2011.11.15. 16:20
Igenis, van jövő itthon! Fiatal vállalkozók találkoztak
Székesfehérvár - Milyen attitűddel lehet sikeres egy fiatal vállalkozó? - erre és hasonló kérdésekre keresték kedden a választ a Fiatal Vállalkozók Hete helyi nyitórendezvényén.
A Fiatal Vállalkozók Hete a világ 120 országában megtartott vállalkozásünnep, a Global Entrepreneurship Week (GEW) hazai rendezvénysorozata. A hetet hazánkban négy éve a Fiatal Vállalkozók Országos Szövetsége (FIVOSZ) szervezi.
2010-ben 4000-4500 tudatos fiatal vett részt a 11 városban megrendezett 31 rendezvényen. Az eseménysorozat előadóit és partnereit idén olyan vállalatok alkotják, melyek a 2010. évi magyar GDP 6,5 százalékát adják. Ez azért roppant fontos, mert Magyarországon a 15 és 34 év közötti fiatalok mindössze 3,7 százaléka vállalkozik, mely európai és amerikai viszonylatban is nagyon alacsony arány.
A Fiatal Vállalkozók Hetét idén minden eddiginél több helyszínen, Budapesten és 11 vidéki városban rendezik meg. Kedden a fehérvári eseményen, a Vállalkozói Attitűd napon arra keresték a választ a résztvevők, mitől lehet sikeres egy fiatal, és mi hajtja ma a vállalkozásokat.
Grósz Ákos, a fehérvári RedRock mászóterem tulajdonosa, a FIVOSZ Fejér megyei alelnöke előadásában kiemelte: a siker titka egy erős jövőkép, nagy adag felelősség, tudatosság, s annak felismerése, hogy nincs kudarc, csak rossz eredmény, amelyből tanulni lehet. A sikeres fiatal vállalkozó határozott véleménye, amit itt ki is fejtett, hogy nem foghatunk semmit a körülményekre, s igenis van jövő itthon!
Szabó Szilvia a vállalkozás motorját próbálta meg bemutatni az érdeklődőknek. A fiatal marketingszakember kiemelte: nem elég a reklám, az arculat és a névjegykártya, az alapoktól kell indulni. Érdemes figyelni a nemzetközi trendeket, hiszen azok előbb-utóbb hozzánk is begyűrűznek. A régió új trendjei közül a zöld, azaz ökológiailag fenntartható vállalkozás gondolatát és az erre épülő üzeneteket, márkákat és brendeket emelte ki. Ma különösen fontos, hogy egy vállalkozás ismerje ügyfeleit, s a kicsik kezében a személyre szabott marketing az egyik leghatásosabb eszköz - emelte ki.
A rendezvényen, amelynek házigazdája a Szántó Gábor, a FIVOSZ megyei elnöke volt, sikeres vállalkozók osztották meg tapasztalataikat a fiatalokkal. A tatabányai Pozsgay Gyula és két fehérvári vállalkozó, Varga István, a VOSZ megyei elnöke és Puska József, a megyei kereskedelmi és iparkamara építőipari tagozatának vezetője első kézből adott információkat azokról a sikerekről és buktatókról, amelyekkel ez a pálya ki van kövezve. E tudásra azért is nagy szükség van - derült ki -, mert ma tíz hazai induló vállalkozásból csupán egy lesz sikeres. Főként az első céges vállalkozóknál és a fiatal vállalkozóknál figyelhető meg ez a folyamat.