen ember -, aki bor, sör, pálinka után volán mögé ül. A zéró tolarencia inkább a közutakon érvényesül, amikor egyértelmű jeleket váltanak egymással az autósok, leszorítják a másikat, bevágnak a sorba, kanyarodó sávból jutnak az egyenesbe, és jó, ha oda.

Meg is néztük, ment az autós a belső sávban, de kifelé már a külsőből távozott. Szerencséje volt, senki nem akart ugyanott kihajtani. Miközben ácsorgtunk, számoltuk a biztonsági övet nem használó autósokat. Öt autó négy vezetője nem volt bekötve, de közben három telefonált, kezében volt a mobil. Nem érdekesség - a KRESZ változásait nem ártana figyelemmel kísérni -, de jó tudni, hogy a szabály megváltozott, már az övet be nem kötő utas is büntethető, nem kell mindenért a járművezetőnek fizetni.

Ketyegett az óra, lassan a végéhez közeledett a munka-idő, az autósok zöme hazaindult - vagy a bevásárlóhelyek felé -, ismét megtelt a város kipufogógázban üldögélő, ideges autósokkal. Ahogy reggel mindenki időben akart beérni a munkahelyére, estefelé gyorsan le akarja vetni a napi gondokat, letenni a kocsit, meginni egy pohár sört.

Apropó, sör! Az ittas vezetés még mindig gyakori, az ellenőrzések során nemcsak a főközlekedési, városon kívüli utakon, hanem a városban is merészek az autósok. Volt olyan hétvége, amikor az öt balesetből a négy okozó ittas volt. Tavaly alkoholos vezetés ügyében meghirdették a zéró toleranciát, de nem volt igazán hatása. Mindig akad bátor - inkább felelőtlen ember -, aki bor, sör, pálinka után volán mögé ül. A zéró tolarencia inkább a közutakon érvényesül, amikor egyértelmű jeleket váltanak egymással az autósok, leszorítják a másikat, bevágnak a sorba, kanyarodó sávból jutnak az egyenesbe, és jó, ha oda.

Ketyegett az óra, lassan a végéhez közeledett a munka-idő, az autósok zöme hazaindult - vagy a bevásárlóhelyek felé -, ismét megtelt a város kipufogógázban üldögélő, ideges autósokkal. Ahogy reggel mindenki időben akart beérni a munkahelyére, estefelé gyorsan le akarja vetni a napi gondokat, letenni a kocsit, meginni egy pohár sört.

Apropó, sör! Az ittas vezetés még mindig gyakori, az ellenőrzések során nemcsak a főközlekedési, városon kívüli utakon, hanem a városban is merészek az autósok. Volt olyan hétvége, amikor az öt balesetből a négy okozó ittas volt. Tavaly alkoholos vezetés ügyében meghirdették a zéró toleranciát, de nem volt igazán hatása. Mindig akad bátor - inkább felelőtlen ember -, aki bor, sör, pálinka után volán mögé ül. A zéró tolarencia inkább a közutakon érvényesül, amikor egyértelmű jeleket váltanak egymással az autósok, leszorítják a másikat, bevágnak a sorba, kanyarodó sávból jutnak az egyenesbe, és jó, ha oda.

Ketyegett az óra, lassan a végéhez közeledett a munka-idő, az autósok zöme hazaindult - vagy a bevásárlóhelyek felé -, ismét megtelt a város kipufogógázban üldögélő, ideges autósokkal. Ahogy reggel mindenki időben akart beérni a munkahelyére, estefelé gyorsan le akarja vetni a napi gondokat, letenni a kocsit, meginni egy pohár sört.

Apropó, sör! Az ittas vezetés még mindig gyakori, az ellenőrzések során nemcsak a főközlekedési, városon kívüli utakon, hanem a városban is merészek az autósok. Volt olyan hétvége, amikor az öt balesetből a négy okozó ittas volt. Tavaly alkoholos vezetés ügyében meghirdették a zéró toleranciát, de nem volt igazán hatása. Mindig akad bátor - inkább felelőtlen ember -, aki bor, sör, pálinka után volán mögé ül. A zéró tolarencia inkább a közutakon érvényesül, amikor egyértelmű jeleket váltanak egymással az autósok, leszorítják a másikat, bevágnak a sorba, kanyarodó sávból jutnak az egyenesbe, és jó, ha oda.

Apropó, sör! Az ittas vezetés még mindig gyakori, az ellenőrzések során nemcsak a főközlekedési, városon kívüli utakon, hanem a városban is merészek az autósok. Volt olyan hétvége, amikor az öt balesetből a négy okozó ittas volt. Tavaly alkoholos vezetés ügyében meghirdették a zéró toleranciát, de nem volt igazán hatása. Mindig akad bátor - inkább felelőtlen ember -, aki bor, sör, pálinka után volán mögé ül. A zéró tolarencia inkább a közutakon érvényesül, amikor egyértelmű jeleket váltanak egymással az autósok, leszorítják a másikat, bevágnak a sorba, kanyarodó sávból jutnak az egyenesbe, és jó, ha oda.

Apropó, sör! Az ittas vezetés még mindig gyakori, az ellenőrzések során nemcsak a főközlekedési, városon kívüli utakon, hanem a városban is merészek az autósok. Volt olyan hétvége, amikor az öt balesetből a négy okozó ittas volt. Tavaly alkoholos vezetés ügyében meghirdették a zéró toleranciát, de nem volt igazán hatása. Mindig akad bátor - inkább felelőtlen ember -, aki bor, sör, pálinka után volán mögé ül. A zéró tolarencia inkább a közutakon érvényesül, amikor egyértelmű jeleket váltanak egymással az autósok, leszorítják a másikat, bevágnak a sorba, kanyarodó sávból jutnak az egyenesbe, és jó, ha oda.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!