Gazdaság

2013.04.02. 09:06

Szemétdíj: Győzött a népharag

Fogyasztói bejelentések alapján közigazgatási eljárást indított a megyei kormányhivatal fogyasztóvédelmi felügyelősége a Dunanett Kft.-vel szemben - például a hulladékszállítási díjak drasztikus emelése miatt - közölte a hivatal.

Szabó Szabolcs

A felügyelőség az ügyről tájékoztatta a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóságot is. Dorkota Lajos megyei kormánymegbízott csütörtök délután tárgyalt a Dunanett Kft. tulajdonosaival. Ennek eredményeként az eljárás végéig a cég visszavonja a kifogásolt számlákat. Egy új törvény értelmében január elsejétől maximum 4,2 százalékos áremelést hajthatott volna végre a cég, Dunaújvárosban és a környező településeken azonban közel duplájára emelkedett a szolgáltatás díja - értesült a távirati iroda.

A dunaújvárosi közgyűlés csütörtöki ülésén tárgyalt a díjemelésről, amely 34 települést és közel 160 ezer lakost érintett, s kezdeményezték a Dunanett Kft. önkormányzat által delegált, és a cég másik tulajdonosa, az Energott Kft. által delegált ügyvezetőjének azonnali visszahívását. A képviselők elfogadták azt a határozatot, amelyben az önkormányzat, mint a szemétszállítást végző Dunanett Kft. egyik tulajdonosa, utasítja a céget, hogy vonja vissza drasztikus áremelést tartalmazó számlaleveleit. Szepesi Attila, a város gazdasági alpolgármestere elmondta: a döntést támogatja a Dunanett Kft. társtulajdonosa, az Energott Kft is. Az önkormányzat részéről delegált ügyvezetőt mindezért menesztik a Dunanett Kft.-től, és az önkormányzat azt javasolja a másik tulajdonos Energott Kft. vezetőinek, hogy fontolja meg az általuk delegált ügyvezető menesztését is. Szepesi Attila hozzátette, egyeztetett az Energott tulajdonosával, Pomázi Csabával, aki közölte, ő sem kapott információt az áremelésről és támogatja az önkormányzat elképzelését, hogy a napokban postázott  közel százszázalékos emelést  tartalmazó számlaleveleket vonják vissza. A szocialisták részéről Pintér Attila az firtatta, volt-e vizsgálat az ügyben, mielőtt a személyi kérdésekben döntés született.

Indulatokat keltett a díjemelés. Az egyik törvény szerint törvényes, a másik szerint nem? - kérdi a panaszosok egyike, Stadler János, képünkön jobbra, a szolgáltató épülete előtti demonstráción  (Fotó: Lázár Zsolt)

A Dunanett részéről Neszmélyi Loránd emlékeztetett arra, a cég januárban levélben tájékoztatta az önkormányzatot, s  a 2011 decemberében megkötött közszolgáltatási rendeletben foglaltak szerint számlázott. A Dunanett Kft.-t is soraiban tudó konzorcium azzal a Közép-Duna Vidéki Hulladékgazdálkodási Önkormányzati Társulással kötötte-e meg a szerződést, amelynek a város is a tagja, ennek tanácsában pedig az önkormányzat részéről ott ül Sztankovics László és Szabó Zsolt képviselő.

Polgárdiban találkoztak a szemétszállítási feladattal megbízott konzorcium és a 168 önkormányzatot tömörítő társulás képviselői. Az egyeztetésen a Társulás kötelezte a Konzorciumot, köztük a Dunanett Kft.-t is a törvény szerint megszabott áremelés alkalmazására, valamint a Közszolgáltatási Szerződésben foglalt szolgáltatási tartalom elvégzésére. A szolgáltatók jelezték, ha mindez hosszú távon így marad, az a cégek ellehetetlenüléséhez vezethet.

A "korán" fizetőkkel mi lesz? - tették fel kérdésüket lapunknak az érintett olvasók.

- A fogyasztókat semmilyen anyagi kár, vagy hátrány nem érheti - nyomatékosította megkeresésünkre Kovács Miklós, a Közép-Duna Vidéki Hulladékgazdálkodási Önkormányzati Társulás projektvezetője. A számlák visszahívása nem minden települést érinthet. Azokon a településeken ugyanis, ahol január 1-jén még érvényes szerződése volt a szolgáltatónak az önkormányzattal, ott a szolgáltatás tartalma változatlan maradt, a díjat pedig a "hulladékról szóló törvény" szerint számlázta ki a szolgáltató.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!