A javításhoz a MÁV területe is szükséges

2019.08.27. 11:35

Biztosan nem nyitják meg iskolakezdésre a Vásártéri felüljárót

A Vásártéri felüljárót nyár elején zárták le, azóta úgy tűnik, semmi sem történt a felújításának ügyében. Több olvasónk is feltette a kérdést: mi az oka annak, hogy egyetlen munkást sem látni a területen?

Borsányi Bea

A munka egyelőre a háttérben folyik, a hidat viszont le kellett zárni, mert veszélyessé vált

Fotó: Pesti Tamás / Fejér Megyei Hírlap

Bozai István városgondnok a következőképpen reagált megkeresésünkre: „A Vásártéri felüljáró töltésén 2018 decemberében kezdtek kimosódások jelentkezni. 2019. február 21-én geotechnikus szakember bevonásával helyszíni vizsgálat történt, melynek eredményeként a február 22-én kelt közútkezelői hozzájárulás alapján megtörtént a híd félpályás lezárása azzal a kiegészítéssel, hogy a töltés állapotát folyamatosan figyelni kell, és szükség esetén teljes lezárást kell bevezetni.

Március 31-én talajra­dar­ral elvégezték a háttöltés geofizikai vizsgálatát, amely rézsűoldali üregesedést mutatott ki. A geofizikai vizsgálat kiegészítéseként geotechnikai vizsgálatokat is rendelt a város. A háttöltés további állapotromlása miatt – figyelembe véve, hogy a hídra évek óta vonatkozó súlykorlátozást sajnálatos módon nem tartották be az arra közlekedők – a hidat június 17-én teljes szélességében lezárták. Ugyanaznap geotechnikai vizsgálatot is végzeték.

A vizsgálat eredményeként a javítás módját injektálásban határozták meg, azonban a nagy fokú üregesedés miatt a munkavégzésre már MÁV-területet is igénybe kell vennünk. Ennek egyeztetése folyamatban van. Amint a szükséges engedélyek rendelkezésünkre állnak, az injektálási munkát és a dilatációs szerkezet cseréjét elvégezzük, mely után a korábbi forgalmi rend mellett a híd megnyitható a forgalomnak” – fogalmazott a városgondnok.

A munka egyelőre a háttérben folyik, a hidat viszont le kellett zárni, mert veszélyessé vált
Fotó: Pesti Tamás / Fejér Megyei Hírlap

A hídnyilvántartás szerint egyébként a szóban forgó híd 1935-ben készült, és az biztos, hogy az elmúlt 10 évben – leszámítva a korlát cseréjét – nem újították fel.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában