Késik a pénz és a városmarketing, de lesznek új látványosságok

Székesfehérvár - A pályázatot megnyerték, de kevesebb pénzből nem tudják megvalósítani terveiket. Inkább kivárnak, mondja a Székesfehérvári Turisztikai Kft. vezetője.

Kocsis Noémi


A Nemzeti Fejlesztési Ügynökség pályázatán a Fehérvár turizmusának komplex fejlesztését célzó programra nyert ugyan a tavaly létrejött cég, de a kért 50 helyett csak 37 milliót. Ezt megpanaszolták, új döntés még nincs, ősznél előbb nem érkezhet pénz, tehát az egész projekt - amely egyébként két évre szól - csúszik, vagyis legkorábban 2011 tavaszára állhat úgy a helyzet, hogy Fehérvárnak egy aktív és egyben attraktív városmarketingje legyen - foglalhatnánk össze a történetet.
 - Valóban, úgy tűnhet, hogy ez az év ebből a szempontból már "megy a lecsóba" - mondja F. Szegő Krisztina, a kft. vezetője, de hozzáteszi: tudatosan nem akarnak kevesebből gazdálkodni. Ha elfogadják az NFÜ 37 millióját, nem valósulhat meg mindaz, amit elterveztek. Ennek ellenére  kisebb intézkedéseket azért hoznak. A belvárosközeli parkolóautomatákra a turistát eligazító fóliák kerülnek ki a napokban, a kandeláberek tartórúdján a nemrég bevezetett turistanap információit tartalmazó bordó és kék textíliákat lenget a szél (utóbbiakat már most is, például a püspöki palota előtt látni, bár elég diszkréten,  elsőre nem is veszi észre az ott járó). Nincs könnyű dolguk: az idénre a várostól előirányzott néhány millió a programok reklámozására is alig volt elég, s nyomasztóan hathat a többéves elmaradás is a helyi turizmus területén.

- Nem látványos, de felépítettük a szállodákkal, éttermekkel a levelezési rendszert, összefogtuk az idegenvezetőket  - sorolja Szegő Krisztina.  A turistanapon, minden hónap 3. szombatján tematikus útvonalakon kalauzolják a vendégeket. Igazán fontosnak a helyiek, a fehérváriak közérzetét tartjuk, ezért augusztusban és szeptemberben minden hét végén, a helyi erőkkel - valamennyi hagyományőrző csoporttal - összefogva, élményszerű, interkatív, új típusú idegenvezetések lesznek a városban a Szabad Színház tagjaival. Lesz például jelmezes fotózkodás, épületfestés. Szeretnénk élettel megtölteni a várost. Igaz, hogy a kétéves nagy koncepció csúszik, de a  kis lépéseket megtesszük. A Tourinform irodában a városra jellemző szuveníreket augusztustól árusítani fogják.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!