Sport

2012.06.03. 15:47

Mecsek-rali: a Matók, Szabó duó a túlélésért harcolt, győzelem lett a vége

A 46. Mecsek-rali abszolút győztese nagy csatában Herczig Norbert lett, Turán Frigyest és Botka Dávidot megelőzve. A 8-as kategória "kalandtúrájában" a Matók Ádám, Szabó K. Tián duó nyert a Honda Civic Type volánja mögött.

Matók János

A péntek éjszakai két gyorsasági szakasszal kezdődött el az idei Mecsek-rali, a bajnokság 2. futama. A rajt előtt a fehérvári Tobak Team Hungary párosa, a Matók Ádám, Szabó K. Tián duó (Honda Civic Type, 8-as kategória) még nem tudhatta, hogy számukra megterhelő kalandtúra, egyfajta túlélési futam lesz a verseny.

Kezdődött azzal, hogy az éjszakára felszerelt lámpasor túl sok volt az autó generátorának, emiatt csökkent a motor teljesítménye, s menet közben ezt a pilóta és a navigátor is érezte. Mint az első bajnoki futamon, a Bükfürdő-ralin, ahol szintén bebizonyosodott, hogy a legénység által diktált tempó nagyon sok ennek az utcai gépnek. Ennek ellenére Ádám és Tián az első éjjeli gyorson 7 másodperccel megelőzte a jóval erősebb Mitsubishit hajtó Talmácsi Gábort, majd a másodikon a gyári Suzuki vb-autóval induló Ollé Sasát is lehagyták 6 másodperccel.

Ám ez a huszárcsínyük már kalandosra sikeredett: a hetvehelyi gyors utolsó 3 kilométerénél tejfehér ködbe futottak bele, s a lámpasor xenon fénye szinte megvakította őket, ezért azt lekapcsolták. Az autó saját lámpáival, az itiner alapján mentek tovább, s végül a 8-as kategóriában 3 perc 30 másodperces előnnyel várták a szombati folytatást. Ahol a 3. gyors után már 5 perc 30 másodpercre növelték az előnyüket, de ez nem ment simán: miután szinte egész éjjel esett az eső, kiszámíthatatlanok voltak az útviszonyok, s egy lassítónál Ádám úgy döntött, hogy nem kerüli ki, megpróbál átmenni rajta.

Ennek hozományaként a gép bal eleje megtörött később Tián műanyag kötözőkkel felvarrta , de ez nem befolyásolta őket. Az igazi kaland a 4. gyorson, Orrfűnél következett be: egy átvágos részen a pilóta túl közel ment a beton vízelvezetőhöz, amely kicsípte a jobb első kereket, defekt. Közel 6 percet spájzoltak be, mert szerelés közben kiengedett az olajos kézifék, az emelő pedig beszorult az autó alá.



Miután visszaültek a gépbe, a nagy kapkodásban Tiánnak nem volt már módjában a hangosítását bekötni, így a további 24 kilométeren a pilóta és navigátora, a teljesen hangszigetelt bukósisakban nem tudott egymással kommunikálni. Bekövetkezett az, amit Tián korábban már többször is hangoztatott: a pilóta a mester, a navigátor a karmester, mert kézzel adta, mutatta az információkat. Arról nem beszélve, hogy a defekt után a 4 keréken már 3 féle gumi volt: elől középkeményet, hátul puhát használtak, s miután még a rajt előtt esőre vártak, ezért pótkerékként két intermediát vittek magukkal, s ezek egyike lett a jobb első.



Így kellett még további 40 kilométert megtenniük a szervizig, s ez is nagy küzdelmet jelentett. De sikerült, a szerviz is gatyába rázta a Hondát, s bár a futómű még kapott egy nagyot, a riválisokat megelőzve, azok támadásait visszaverve ismét a 8-as kategória élére álltak 2 perces, megnyugtató előnnyel. Az utolsó gyorson már biztonságit autóztak a győzelem érdekében, hiszen az ezért járó bónuszpontokat is szerették volna bezsebelni.

Ám még itt is volt egy kalandjuk: az előttük haladó Talmácsi beesett az árokba, s onnan a nézők rakták ki, ám ettől így sáros lett az út, így Ádám is becsúszott, de sikerült magától kijönnie. Aztán utolérte Talmát, s jó ütemben meg is előzte. A célban mindketten nagyon boldogak voltak, hiszen Bükfürdő után ismét megnyerték a 8-as kategóriát. Tián, a navigátor különösen azért, mert bár volt már abszolút magyar bajnok, de a Mecsek-ralin ez volt az első győzelme.



De ezzel még nem volt vége, mert az eredményhirdetés után, szombaton 23 órakor Herczig Norberték és Turán Frigyesék társaságában, a Matók, Szabó duónak és a Hondának is jelenése volt a technikai ellenőrzésen. Ahol az MNASZ szakértői mindent a legnagyobb rendben találtak, az utcai, a széria Honda Civic kiállta próbát. A legénység, az autó mérlege eddig tökéletes: két futam, két győzelem. Legközelebb, július közepén a pokolian nehéz murvás verseny, a Veszprém-rali következik. Ahol a Tobak Team Hungary színeiben, Ádám és Tián mellett a csapat névadója, Tobak Zoltán is elrajtol a Mitsubishi volánja mögött.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!