A kezdet nem volt kudarcmentes

2020.02.13. 15:00

Beérett a munka gyümölcse az Absurd Reklámügynökség ügyvezetőjének

Kovács Péter, a 20 éve alapított Absurd Reklámügynökség ügyvezetője, 2019-ben az Év Fejér Megyei Vállalkozója díjazottjainak egyike, mondhatnánk fejest ugrott az ismeretlenbe, hiszen a reklámszakma, a marketing a 90-es évek elején még gyerekcipőben járt.

Borsányi Bea

Kovács Péter a stabil, kiszámítható fejlődésre voksolt. Bejött

Fotó: Fehér Gábor / Fejér Megyei Hírlap

Kezdetben kis grafikai stúdióként működtek, ahol szó szerint a munkák révén tanulták a szakmát. Annak, hogy ezt sikeresen tették, egyik bizonyítéka az a sok komplex, kreatív koncepció, marketingstratégia, tervezést és kivitelezést is felölelő megbízás, amelyeket aztán a többnyire megyei közép- és nagyvállalatoktól kaptak.

A 2010-es években már nagy példányszámú magazinokat is megjelentettek, majd a közterületi hirdetési piacot is sikerrel hódították meg. Tavaly szeptemberben egyesültek a helyi reklámszakma másik képviselőjével, a Lénia Reklámügynökséggel, ami után az Absurd a reklámpiac meghatározó szereplőjévé vált. Az út elején azonban közel sem volt ennyire egyértelmű sem az irány, sem a siker.

– Amikor vállalkozásba fogtam, és létrehoztunk egy internetes céget, weboldalak készítésével akartam foglalkozni, ám az akkori piac még nem kínált nagy lehetőségeket, a cégek nem tartották fontosnak a saját weblapot. Így aztán néhány év után ez a vonal megállt. Mivel azonban logók, prospektusok, kommunikációs anyagok készítésére mutatkozott igény, a meglévő cég keretében kezdtünk el reklám-kommunikációval foglalkozni – idézte fel a kezdetetek az ügyvezető, aki azt is elárulta, hogy bár küzdelmes volt az eleje, de jóval sikeresebben tudták szolgáltatásaikat értékesíteni.

Ezt követően született meg 2000-ben az új cég, amely már egyértelműen marketing-kommunikációs feladatok megvalósítására jött létre. Annak ellenére, hogy az említett internetes vállalkozás nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket, csak 26 év után, tavaly szüntették meg. Amolyan szerelem-projekt volt. Ennek „oldalágaként” létrejött viszont egy harmadik, igen sikeressé vált cég, amelyből kinőtt Magyarország első zeneáruháza, ami aztán eladásra került.

Kovács Péter a stabil, kiszámítható fejlődésre voksolt. Bejött
Fotó: Fehér Gábor / Fejér Megyei Hírlap

Mondhatni tehát, cégek jöttek, mentek Péter életében, de az Absurd állandó maradt. Ez adta és adja ma is a gerincét a vállalkozásainak. De vajon miért és hogyan ugrik bele egy fiatalember az ismeretlenbe a ’90-es évek elején, amikor itthon éppen csak elindultak az első vállalkozások a rendszerváltást követően, a marketing pedig szinte ismeretlen világ volt?

– Valóban nagyon kevés tudásanyag állt rendelkezésre akkoriban arra nézve, hogyan is kell egy vállalkozást létrehozni és működtetni. Ez részben azt jelentette, hogy az ügyfelekkel együtt tanultuk a piacgazdaságot. A helyzetnek ugyanakkor megvolt az előnye is: hirtelen nagy igény jelentkezett a marketingre, amit mi ki tudtunk használni – mondta el a kitüntetett. Ennek okán az akkori piac szinte automatikusan adta a munkát, nem nagyon kellett érte megküzdeni. Tenni persze akkor is kellett az álmokért, és mivel Kovács Péter víziója az volt, hogy a piac meghatározó szereplőjévé válik, keményen dolgozott.

Azzal tisztában volt, hogy vállalkozása vezető szerepre leginkább regionálisan törekedhet, ugyanis a legnagyobb cégek, akik a legnagyobb megrendelők is egyben, a fővárosban működnek. Ugyanakkor nem is akart túl nagyot kockáztatni, inkább a stabil, kiszámítható fejlődésre voksolt. Az idő pedig visszaigazolta az amúgy műszaki menedzserként végzett ügyvezetőt, aki nem mellesleg alaposan kivette a részét Székesfehérvár turisztikai arculatának megformálásából is.

Végül adódik a kérdés: ha valaki elérte a kitűzött célt, vannak-e újabb tervei, vagy másra helyeződik a hangsúly az életében?

– Nos, itt az ideje a családra jobban odafigyelni, és ha lehet cél az, hogy egy 40 év feletti ember a hatékonyság megőrzése érdekében – ahogy újabb kutatások is bizonyítják – már csak heti három napot dolgozzon, mert a cégét úgy szervezi, hogy tudják helyettesíteni akár hetekre is, akkor azt el kell érni – zárta Kovács Péter.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában