2019.11.11. 01:00
Kiváló eredmények a Budapest Bank kisvállalkozási üzletágánál
A kisvállalkozások meghatározó szerepet játszanak a hazai gazdaság teljesítményében, ezért a Budapest Bank hosszú ideje elkötelezett támogatójuk és együttműködő partnerük. A bank folyamatosan fejleszti elvárásaikhoz igazodva termékeit és szolgáltatásait, amelynek eredményeként a kisvállalkozói üzletágat dinamikus növekedés jellemezte az év első kilenc hónapjában. A kiváló eredmények elérésében nagy szerepe van a Budapest Bank fiókhálózatának. Erről beszélgettünk Kocsis Ilonával a székesfehérvári bankfiók vezetőjével.
Az év első kilenc hónapjában a Budapest Bank a kisvállalkozói szegmensben jelentősen javította korábbi pozícióit. Hitelállománya 13%-kal bővült, az új hitelkihelyezések 30%-kal nőttek, az új kisvállalkozói ügyfelek száma pedig 41%-kal emelkedett az előző év azonos időszakához képest, ezek eredményeként az üzletág bevételei 15%-kal növekedtek. Ezzel a 0-200 millió forint közötti szegmensben a 3. helyezést, míg az 50-200 millió forint közötti árbevétellel rendelkező vállalkozásoknál 2. helyezést ért el.
A bank ügyfélkiszolgálási modelljét úgy építette fel, hogy a teljes fiókhálózatban, mind a 95 bankfiókban személyes kapcsolattartó, a kiemelt fiókokban pedig mikro specialista munkatárs áll az ügyfelek rendelkezésére. Az 50 millió forintnál magasabb éves árbevétellel rendelkező cégek esetében pedig a fiókvezetők biztosítják a kapcsolattartást, így a székesfehérvári fiókban Kocsis Ilona.
Mióta vezeti a székesfehérvári fiókot és mit tart fontosnak a munkájában?
Közgazdász diplomával, mérlegképes könyvelői és adótanácsadói végzettséggel rendelkezem. Korábban a vállalkozói szférában dolgoztam, gazdasági vezetőként, főkönyvelőként. 2006 óta dolgozom a Budapest Bankban, ahol vállalati kapcsolattartóként kezdtem a karrieremet. Tíz éve vagyok fiókvezető, 2011 óta vezetem a székesfehérvári fiókot. Fontosnak tartom a nyitottságot az ügyfeleink és a munkatársaim iránt és a kölcsönös tiszteleten alapuló emberi kapcsolatokat. Kollégáimmal azon dolgozunk, hogy ügyfeleinket olyan pozitív élményt nyújtsunk, ami nyomán azt érzik, hogy többet kaptak, mint amit vártak.
A kisvállalkozásokkal való együttműködésben mi a fontos az ügyfeleknek?
Úgy gondolom, hogy alapvető az együttműködésben, hogy partnerként tekintsünk a kisvállalkozások problémáira, nehézségeire, és hogy elismerjük az erőfeszítéseiket. Különösen fontos a személyes kapcsolattartás, valamint az, hogy megértően, szakmai hozzáértéssel forduljunk ügyfeleink felé. Ebben sokat segítenek a vállalkozói szférában korábban szerzett tapasztalataim, valamint a bank vállalati üzletágában tanácsadóként töltött éveim. Az ügyfelek kiszámíthatóságot és gyorsaságot várnak el tőlünk. Fiókunk évek óta kiemelkedő teljesítményt nyújt, szakmailag felkészült munkatársakkal várjuk az ügyfeleket, akik szívesen ajánlanak bennünket.
![](https://cdn.feol.hu/2021/09/_Wfp35dllWHSLpp-LPgCrYhaCFyFHu40idhEUfIK7zo/fill/1867/2800/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50LzNkNDhlYmMzZTk1NzQ3NTM4OWVlM2RlZTJmOTAyZjIx.jpg)
Milyen szempontok alapján hoz döntést egy kisvállalkozó a hitelválasztásnál?
Megkérdeztük ügyfeleinket, és azt a választ kaptuk tőlük, hogy számukra a legfontosabb szempont az alacsony kamat, majd ezt követi az egyszerű igénylési folyamat és a gyors folyósítás. Mindezek nyomán átalakítottuk a kisvállalkozásoknak szóló hitelajánlatainkat, így a maximum 200 millió forint éves nettó árbevételű gazdasági társaságok és egyéni vállalkozók már 18 hónapos működési múlttól hitelhez juthatnak akkor is, ha EVÁ-sok vagy KATÁ-sok. Az igénylés gyors és rugalmas: előre tájékoztatjuk ügyfeleinket a feltételekről, és a dokumentációs igény is minimális, pl. gazdasági társaságok esetében főkönyvi kivonatra sincs szükség. A kölcsönök szabadon felhasználhatók a vállalkozás gazdálkodásával összefüggésben, hitelkiváltásra is, tárgyi fedezet nélkül. Így például a folyószámlakölcsönnél egy a lejáratnál visszafizetés nélkül megújítható keretösszeget hagy jóvá a bank a folyószámlán 12 hónapos futamidőre, az éven túli kölcsönt pedig 13 és 72 hónap közötti futamidőre nyújtjuk fix havi törlesztőrészlettel.
Milyen új termékekkel és szolgáltatásokkal várják az ügyfeleket a jövő évben?
Az elmúlt időszakban a digitalizációval és az okos eszközök fejlődésével párhuzamosan a szolgáltatások teljessége és a minősége vált egyre inkább hangsúlyossá. Hosszú távon azok a szolgáltatók tudnak előnyre szert tenni, akik az ügyféligényt és az ügyfélélményt helyezik tudatosan az előtérbe, akik elsősorban megoldásokat és nem terméket értékesítenek, így növelve az ügyfélélményt. Ennek megfelelően a Budapest Bank kidolgozott egy digitális megoldásokra épülő pénzügyi asszisztens termék- és szolgáltatáscsomagot, amelyet jövőre vezetünk be. Ez segítséget nyújt majd a cégek adminisztrációs terheinek csökkentésében, lehetővé téve a számukra, hogy arra fordítsák az így felszabaduló időt, ami igazán fontos a számukra: a családjukra, tudásbővítésre, üzletélénkítésre vagy új ügyfelek megszerzésére. Hiszünk abban, hogy egy vállalkozás akkor lesz sikeres, ha az erősségeire tud fókuszálni, ami elsősorban a saját profiljának megfelelő tevékenysége, az új ügyfelek megszerzése, a megfelelő munkaerőgazdálkodás, a vállalkozásának a fejlesztése, a tudatos működés és a jövő építése.
![](https://cdn.feol.hu/2021/09/HiyQ-y7lDwkZJqSgA3ADKLpWGdk3N7wX_fXkxgV3Kx8/fill/624/283/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50LzViYmRkZmRmODdlMDQxNGRiZjA2NzlkMzMyOWExMjc1.jpg)