Belföld

2009.06.10. 14:21

M86-ünneplés: miniszteri biztos talicskázta a főszerkesztőt

Vát - Második, egyre jobb kört futjuk a Sárvárra vezető 88-as főút felüljárójának dupla körforgalmában, és már látjuk az M86-os „forgalomtól elzárt területen” gyülekező notabilitásokat. Avatni jöttünk, a Szombathely-Győr gyorsforgalmú út egy darabját, a cirka 100-110 kilométerből körülbelül ötöt - ebből három kilométer négysávos, a többi majd az lesz, ha újabb puzzle-darab kerül helyére az M86-os című gazdasági-politikai-építős kirakósjátékban.

feol.hu

Vát - Második, egyre jobb kört futjuk a Sárvárra vezető 88-as főút felüljárójának dupla körforgalmában, és már látjuk az M86-os „forgalomtól elzárt területen” gyülekező notabilitásokat. Avatni jöttünk, a Szombathely-Győr gyorsforgalmú út egy darabját, a cirka 100-110 kilométerből körülbelül ötöt  - ebből három kilométer négysávos, a többi majd az lesz, ha újabb puzzle-darab kerül helyére az M86-os című gazdasági-politikai-építős kirakósjátékban.Miközben próbálgatjuk a Vát előtt kezdődő, és az említett csomópontig sztráda jellegű aszfaltcsíkot (utána kétszer egysávosra szűkül), amolyan endékás pornófilm fílingünk van. Igen jól kezdődik, a titokban leszbikus Natascha leveszi Gerda nyakkendőjét, eldobja FDJ igazolványát, forró csók közepette kigombolja a blúzát – és máris megjelenik az Ende felirat, a többit meg majd hozzágondolja a tisztelt publikum.

Ám ne legyünk telhetetlenek, ezt már dr. Ipkovich György mondja a híd alatt az elkerülő miniszteri biztosaként, amiért nekünk csak ilyen mozaikszerű útépítés jutott.  Amiben tökéletesen igaza van, azon pedig nem morfondírozunk, hogy vajon miért tűnik Silent Hillnek a vasi megyeszékhely, ahova csak randomszerűen lehet beesni, mert a jelenlegi úthálózat nem igazán alkalmas a megközelítésre és a menekülésre.

De majd most, ha darabokban, de készül a Szombathely-Győr gyorsforgalmi, ennek az egyik kétszer két sávjában toporgunk – az aszfalt ugyan pár száz méter után elfogy ezen az oldalon, a folytatás már egy másik projekthez, a szelesteihez tartozik, aminek az alapkövét kellett megünnepelni nemrégiben. De természetesen egyszer meglesz az is. És ha már minden egyes szakaszt, hűllőátjárót, vadkerítést, aluljárót és műtárgyat szétörvendtünk, akkor végre – legutóbbi hírek szerint 2013-ra – kész lesz az amúgy 2010-ra ígért M86-os.

Amikor legutóbb arról értekeztünk egy rövid jegyzetben, hogy  most már tényleg izomból építeni kellene és nem csak virtuálisan avatgatni, akkor dr. Ipkovich telefonon arról értesítette a print és az online szerkesztőségünket, hogy a M86-os neki szívügye, nem engedi bántani, és ezért az avatón a digitális kiadás főszerkesztőjét saját kezűleg tolja végig a négysávon egy szolgálati talicskán. A frissen mázolt zöld, kézi szállítóeszköz ott áll az ünneplők előtt, kíváncsian várjuk a fejleményeket.



A szalagátvágás helyett talicskázás

Mindeközben Kovács Ferenc, a megyei közgyűlés elnöke mondja a köszöntő szavait, rámutatva, hogy mennyire szüksége van a megyének az M86-os (nagyon) és eddig a 8-as volt a főprojekt – azt nagyjából sejtjük, hogy a pesti nagyembereknek nagyjából mindegy, mert csak halovány értesüléseik lehetnek, mi a helyzet nyugaton. Némi technikai malőrként az áramot szolgáltató aggregátor haldokolni kezd, így az elnök beszédébe kedélyes brummogás vegyül, hogy aztán némi derültség után elhaljon.

További részletek a Vas Népe honlapján!

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!