2017.03.06. 13:01
Öt Fejér megyei iskola díjazott az Energiatudatos Iskolákért Programban
Budapest-Fejér megye - Öt Fejér megyei intézmény is található a Virtuális Erőmű Program idei díjazottjai között, akik március 6-án, hétfőn vehették át díjaikat és a gratulációkat Marczinkó Zoltántól, a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) kiemelt vállalati kapcsolatokért felelős helyettes államtitkárától.
Március 6-a a Nemzetközi Energiatakarékossági Világnapja, mely alkalomból a Virtuális Erőmű Program keretében immáron hatodik alkalommal díjazták az energiatudatos, és a már mérhető eredményeket elért energiahatékony vállalatokat.
A díjakat hétfőn a Nemzetgazdasági Minisztériumban adta át, többek közt Marczinkó Zoltán, a Nemzetgazdasági Minisztérium kiemelt vállalati kapcsolatokért felelős helyettes államtitkára és Szili Katalin, a Nemzeti Fenntartható Fejlődési Tanács alapító és tiszteletbeli elnöke, az Energiahatékonysági Kiválósági Pályázat védnöke. A sajtótájékoztatón a helyettes államtitkár nagy tervekről számolt be: szeretnék elérni, hogy 2020-ra 30 ezer elektromos autó közlekedjen Magyarországon.
Az öt Fejér megyei díjazott intézmény képviselője hétfőn délelőtt vette át a díjat a Nemzetgazdasági Minisztériumban Sipos Imrétől (balra)
Fotó: a szerző
Az oktatási intézmények kategóriájában, azaz az Energiatudatos Iskolákért Program keretén belül Sipos Imre, az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet főigazgatója köszöntötte az öt Fejér megyei díjazottat: a székesfehérvári Comenius Angol-Magyar Két Tanítási Nyelvű Iskolát, a Jáky József Szakgimnáziumot, a Vörösmarty Mihály Általános Iskolát, a velencei Dr. Entz Ferenc Mezőgazdasági Szakképző Iskola és Kollégiumot, valamint a csákvári Esterházy Móric Nyelvoktató Német Nemzetiségi Általános Iskolát.
A Virtuális Erőmű Program a legnagyobb szakmai és társadalmi összefogással rendelkező hazai energiahatékonysági és megújuló energetikai program, amelyhez már csaknem 8000 vállalat csatlakozott. A projekt célja, hogy összegyűjtse, rendszerezze a vállalkozások energiahatékonyság terén elért eredményeit. A kapcsolódó oktatási intézmények pedig a jövő generációja számára teszik egyértelművé az energiahatékonyság fontosságát, lehetőségeit.