2012.05.04. 05:15
Bosszúságok a biztosítóval egy felpattant kő miatti kár kapcsán
Székesfehérvár - A tavaszi munkálatok egyike a fűnyírás, amit a Városgondnokság végez. A munkálatok közben egy felpattanó kavics okozott kárt olvasónknak. A Városgondnokság azonnal elismerte a károkozást, de a biztosítója bosszúságot okozott.
Itt a tavasz, a megyeszékhelyen pedig egyre több helyen látni a Városgondnokság munkatársait, akik motoros fűkaszával nyírják a füvet. Nem ritka azonban, hogy a fűnyírás közben felpattanó kövek kárt okoznak, például egy parkoló autóban. Épp ilyen kellemetlen helyzetbe került olvasónk, akinek autója sérült meg. Jobb első ablakára pattant fel a kavics, s repedezett be az üveg. A Városgondnokság üzemeltetésvezetője, Rönkös József azonnal megvizsgálta az autót, s a társaság el is ismerte a kárt. Olvasónknak jelezték az eset másnapjának reggelén: várják a társaság telephelyén, ahol egy jegyzőkönyvben is rögzítik a kárt, s azzal már mehet is a biztosítóhoz. Egyszerűnek tűnt - mondta olvasónk, ám a biztosító székesfehérvári kirendeltségén közölték, majd a kárszakértő jelentkezik 72 órán belül.
- A 72 óra eltelt, türelmem lassacskán fogyott, senki sem hagyna szívesen az utcán egy repedezett üvegű autót, mely kiváló célpontja lehet a kísérletező kedvű tolvajoknak, s az esőnek is. Emiatt telefonon kerestem a biztosítót a megadott számon. Ekkor kiderült, rossz kárszámot írtak a jegyzőkönyvre, s azt nem kötelező felelősségbiztosításra, hanem vagyonbiztosítási kárra jegyezték be. A 72 óra pedig semmilyen formában nem helyt álló, hisz előbbi esetében két munkanapon belül kell jelentkeznie a kárszakértőnek, utóbbinál pedig öt munkanapja van - mondta olvasónk, majd megjegyezte, a kárszakértő azonban nem jelentkezett, s csak az újabb telefonos kísérletek után derült ki, azért, mert a székesfehérvári kirendeltségen a telefonszámot is tévesen jegyezték fel.
Havas Attila igazságügyi gépjármű szakértő szerint a biztosítótársaságok minden esetben legalább két munkanapnyi türelmet kérnek a károsultaktól, arra hivatkozva, hogy már nem foglalkoztatnak minden irodánál kárszakértőt. A tapasztalatok azt mutatják, hogy vállalkozókkal állnak szerződéses viszonyban, akik maguk osztják be a beérkezett káreseményeket. Sajnos az esetek többségében a maximális időt kihasználva, csak a két nap leteltével jelentkeznek. Több szomszédos országban működik gördülékenyebben a kárfelmérés. Van olyan ország, ahol minden városban van egy kárszakértői iroda, ahol elvégzik a szemlét, s annak eredményét továbbítják a biztosítónak - mondta a szakértő. Megjegyezte, az szintén a biztosítótársaság tájékozatlansága, hogy a károsultat a partner márkaszervizbe küldte, azzal indokolva, hogy a szakszerviz jogosult a kár felvételére is. De vagyonbiztosítási kár esetében erre nincs lehetősége az ügyfélnek - tette végül hozzá a szakember.
Nincs kötés biztosítás nélkül. De vajon mi a garancia arra, hogy a biztosító nem csak bosszúságot okoz, hanem segíti is a bajba jutottakat? Olvasónknak ugyanis többszörösen is kijutott a bosszúságból. Elírták kárszámát a székesfehérvári irodában, sőt, a telefonszámát is rosszul jegyezték fel. S bár a káreset óta két hét is eltelt, ablaka még mindig törött, mert már a szervizben, a biztosítóban sem bízik, s abban se, hogy téríti a kárt. Csak akkor kezd hozzá a javításhoz, ha a társaságtól visszajelzést kap arról, hogy van jogalap a javításra. A kérdés csupán az, mi biztosítottak ezek után miként válasszunk biztosítót?