Nőtt az eladás

2022.01.30. 07:00

Kína 2025-re a világ legnagyobb luxuspiacává válhat egy elemzés szerint

Kínában tavaly a luxuscikkek értékesítése 36 százalékkal nőtt és elérte a 471 milliárd jüant (mintegy 74 milliárd dollár), ami mintegy a duplája a koronavírus-járvány előtti utolsó évinek, 2019-nek - áll a Bain tanácsadó cég China Luxury Report 2021 jelentésében.

A Bain szerint Kína részesedése a luxuscikkek globális piacán 21 százalékra nőtt 2021-ben az egy évvel korábbi "mintegy 20 százalékról", és az ország 2025-re a világ legnagyobb luxuscikkek piacává válhat, függetlenül a nemzetközi utazási helyzettől.

Tavaly Kínában a luxustermékek minden kategóriájában nőtt az eladás, 

a legnagyobb mértékű emelkedést, mintegy 60 százalékosat a bőráruk értékesítése kapcsán jegyeztek fel. 

A jelentés szerint 40 százalékkal bővült a "divat és életstílus" szegmens áruinak értékesítési volumene.

A luxustermékek eladásnövekedésének fő hajtóereje a dél-kínai Hainan szigeti vámmentes üzletek voltak, ahol a csúcskategóriás áruk értékesítése 85 százalékkal, 60 milliárd jüanra (9,5 milliárd dollár) bővült.

Borítókép: illusztráció

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!