Hírek

2017.03.13. 16:40

Ilyen lesz az új, módosított buszmenetrend Fehérváron

Egy, a KNYKK Zrt. által készített utaselégedettségi felmérésből az derült ki, a buszokat használók számára az lenne a legfontosabb, hogy a meglévő menetrendet alapul véve, minden városrészből átszállás nélkül lehessen eljutni a kórházhoz, a vasútállomáshoz. Ezt vették figyelembe az új menetrend tervezésekor.

Házi Péter

Pontosabban nem is új menetrend lesz, hanem, amint Cser-Palkovics András polgármester sajtótájékoztatóján hangsúlyozta, 323 ezer kilométerrel bővítik a buszok 3,7 millió kilométeres futásteljesítményét. Így a közösségi közlekedés városi támogatása már meghaladja a félmilliárd forintot: a folyamatosan visszaeső, most 50 milliós állami normatíva tízszeresét költi Fehérvár önkormányzata helyi közösségi közlekedésre.

– Minden híresztelés ellenére Fehérvár nem saját cégével, hanem a KNYKK Zrt-vel kötött szerződés alapján látja el a tömegközlekedési feladatokat, a város soha annyit nem költött erre a célra, mint most – reagált a közelmúltban megjelentekre Fehérvár polgármestere.

Tóth István a KNYKK Zrt. nevében arról beszélt, a tervek szerint 2018-2019 táján újszerű buszokat kívánnak Fehérváron forgalomba állítani. Mint mondta, meggyőződése, hogy az új menetrenddel vonzóvá válhat a buszos közlekedés Fehérváron.

Nagy Zsolt, a közlekedési iroda vezetője ismertette a terveket. Ezek szerint idén májustól a 16A járat 30-as jelű járattá alakul át és meghosszabbítva, hurokjárattá alakítva a Feketehegyet is összeköti közvetlenül a kórházzal. Idén novembertől indulhat a 32K és 32V jelű busz, amely klasszikus körjáratként köti össze a Kassai utcát a vasútállomással, érinti a Nagyszombati és a Fiskális utat is.

Jövő évtől állhat forgalomba a 39K és 39V jelű járat, ami a Fecskepartról indulva a Bregyó közön, majd a Piac téren keresztül éri el a kórházat. Mind a 32, mind a 39 körjárat lesz, egymással „szemben” haladnak majd a buszok.

Idén novembertől a Maroshegyről is közvetlenül elérhető lesz a kórház, a vasútállomás a 40 és 41 jelzésű buszokkal. Mindezeken túl az is megfogalmazódott kérésként az utasok részéről, hogy hétvégén sűrűbbek legyenek a járatok. Ennek érdekében a 11A, 12A, 14, 22, 24, 36 jelzésű vonalakon járatsűrítés várható már május elsejétől. Utóbbi járatsűrítés összesen 96 új indulást jelenthet szabadnapon délelőttönként.

Amint Székesfehérvár polgármestere hozzátette, 2020 tájára készül el a vasútállomás mellett az intermodális közlekedési központ, ezzel kapcsolatban a közlekedéstudományi intézet már készíti a helyközi járatok „áthangolását”. A fehérvári menetrend komolyabb átalakításával mindenképpen meg kell várni az intermodális csomópont elkészültét, addig is azonban a legfontosabb cél, hogy a közösségi közlekedés vonzóvá váljon Fehérváron. Ezzel lehet a torlódások számát csökkenteni, élhetőbb várost teremteni.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!