Hirdetés

2024.06.21. 11:02

Ügynökség vagy szabadúszó? Ki végezze cégünk marketingjét?

Akármilyen területen is tevékenykedik a cégünk, az biztos, hogy az utóbbi évek nehézségei döntő hatással voltak rá. Napjainkban nehezebb ügyfeleket szerezni, mint valaha, ezért a hatékony marketing is fontosabb, mint bármikor korábban. De vajon mi a jobb: egy szabadúszó vagy egy kisebb-nagyobb ügynökség? A cikkünkben erre keressük a választ!

PR cikk

Forrás: 123rf.com

Miért bízzunk meg ügynökséget?

Vitán felül számos előnnyel bír, ha egy profi ügynökséget kérünk fel a marketingünk támogatására vagy teljes kezelésére. Az első érv, ami mellettük szól, az a tapasztalat. Egy ügynökség jellemzően több száz céggel áll kapcsolatban, így a kisujjukban van a marketing minden trükkje. Arról nem is beszélve, hogy teljes körű szolgáltatást nyújtanak a SEO-tól a hirdetéskezelésen át egészen a PR-ig vagy az offline megjelenésekig.

Az ügynökség mellett azért is érdemes dönteni, mert alacsony a kockázat. Egy ilyen cég stabilan és megbízhatóan működik, ami azért a szabadúszók esetében közel sem ennyire egyértelmű és garantált. A nagyobb méret azzal is jár, hogy az ügynökség rendelkezik az összes szükséges eszközzel, tudással és technológiával, ami a sikeres marketinghez kell. Egy olyan SEO-ügynökség, mint amilyen a BP Digital, egy kézben kezeli a kulcsszókutatást, a linképítést és a techikai optimalizálást, hogy csak néhány példát említsünk.

Mindennek azonban ára van, azaz mélyebben a pénztárcánkba kell nyúlnunk, ha ügynökségre bízzuk a munkát. És bár előny, hogy egy ilyen cég nagy tapasztalattal rendelkezik, a tengernyi ügyfél azzal is járhat, hogy az ügynökségnek kevesebb ideje marad a mi cégünkkel foglalkozni. Az sem egy egyszerű feladat, hogy megtaláljuk a nekünk ideális alvállalkozót. Ha csak a keresőoptimalizálás a lényeg, akkor egy olyan SEO ügynökségre lesz szükségünk, mint a BP Digital. Emellett azonban léteznek tévés reklámokra, influenszermarketingre vagy PR-ra specializálódott cégek is.

Jó ötlet szabadúszót választani?

A szabadúszó egyáltalán nem az amatőr vagy a kókler szinonimája. Sőt, igazán jó szakembereket találhatunk, akik egyéni vállalkozóként végzik a munkájukat. Érdemes őket felkeresni, ha csak kisebb feladatokat szerveznénk ki alkalmi jelleggel. Egy szabadúszó bármikor be tud ugrani, ha szükségünk van egy honlap szövegezésre vagy valamilyen grafikára. Egy ügynökség tipikusan nem vállal el ennyire apró, eseti munkákat.

Egy szabadúszó olcsóbb is lehet, de nem csak ez szól mellettük. Hanem az is, hogy a freelancernek kevesebb az ügyfele, így képes mélyebben elmerülni a mi cégünk egyedi igényeiben, ennélfogva pedig személyre szabottabb szolgáltatást nyújtani.

Ami a hátrányokat illeti, első helyen kell megemlítenünk, hogy egy szabadúszó valószínűleg csak a marketing egy-egy ágához ért. Lehet szövegíró, grafikus, PPC-menedzser vagy bármi egyéb, de szinte biztos, hogy nem képes egy kézben összefogni a teljes marketingtevékenységünket. A kapacitással is akadhatnak gondok, és egy egyéni vállalkozó aligha rendelkezik olyan eszközökkel, mint egy nagy ügynökség. Azt pedig talán mondani sem kell, hogy ha rosszul választunk szabadúszót (amire bőven megvan az esély), akkor nagyon sok fejfájás szakad a nyakunkba.

Hogyan döntsünk?

A fentiek alapján is világos, hogy a szabadúszó vagy ügynökség-kérdést nem lehet egyértelműen eldönteni. A döntés azon múlik, hogy mire van szükségünk, mekkora az anyagi keretünk, és pontosan milyen szolgáltatásokat vennénk igénybe. Ha még kisebb a cégünk, esetleg startupként működünk, akkor talán egy szabadúszó – vagy több, különböző szabadúszó – lehet a megoldás. Velük megkapjuk azt a rugalmasságot és tudást, amire szükségünk van anélkül, hogy egy vagyont fizetnénk havonta marketingre.

Egy nagyobb cégnek viszont egy vagy több ügynökség lehet a nyerő, ami képes átlátni és egy helyen megvalósítani az elképzeléseket. Ezzel tehermentesíthetjük a saját marketingcsapatunkat, de az is lehet, hogy nem is lesz szükség házon belüli teamre. A költségvetés bármilyen cégméret esetében meghatározó: kisebb büdzsével a szabadúszókkal szerződjünk, míg vastagabb pénztárca esetében az ügynökség mellett tegyük le a voksunkat.

Akkor is a freelancer a jobb választás, ha csak egyféle, kevesebb időt igénylő tevékenységre keresünk külső partnert. Például, ha mindössze havi három-négy keresőoptimalizált blogcikkre vágyunk, talán érdemesebb lehet szabdúszóval szerződni. Ellenben, ha a keresőoptimalizálás minden területével foglalkozni szeretnénk, tehát a tartalmi és technikai optimalizáláson mellett, linket is építenénk, akkor inkább a BP Digitalhoz hasonló SEO ügynökség a nekünk való.

Csak alapos utánajárás után szerződjünk!

Fontos kiemelni, hogy önmagában sem az ügynökségi cégforma, sem a freelancer lét nem jelent garanciát semmire. Bármelyik mellett döntünk is, mindenképp kérjünk referenciamunkákat és próbáljunk utánanézni, hogy másoknak milyen tapasztalataik vannak a jelöltünkkel, csak ezután kössünk szerződést.

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában