Toplistás faék autók - válság idejére!

Székesfehérvár - Aki nem akar belevágni autóhitelbe, akár már egy új autó önrészének összegéért is vehet használható járgányt. Persze, csodát ne várjon.

Házi Péter

Egy új autó önrésze 250-350 ezer forinttól indul, ennyiért   akár  egy régebbi, de működőképes  autót is vehetünk. Érdemes olyat keresnünk, ami "faékségénél" fogva garantálhatja,  nem kell a  kocsival állandóan szervizbe járkálnunk. Keresésünk így leszűkült a minél kevesebb extrával (így kevesebb hibalehetőséggel) rendelkező, 1500 köbcenti alatti kocsikra. Amikor a használtautós honlapok keresőjébe beírtuk az összeghatárt, akkor szembesültünk csak azzal, hogy ennyiért már a régen még oly nagy becsben tartott, elsőgenerációs Opel Astrákhoz is hozzájuthatunk. A motor nyolcszelepes, és állítólag elnyűhetetlen, ám az általunk talált, 1994-es példány kasztniján egy kis lakatosmunka elfért volna.
Aki igazán strapabíró verdára, olcsó alkatérsz-utánpótlásra vágyik, annak érdemes megfontolnia egy régi Suzuki Swift megvásárlását. Egész új példányok is vannak jó áron: egy 1999-es, sport   verzióhoz már 350 ezerért hozzájuthatunk. Ha a takarékosság a legfőbb szempont,  két típus jöhet leginkább szóba: vagy a dízel Citroen AX vagy az ezer köbcentis Fiat Panda. Előbbiből egy 1992-est találtunk, 299 ezres irányáron, állítólag hölgytől. A Pandák esetében nagy az árszórás, 150-től egészen 400 ezerig.
Eggyel  magasabb kategóriának számít az az 1991-es Honda Civic, amelyhez CD-s autórádió, centrálzár is jár, 300 ezer pénzért. A  motor viszont  1400 köbcentis, 90 lóerős szerkezet, kérdés persze, hogy a fogyasztása mennyi. Igen jó áron van a használtpiacon a Mazda 121-es: már 270 ezer forintért is találtunk jó állapotú, japán minőségű kisautót. Persze, a 89 ezer futott kilométer nem túl hihető egy tizenhárom éves autónál...
Feltűnően kevés a piacon viszont  a Nissan  legkisebb autója, a Micra. Egy, akár mozgássérülteknek  is ajánlható, automataváltós darabot azért találtunk: az 1993-ban gyárott kisautóért 320 ezer forintot kértek, ebben  blokkolásgátló, sőt szervokormány is van!
Persze, egy tizenöt év körüli autó esetében, legyen szó bármilyen márkáról is, mindig a konkrét példány állapota dönt. Érdemes néhány ezer forintot rászánni, hogy egy hozzáértő szerelő átnézze a kiszemelt autót. Ha a motorikus része rendben van, de mondjuk a kasztnin van egy-két rozsdafolt, az még nem ok az elrettenésre.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!