Hírek

2017.09.01. 14:00

Flóra egy maga által szerkesztett bloggal kezdte - ma már saját kollekciója van

SZÉKESFEHÉRVÁR-BUDAPEST Még nincs harmincéves, máris saját kollekciója van. Nem sokan mondhatják el ezt magukról - Gölöncsér Flóra azonban igen.

Szanyi-Nagy Judit

- A mérföldkő az volt, amikor édesanyám megvette az első designer darabját. Mindez akkor történt, amikor még általános iskolás voltam, szóval mondhatni, elég korán a divat elkötelezettjévé váltam. Persze az iparágat érteni, szakértőbb szemmel vizsgálni mégiscsak a gimnáziumban kezdtem el - meséli Gölöncsér Flóra, aki a képek egy részén is megjelenik a ma már saját maga által is tervezett ruhákban.

- Nem mondanám, hogy modellkedem. Inkább úgy fogalmaznék, hogy sok esetben én kellek ahhoz, hogy megfelelően tudjam szemléltetni az elképzeléseimet. Bár mind a mai napig modellt állok a saját márkánknak, jobban preferálom, ha nem én szerepelek a képeken - mondja. Mindezek ellenére a fotózások továbbra is aktív részét képzik az életének, de ma már főként a kamera túloldaláról. - Mivel a divatiparban dolgozom, hetente előfordulnak kisebb-nagyobb fotózások, melyeknek inkább a megszervezésében, lebonyolításában és a stylingjában vállalok aktív szerepet.

Magyarországon szinte elsőként indított divatblogot, amelyhez az írások mellett az arcát is adta. Mára saját tervezésű ruhakollekciót hozott forgalomba, pedig még harmincéves sincs. Ő a fehérvári Gölöncsér Flóra.

Flóra lényegében bloggerként kezdte a szakmát: 2010-ben, amikor az egyetemre került, útjára indította saját blogját. - Valójában ez egy önmegvalósítási platformot nyújtott számomra. Magyarországon az elsők között voltam, akik divatblogolással kezdtek foglalkozni, hiszen abban az időben ez nagyon újnak számított. A blogom remek platformot biztosított arra, hogy megmutassam, mi az aktuális trend, mi az, ami mögötte van, illetve, hogy mi is a véleményem minderről. A rendszeres fotózás is itt került az életembe - mondja Flóra, aki mostanra a blogírás terén letette a lantot:

- Sajnos manapság már nem jut időm a folyamatos blogolásra, ezért nem is mondanám magamat bloggernek. A szövegírás számomra mindig is fontos volt, hiszen így tudom, tudtam megértetni azt, mit, miért és hogyan veszek fel, de úgy érzem, manapság ez a része elveszik ennek a témakörnek: kevesen olvassák el a képhez fűzött tartalmakat.

Saját tervezésű ruhákban: Gölöncsér Flóra

Mindenesetre a divat mindig is ott volt Flóra életében. Szakmai gyakorlatát egy magyar divatmárkánál kezdte.

- Nagyszerű volt részese lenni egy, a világpiacra éppen belépő női márkának - részletezi, hozzátéve: - Itt sikerült belekóstolnom abba, hogyan is néz ki egy, a divat-iparban aktívan szerepet vállaló cég élete a gyakorlatban. Rengeteg új dolgot tanultam. Az igazi mélyvíz mégiscsak ezután következett, amikor Horváth Dórával két évvel ezelőtt egy új üzlet nyitásának a kapujában találtam magamat. Mondanom sem kell, ügyvezetőként elejétől a végéig megismertem azt, mit is jelent egy saját márka menedzselése - a fotózásokon és a divatbemutatókon túl. Nagyon büszke vagyok arra, hogy közösen fel tudtunk építeni egy sikeres magyar márkát, amelynek eredményességét mi sem mutatja jobban, mint hogy nap, mint nap elégedett vásárlókkal találkozunk.

Saját tervezésű ruhákban: a Tücsiként ismert műsorvezető

Ezt az év elején egy újabb önmegvalósítás követte. - Januárban elérkezettnek láttuk az időt társammal, Koleszár Annamáriával arra, hogy útjára indítsuk a saját elképzeléseinkhez legjobban illeszkedő női-férfi márkát. A minőség és az ár mellett az is fontos számunkra, hogy a kapcsolatok fontosságát hangsúlyozzuk - meséli Flóra, aki megtalálta számításait a divatvilágban.

Hogyan is működik mindez a gyakorlatban?

Rengeteg munkával jár egy ruházati márka menedzselése - vallja Flóra. - A legnagyobb kihívást a gyártás folyamatos biztosítása jelenti, hiszen hatalmas szakemberhiánnyal állunk szemben. Az is folyamatos izgalmat jelent, hogy olyan fazonokat találjunk ki, amik tetszeni fognak az általunk megcélzott rétegnek. Ezután következik a megfelelő marketingkommunikáció, illetve a széles körben való terjesztés, a folyamatos kapcsolattartás a viszonteladókkal - részletezi. Flóra egy szőrméket gyártó cégnél is dolgozik. Itt találkozott Aryee Claudia Dedei „Tücsi" műsorvezetővel is, akivel aztán megállapodtak abban, hogy a műsorvezető segít népszerűsíteni a székesfehérvári lány üzletének ruháit. - Fontosnak tartom, hogy minél színesebb, minél izgalmasabb embereken mutathassuk be a ruháinkat. Ezért is szeretnénk még több embert bevonni a fotózásokba - mondja.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!