2023.11.01. 06:00
Idén már a business casual stílus hódít a munkahelyeken
Egyszerre sportos és elegáns – mindennapossá vált a rugalmasan alakítható, hibrid viselet – természetesen okoseszközökkel.
Forrás: Huawei
A Gallup elemző cég nemrégiben tette közzé a munkahelyi öltözködési szokásokat vizsgáló legújabb felmérésének eredményeit, amelyből egyértelműen kirajzolódik a lazább, hétköznapibb munkahelyi öltözék irányába való elmozdulás. A kutatás szerint a formális üzleti öltözetet viselők aránya drasztikusan csökkent (mindössze 3 százalék visel már ilyen öltözetet), a legtöbb munkavállaló számára a tipikus munkahelyi öltözéket ma már az ún. business casual jelenti (41 százalék), ami sokkal lezserebb megjelenést tesz lehetővé.
Mindez a világjárvány alatt kialakult szokásokra vezethető vissza. A felmérés szerint azok, akik valaha dolgoztak távmunkában, sokkal valószínűbb, hogy lazább, business casual öltözetet viselnek a munkahelyükön (58 százalék), míg a nem távmunkában dolgozók kevésbé hajlanak erre (24 százalék).
Ezt a tendenciát erősíti meg a McKinsey idei riportja is, amely szerint a divatmárkák elmozdultak az elegáns, mégis kényelmes stílust kereső vásárlók igényei felé, és a hagyományos, formális viselet darabjairól a hibrid darabokra helyezték át hangsúlyt. Az ideális ruha egyszerre elegáns, de kényelmes, és az alkalomhoz illően rugalmasan alakítható is.
A jelentés szerint az irodai öltözködési szokások megújulásával párhuzamosan viszont egyre nagyobb szerepet kapnak azok az alkalmak is, amelyek klasszikus alkalmi öltözetet – öltönyt vagy estélyi ruhát – követelnek meg. Jól tükrözik ezt az eladási tendenciák is.
A csúcstechnológia és a divat fúziója jobban tetszik a magyar válaszadóknak
A csúcstechnológia és a divat egyesítését a vásárlói igények is alátámasztják: a gyártó megbízásából készült hazai reprezentatív kutatás szerint a magyar válaszadók harmada számára (31 százalék) a dizájn fontos szempont óravásárláskor (többen tartják fontosnak, mint például a méretet – 27 százalék), és a kérdőívet kitöltők többsége (64 százalék) a klasszikus órák dizájnját követő okosórákat részesíti előnyben.
![](https://cdnkpi.mediaworks.hu/2023/10/ueDujmJb6EZ04NJ6qOOKci28qQ_j-e_Edlh2lTGAOK4/fit/940/627/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50LzlmOWZlMTAxYzUyZDRlODg5YmEwOGIyZGJlYzE2M2Jl.jpg)
A vásárlók igénylik, hogy okoseszközük is rugalmasan alakítható legyen: 78 százalékuk számára fontos óraválasztáskor, hogy változtatni tudják kiegészítőjüket: cserélhető szíjjal rendelkezzen (42 százalék), illetve többféle színváltozat is elérhető legyen belőle (36 százalék).
![](https://cdnkpi.mediaworks.hu/2023/10/cOY-TDWrnG0tDqLL1ktMuq4ZCD8D3NikhAxPQV_XHxk/fit/940/567/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50L2I0ZDliNWY0ZTA3OTRkZmM5YjEzODA1MTVkNzVjMzUx.jpg)
A Huawei most megjelent okosórája a vásárlói trendeket szem előtt tartva a Fashion Forward koncepció keretében a csúcstechnológia és a divat egyesítését tűzte ki célul. A Huawei Watch GT 4 klasszikus megjelenésű dizájnja lehetővé teszi, hogy ne csak hasznos technológiai eszköz, hanem prémium anyaghasználatával és dizájnelemekkel stílusos kiegészítő is legyen. A modell óraszámlapjai és szíjai személyre és alkalomra, sőt, viseletre szabhatók, a széria 46 mm-es modelljének oktagonális alakját pedig a klasszikus luxusórák ihlették.
Digitália
- Állandó bázisnak is alkalmas barlangot fedeztek fel a Holdon
- Kihirdették a pénzdíjas Miss Mesterséges Intelligencia szépségverseny győzteseit
- A növénymagok még jobban szeretnek utazni a madarakkal, mint a halak ikrái
- Most könnyen megtudhatjuk, van-e vadmacskagén a cicánkban
- Gyermekkórház vált zsarolóvírus áldozatává