Hírek

2011.10.03. 02:29

Aláírásgyűjtés, a zajvédő fal ellen - néznék a piros vonatokat

Kápolnásnyék - Más helyszínekkel szemben az Ercsi utca lakói nem a zajvédő fal érdekében, hanem az ellen gyűjtöttek aláírásokat. És egy elvett járda pótlására.

Tribolt Lajos

Beszélgetésünk helyszíne Kápolnásnyék Ercsi utcája, amely a Fő utcától a 7-es útig húzódik, közben keresztezi a vasútat. A sorompós átjáró megszűnik, az utca kettészakad. A közúti átjárás megszűnését nem bánják, hiszen kisebb lesz a forgalom. Viszont megszűnik a buszjárat is. Ezért szeretnék, ha épülne egy gyalogos-átjáró, amilyen máshol is van az újjáépített vasúti pályán.

Az Ercsi út ebből az irányból egy háromszög alakú téren ér véget. A vasúti tervek szerint hangvédő fal zárja majd le a teret. A lakóknak ez sem tetszik. A polgármesternek írt levélben így fogalmaznak: "Mi, akik ezen a környéken lakunk már évek, sőt évtizedek óta, megszoktuk a vasút közelségét, a vasút hozzátartozik a környezetünkhöz, gyermekeink, unokáink csodálták és csodálják a vonatokat. (...) Most, hogy a vasutat korszerűsítik, a gyönyörű villanyvonatok suhannak csendben, szinte észrevétlenül előttünk, szeretnénk, ha nem takarnák el előlünk semmiféle zajvédő fallal." Halász Lajosné a helyszínen hozzáteszi:

- Ide hordjuk az unokáinkat nézelődni. Szeretik a szép, piros vonatokat.

A lakók tavasz óta keresik az igazukat, de eddig nem sokra jutottak. Kérdéseikre az önkormányzat lapjában kaptak választ. A vasúti beruházást irányító Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) lehetségesnek tartotta, hogy az önkormányzat saját hatáskörében járdát építsen a vasúti pályával párhuzamosan az Ercsi úttól az állomásig. Az önkormányzat pedig a zajvédő fal esetleges elhagyását tartotta lehetségesnek. Farsang Zoltán polgármester elmondta, a járda megépítése csak a vasúti árokig nyúló magánterületek terhére történhetne. A Fő utcán viszont az Ercsi utcától az állomásig megépül a járda a vasúti beruházás terhére. A NIF válasza szerint az Ercsi úti vasúti átjáró megszüntetését hatósági engedély írja elő. Új gyalogos-átjáró kialakítása - mivel az állomás új kitérő körzetébe esne - több építési előírásba ütközik. Az új, közúti, gyalogos- és kerékpáros-aluljáró megépítésének alapvető oka az Ercsi úti szintbeli keresztezés megszüntetése. Az állomás mentén épülő zajvédő fal létesítését az érvényes és jogerős építési és környezetvédelmi engedélyek írják elő. Azoktól eltérni csak indokolt esetben lehet.

Itt tartunk. A járda megépítéséhez, a kisajátításokhoz az önkormányzatnak nyilván nincs pénze. Gyalogos-átkelő nem épülhet. Esetleg később a zajvédő fal lehet vitatéma.

Beszélgetésünk helyszíne Kápolnásnyék Ercsi utcája, amely a Fő utcától a 7-es útig húzódik, közben keresztezi a vasútat. A sorompós átjáró megszűnik, az utca kettészakad. A közúti átjárás megszűnését nem bánják, hiszen kisebb lesz a forgalom. Viszont megszűnik a buszjárat is. Ezért szeretnék, ha épülne egy gyalogos-átjáró, amilyen máshol is van az újjáépített vasúti pályán.

Az Ercsi út ebből az irányból egy háromszög alakú téren ér véget. A vasúti tervek szerint hangvédő fal zárja majd le a teret. A lakóknak ez sem tetszik. A polgármesternek írt levélben így fogalmaznak: "Mi, akik ezen a környéken lakunk már évek, sőt évtizedek óta, megszoktuk a vasút közelségét, a vasút hozzátartozik a környezetünkhöz, gyermekeink, unokáink csodálták és csodálják a vonatokat. (...) Most, hogy a vasutat korszerűsítik, a gyönyörű villanyvonatok suhannak csendben, szinte észrevétlenül előttünk, szeretnénk, ha nem takarnák el előlünk semmiféle zajvédő fallal." Halász Lajosné a helyszínen hozzáteszi:

- Ide hordjuk az unokáinkat nézelődni. Szeretik a szép, piros vonatokat.

A lakók tavasz óta keresik az igazukat, de eddig nem sokra jutottak. Kérdéseikre az önkormányzat lapjában kaptak választ. A vasúti beruházást irányító Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) lehetségesnek tartotta, hogy az önkormányzat saját hatáskörében járdát építsen a vasúti pályával párhuzamosan az Ercsi úttól az állomásig. Az önkormányzat pedig a zajvédő fal esetleges elhagyását tartotta lehetségesnek. Farsang Zoltán polgármester elmondta, a járda megépítése csak a vasúti árokig nyúló magánterületek terhére történhetne. A Fő utcán viszont az Ercsi utcától az állomásig megépül a járda a vasúti beruházás terhére. A NIF válasza szerint az Ercsi úti vasúti átjáró megszüntetését hatósági engedély írja elő. Új gyalogos-átjáró kialakítása - mivel az állomás új kitérő körzetébe esne - több építési előírásba ütközik. Az új, közúti, gyalogos- és kerékpáros-aluljáró megépítésének alapvető oka az Ercsi úti szintbeli keresztezés megszüntetése. Az állomás mentén épülő zajvédő fal létesítését az érvényes és jogerős építési és környezetvédelmi engedélyek írják elő. Azoktól eltérni csak indokolt esetben lehet.

Itt tartunk. A járda megépítéséhez, a kisajátításokhoz az önkormányzatnak nyilván nincs pénze. Gyalogos-átkelő nem épülhet. Esetleg később a zajvédő fal lehet vitatéma.

Az Ercsi út ebből az irányból egy háromszög alakú téren ér véget. A vasúti tervek szerint hangvédő fal zárja majd le a teret. A lakóknak ez sem tetszik. A polgármesternek írt levélben így fogalmaznak: "Mi, akik ezen a környéken lakunk már évek, sőt évtizedek óta, megszoktuk a vasút közelségét, a vasút hozzátartozik a környezetünkhöz, gyermekeink, unokáink csodálták és csodálják a vonatokat. (...) Most, hogy a vasutat korszerűsítik, a gyönyörű villanyvonatok suhannak csendben, szinte észrevétlenül előttünk, szeretnénk, ha nem takarnák el előlünk semmiféle zajvédő fallal." Halász Lajosné a helyszínen hozzáteszi:

- Ide hordjuk az unokáinkat nézelődni. Szeretik a szép, piros vonatokat.

A lakók tavasz óta keresik az igazukat, de eddig nem sokra jutottak. Kérdéseikre az önkormányzat lapjában kaptak választ. A vasúti beruházást irányító Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) lehetségesnek tartotta, hogy az önkormányzat saját hatáskörében járdát építsen a vasúti pályával párhuzamosan az Ercsi úttól az állomásig. Az önkormányzat pedig a zajvédő fal esetleges elhagyását tartotta lehetségesnek. Farsang Zoltán polgármester elmondta, a járda megépítése csak a vasúti árokig nyúló magánterületek terhére történhetne. A Fő utcán viszont az Ercsi utcától az állomásig megépül a járda a vasúti beruházás terhére. A NIF válasza szerint az Ercsi úti vasúti átjáró megszüntetését hatósági engedély írja elő. Új gyalogos-átjáró kialakítása - mivel az állomás új kitérő körzetébe esne - több építési előírásba ütközik. Az új, közúti, gyalogos- és kerékpáros-aluljáró megépítésének alapvető oka az Ercsi úti szintbeli keresztezés megszüntetése. Az állomás mentén épülő zajvédő fal létesítését az érvényes és jogerős építési és környezetvédelmi engedélyek írják elő. Azoktól eltérni csak indokolt esetben lehet.

Itt tartunk. A járda megépítéséhez, a kisajátításokhoz az önkormányzatnak nyilván nincs pénze. Gyalogos-átkelő nem épülhet. Esetleg később a zajvédő fal lehet vitatéma.

Az Ercsi út ebből az irányból egy háromszög alakú téren ér véget. A vasúti tervek szerint hangvédő fal zárja majd le a teret. A lakóknak ez sem tetszik. A polgármesternek írt levélben így fogalmaznak: "Mi, akik ezen a környéken lakunk már évek, sőt évtizedek óta, megszoktuk a vasút közelségét, a vasút hozzátartozik a környezetünkhöz, gyermekeink, unokáink csodálták és csodálják a vonatokat. (...) Most, hogy a vasutat korszerűsítik, a gyönyörű villanyvonatok suhannak csendben, szinte észrevétlenül előttünk, szeretnénk, ha nem takarnák el előlünk semmiféle zajvédő fallal." Halász Lajosné a helyszínen hozzáteszi:

- Ide hordjuk az unokáinkat nézelődni. Szeretik a szép, piros vonatokat.

A lakók tavasz óta keresik az igazukat, de eddig nem sokra jutottak. Kérdéseikre az önkormányzat lapjában kaptak választ. A vasúti beruházást irányító Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) lehetségesnek tartotta, hogy az önkormányzat saját hatáskörében járdát építsen a vasúti pályával párhuzamosan az Ercsi úttól az állomásig. Az önkormányzat pedig a zajvédő fal esetleges elhagyását tartotta lehetségesnek. Farsang Zoltán polgármester elmondta, a járda megépítése csak a vasúti árokig nyúló magánterületek terhére történhetne. A Fő utcán viszont az Ercsi utcától az állomásig megépül a járda a vasúti beruházás terhére. A NIF válasza szerint az Ercsi úti vasúti átjáró megszüntetését hatósági engedély írja elő. Új gyalogos-átjáró kialakítása - mivel az állomás új kitérő körzetébe esne - több építési előírásba ütközik. Az új, közúti, gyalogos- és kerékpáros-aluljáró megépítésének alapvető oka az Ercsi úti szintbeli keresztezés megszüntetése. Az állomás mentén épülő zajvédő fal létesítését az érvényes és jogerős építési és környezetvédelmi engedélyek írják elő. Azoktól eltérni csak indokolt esetben lehet.

Itt tartunk. A járda megépítéséhez, a kisajátításokhoz az önkormányzatnak nyilván nincs pénze. Gyalogos-átkelő nem épülhet. Esetleg később a zajvédő fal lehet vitatéma.

- Ide hordjuk az unokáinkat nézelődni. Szeretik a szép, piros vonatokat.

A lakók tavasz óta keresik az igazukat, de eddig nem sokra jutottak. Kérdéseikre az önkormányzat lapjában kaptak választ. A vasúti beruházást irányító Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) lehetségesnek tartotta, hogy az önkormányzat saját hatáskörében járdát építsen a vasúti pályával párhuzamosan az Ercsi úttól az állomásig. Az önkormányzat pedig a zajvédő fal esetleges elhagyását tartotta lehetségesnek. Farsang Zoltán polgármester elmondta, a járda megépítése csak a vasúti árokig nyúló magánterületek terhére történhetne. A Fő utcán viszont az Ercsi utcától az állomásig megépül a járda a vasúti beruházás terhére. A NIF válasza szerint az Ercsi úti vasúti átjáró megszüntetését hatósági engedély írja elő. Új gyalogos-átjáró kialakítása - mivel az állomás új kitérő körzetébe esne - több építési előírásba ütközik. Az új, közúti, gyalogos- és kerékpáros-aluljáró megépítésének alapvető oka az Ercsi úti szintbeli keresztezés megszüntetése. Az állomás mentén épülő zajvédő fal létesítését az érvényes és jogerős építési és környezetvédelmi engedélyek írják elő. Azoktól eltérni csak indokolt esetben lehet.

Itt tartunk. A járda megépítéséhez, a kisajátításokhoz az önkormányzatnak nyilván nincs pénze. Gyalogos-átkelő nem épülhet. Esetleg később a zajvédő fal lehet vitatéma.

- Ide hordjuk az unokáinkat nézelődni. Szeretik a szép, piros vonatokat.

A lakók tavasz óta keresik az igazukat, de eddig nem sokra jutottak. Kérdéseikre az önkormányzat lapjában kaptak választ. A vasúti beruházást irányító Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) lehetségesnek tartotta, hogy az önkormányzat saját hatáskörében járdát építsen a vasúti pályával párhuzamosan az Ercsi úttól az állomásig. Az önkormányzat pedig a zajvédő fal esetleges elhagyását tartotta lehetségesnek. Farsang Zoltán polgármester elmondta, a járda megépítése csak a vasúti árokig nyúló magánterületek terhére történhetne. A Fő utcán viszont az Ercsi utcától az állomásig megépül a járda a vasúti beruházás terhére. A NIF válasza szerint az Ercsi úti vasúti átjáró megszüntetését hatósági engedély írja elő. Új gyalogos-átjáró kialakítása - mivel az állomás új kitérő körzetébe esne - több építési előírásba ütközik. Az új, közúti, gyalogos- és kerékpáros-aluljáró megépítésének alapvető oka az Ercsi úti szintbeli keresztezés megszüntetése. Az állomás mentén épülő zajvédő fal létesítését az érvényes és jogerős építési és környezetvédelmi engedélyek írják elő. Azoktól eltérni csak indokolt esetben lehet.

Itt tartunk. A járda megépítéséhez, a kisajátításokhoz az önkormányzatnak nyilván nincs pénze. Gyalogos-átkelő nem épülhet. Esetleg később a zajvédő fal lehet vitatéma.

A lakók tavasz óta keresik az igazukat, de eddig nem sokra jutottak. Kérdéseikre az önkormányzat lapjában kaptak választ. A vasúti beruházást irányító Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) lehetségesnek tartotta, hogy az önkormányzat saját hatáskörében járdát építsen a vasúti pályával párhuzamosan az Ercsi úttól az állomásig. Az önkormányzat pedig a zajvédő fal esetleges elhagyását tartotta lehetségesnek. Farsang Zoltán polgármester elmondta, a járda megépítése csak a vasúti árokig nyúló magánterületek terhére történhetne. A Fő utcán viszont az Ercsi utcától az állomásig megépül a járda a vasúti beruházás terhére. A NIF válasza szerint az Ercsi úti vasúti átjáró megszüntetését hatósági engedély írja elő. Új gyalogos-átjáró kialakítása - mivel az állomás új kitérő körzetébe esne - több építési előírásba ütközik. Az új, közúti, gyalogos- és kerékpáros-aluljáró megépítésének alapvető oka az Ercsi úti szintbeli keresztezés megszüntetése. Az állomás mentén épülő zajvédő fal létesítését az érvényes és jogerős építési és környezetvédelmi engedélyek írják elő. Azoktól eltérni csak indokolt esetben lehet.

Itt tartunk. A járda megépítéséhez, a kisajátításokhoz az önkormányzatnak nyilván nincs pénze. Gyalogos-átkelő nem épülhet. Esetleg később a zajvédő fal lehet vitatéma.

A lakók tavasz óta keresik az igazukat, de eddig nem sokra jutottak. Kérdéseikre az önkormányzat lapjában kaptak választ. A vasúti beruházást irányító Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) lehetségesnek tartotta, hogy az önkormányzat saját hatáskörében járdát építsen a vasúti pályával párhuzamosan az Ercsi úttól az állomásig. Az önkormányzat pedig a zajvédő fal esetleges elhagyását tartotta lehetségesnek. Farsang Zoltán polgármester elmondta, a járda megépítése csak a vasúti árokig nyúló magánterületek terhére történhetne. A Fő utcán viszont az Ercsi utcától az állomásig megépül a járda a vasúti beruházás terhére. A NIF válasza szerint az Ercsi úti vasúti átjáró megszüntetését hatósági engedély írja elő. Új gyalogos-átjáró kialakítása - mivel az állomás új kitérő körzetébe esne - több építési előírásba ütközik. Az új, közúti, gyalogos- és kerékpáros-aluljáró megépítésének alapvető oka az Ercsi úti szintbeli keresztezés megszüntetése. Az állomás mentén épülő zajvédő fal létesítését az érvényes és jogerős építési és környezetvédelmi engedélyek írják elő. Azoktól eltérni csak indokolt esetben lehet.

Itt tartunk. A járda megépítéséhez, a kisajátításokhoz az önkormányzatnak nyilván nincs pénze. Gyalogos-átkelő nem épülhet. Esetleg később a zajvédő fal lehet vitatéma.

Itt tartunk. A járda megépítéséhez, a kisajátításokhoz az önkormányzatnak nyilván nincs pénze. Gyalogos-átkelő nem épülhet. Esetleg később a zajvédő fal lehet vitatéma.

Itt tartunk. A járda megépítéséhez, a kisajátításokhoz az önkormányzatnak nyilván nincs pénze. Gyalogos-átkelő nem épülhet. Esetleg később a zajvédő fal lehet vitatéma.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!