Hajótender

2023.11.06. 07:46

Gyurcsány emberei átveszik az irányítást Budapesten, és ehhez Karácsony Gergely asszisztál

„Nincs már szinte olyan ágazata a fővárosi közlekedésnek, ahol Karácsony Gergely időszakához ne fűződne botrány" – mondta Wintermantel Zsolt, a fővárosi Fidesz–KDNP frakcióvezetője a Metropolnak.

MW

Karácsony Gergely és Gyurcsány Ferenc

Forrás: Magyar Nemzet

Fotó: Kurucz Árpád

– Ahová Gyurcsány emberei beteszik a lábukat, ott havi szinten derülnek ki hozzájuk köthető visszásságok Budapesten – reagált Wintermantel Zsolt a BKV által valószínűleg szabálytalanul lefolytatott hajótender kapcsán. A fővárosi Fidesz–KDNP frakcióvezetője a Metropolnak úgy nyilatkozott, hogy 

a fővárosban mindenhol megjelentek az egykori Gyurcsány-kormányok miniszterei, államtitkárai, kabinetfőnökei vagy a hozzájuk köthető emberek. 

 

Átveszik az irányítást, és ehhez Karácsony Gergely nyugodt szívvel asszisztál

– hangsúlyozta Wintermantel Zsolt, aki szerint a felelőtlenség és a visszásságok miatt összességében milliárd fölötti az az összeg, amit eddig bírságra kellett kifizetnie Budapestnek, emellett pedig ott vannak azok az ügyek, amelyekben büntetőeljárás van folyamatban. 

Ilyen a hajótender, amelyet vélhetően szintén nem sikerült szabályosan lefolytatnia a BKV-nak, mert jelen pillanatban is rendőrségi nyomozás van folyamatban

– tette hozzá.

Wintermantel Zsolt, a fővárosi Fidesz–KDNP frakcióvezetője
Fotó: Bach Máté / Forrás: Magyar Nemzet

Ismert, még Tarlós István idején vezették be a menetrend szerinti dunai hajójáratokat Budán és Pesten is, segítve a szárazföldi tömegközlekedést, de turisztikai célokra is sokan használták ezeket a hajókat. Csupán BKK-jegyet kellett váltaniuk az utasoknak. A rendszer beindításához a már meglévő hajókból álló flottát állították üzembe felújított állapotban.

Ennek további üzemeltetésére írt ki pályázatot már 2021-ben Karácsony Gergely, a BKV győztest is hirdetett a hajótenderen, ám azóta is szünetel a közlekedési cég saját hajójárata.

Ami összevág azzal, hogy gond lehet a nyertes hajózási cég pályázatával. Az is kiderült, a BKV havonta átlagosan négy-öt millió forintot költ azokra a hajókra, amelyek már harmadik éve nem közlekednek menetrend szerint a Dunán, spórolásra hivatkozva. A hajók egy budapesti kikötőben állnak, alkalmanként rendezvényekre adják őket bérbe. 

Wintermantel Zsolt most úgy fogalmazott, Karácsony eredetileg pénzhiányra hivatkozva szüntette be a hajószolgáltatást, a  valódi ok azonban ismeretlen maradt, hiszen ez az érv sántít, mert ebben az esetben nem érthető, hogy miért írták ki előtte nem sokkal a pályázatot a működtetésre.

A Metropol teljes cikke ITT olvasható el. 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában