Oktatás

6 órája

Varga-Bajusz Veronika: meg kell tanítani a fiatalokat jól használni a mesterséges intelligenciát

A fiatalokat, a szakképzésben és a felsőoktatásban tanulókat, meg kell tanítani arra, hogyan használják jól a mesterséges intelligenciát - mondta a Kulturális és Innovációs Minisztérium felsőoktatásért, szak- és felnőttképzésért, fiatalokért felelős államtitkára szombaton Budapesten.

MW

Varga-Bajusz Veronika, a Kulturális és Innovációs Minisztérium felsőoktatásért, szak- és felnőttképzésért, fiatalokért felelős államtitkára a felsőoktatási felvételi eljárás eredményeiről a minisztériumban tartott sajtótájékoztatón 2024. augusztus 31-én

Forrás: MTI

Fotó: Hegedüs Róbert

Az EdTech Summit Oktatástechnológiai Konferencia és Kiállításon Varga-Bajusz Veronika közölte, arra is meg kell tanítani a fiatalokat, hogy a mesterséges intelligenciára eszközként tekintsenek, amely segít, de 

ne olyan eszközként, amely mindent megold. 

Az államtitkár a mesterséges intelligencia szabályozása kapcsán felidézte az Educatio kiállításra érkezők között végzett felmérés eredményeit. Rámutatott például, a válaszadók több mint 85 százaléka egyetértett abban, hogy a jövő munkahelyeinek kialakításában fontos szerepet játszik a mesterséges intelligencia. Ennek használatát az iskolákban a megkérdezettek 72,4 százaléka szerint szabályozni kell. Ráadásul a válaszadók 75,7 százaléka mondta azt, hogy a mesterséges intelligencia segíti a számonkérés kijátszását. Abban viszont, hogy a mesterséges intelligencia ösztönzi vagy korlátozza a kreativitást, a válaszok már megoszlottak. 

Az államtitkár elmondta, hogy ezek alapján alakították ki azokat az alapelveket, amelyek mentén az ősszel szabályozni fogják a mesterséges intelligencia alkalmazását az oktatásban. Varga-Bajusz Veronika az alapelvek között említette egyebek mellett, hogy 

a mesterséges intelligencia használatát nem tiltani, hanem szabályozni kell, az oktatás során hozzáférést kell biztosítani a mesterséges intelligenciához, és fontos, hogy annak használatát az oktatók és a diákok is megismerjék. 

Ezt követően kitért a szakképzésre, amely szerinte csak akkor lehet sikeres, ha gyakorlati fókusszal bír, a diákok szakmai felkészültsége pedig reflektál a munkaerőpiaci igényekre, így ezen a téren is elengedhetetlen a digitalizáció. 

Ezért az idei évtől már minden szakképző intézményben és szakmában elérhetővé válnak a Kréta rendszeren keresztül a digitális tananyagok - mondta az államtitkár, aki egyúttal jelezte, egyértelmű vállalásuk, hogy 

az informatikát, a digitális alapkészségeket minden tantárgyba be kell építeni. 

Mindezek mellett Varga-Bajusz Veronika szólt a digitális térben a fiatalokat érintő veszélyekről is, mint például a függőség és az online térben zajló zaklatás. Ezekre a veszélyekre hívja fel a figyelmet a lelki egészség roadshow, a kezdeményezést 2023-ban indították - ismertette az államtitkár. 

Az EdTech Summit küldetése a honlapja szerint, hogy platformot biztosítson az oktatástechnológiai ökoszisztéma szereplőinek a szakma legfontosabb témáinak és újdonságainak bemutatására a magyar pedagógusok és oktatási szakemberek számára. Az EduTech Hungary Zrt. évente kétszer rendezi meg az EdTech Summit Hungary-t, amelynek fókuszában olyan aktuális kérdések szerepelnek, mint például a mesterséges intelligencia alkalmazása és a digitális világ kihívásai.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában