2021.05.27. 10:10
Rekordokat döntött a Xiaomi az első negyedévében
Bevált a cégnek az Okostelefon × AIoT stratégia minden piaci szegmensben. A Xiaomi tartja globális harmadik helyét a mobilgyártók között.
Forrás: Xiaomi
A cég első negyedévének pazar pénzügyi mutatói:
● Teljes árbevétel 76.9 milliárd jüan, az éves növekedés 54.7%;
● Bruttó nyereség körülbelül 14.2 milliárd jüan, az éves növekedés 87.4%;
● A nem IFRS szerinti, korrigált nettó nyereség 6.1 milliárd jüan, az éves növekedés 163.8%.
A Xiaomi továbbra is a harmadik legnagyobb okostelefongyártó a világon.
A versenyképessége különösen a prémium okostelefonok szegmensében erősödött.
A Canalys piackutató szerint a leszállított készülékek tekintetében a Vállalatcsoport megőrizte 3. helyét az okostelefonok globális piacán, a piaci részesedése 14,1 százalék volt.
Az eredmények megerősítették, hogy helyes volt a Smartphone × AIoT stratégiát követnie a vállaltnak.
Az IoT és lifestyle termékek eladásai 40,5 százalékkal bővültek és elérték a 18,2 milliárd jüanos árbevételt az idei első negyedévben. A Xiaomi okostelevízióiból 2,6 millió kelt el világszerte. Az All View Cloud (AVC) szerint
Kínában már a kilencedik egymást követő negyedévben vezeti a piacot, a világban pedig az öt legnagyobb televíziógyártó között volt az idei első negyedévben. A vállalat nagyképernyős okostévéi különösen népszerűek.
A Xiaomi külpiacokról származó árbevétele 50,6 százalékkal nőtt egy éven belül és elérte 37,4 milliárd jüant. A Canalys szerint, a Xiaomi piaci részesedése és a leszállított készülékek száma alapján az idei első negyedévben az öt legnagyobb mobilgyártó egyike volt 62 országban és piacvezető 12 országban és régióban.
A Xiaomi több fontos külpiacon is erősítette a versenyképességét. Szintén a Canalys szerint, 85,1 százalékos éves növekedést követően, a Vállalatcsoport először szerezte meg a második helyet Európában az okostelefonok piacán az elmúlt negyedévben, a piaci részesedése 22,7 százalék volt.
Kelet-Európában már az egymást követő második negyedévben lett piacvezető,
az okostelefonok eladásai 81,8 százalékkal növekedtek egy éven belül és a vállalat piaci részesedése elérte a 32,5 százalékot.
Oroszországban, 32,1 százalékos piaci részesedéssel először lett piacvezető mobilgyártó a Xiaomi.
Borítóképünköm a Xiaomi átlátszó tévéje