Lóerő

2015.07.16. 14:53

Itt a prémium prémiuma - A Mercedes-Benz különleges modelljeit road-show-n mutatják be

Székesfehérvár - Már az alapmodellek is kategóriájuk előkelőségei . Az AMG kivitellel pedig még rátesznek több lapáttal.

dr. Szabó Zoltán

Amolyan vándorkiállítás, -bemutató, hivatalosan Dream Cars Road Show neve, helyszíne a fehérvári Pappas márkakereskedés, ahol a Mercedes-Benz AMG-modelljeit láthatják az érdeklődők szombat délig. Boros Norbert értékesítési vezető elmondta, hogy 14 modell érkezett hozzájuk, amelyek lefedik a típusváltozat szinte teljes palettáját. Igazi különlegességekről van szó, mind megjelenésükben, mind teljesítményükben és szolgáltatásaikban.

Az AMG önmagában is egy ipartörténeti érdekesség. Kis manufaktúra, tuningcég volt, amely a két kiváló mérnök, Hans Werner Aufrecht és Erhard Melcher nevéről, illetve a településről kapta mozaiknevét. Széria Mercedeseket alakítottak át kis darabszámban. A Daimler aztán megvásárolta a műhelyt, házi tuning céggé fejlesztette, és azóta jóval nagyobb darabszámban készülnek a spéci kocsik.

A fehér címke igazolja, hogy a motort Dennis Bohner építette. Fotó: Koppán Viktor

Mondhatnánk , a prémium prémiuma a Mercedes AMG, amely külsejében is mutatja különlegességét. Erőt, dinamizmust sugároz a megváltozott köténylemez, lökhárító, hűtőrács, kerekek, belül a sportülések, a kormány, a fém pedálok. A motorok sokkal erősebbek, a CLS 63 AMG például V8-as biturbo motorjával 585 lóerőt teljesít, az AMG GTS sportkocsi pedig 510 lovas. Érdekesség, hogy a nagy teljesítményű motorokat egy-egy kiválóan képzett technikus kézzel rakja össze, egyedül, akinek a neve olvasható a motoron. A CLS 63 erőforrását például Dennis Bogner építette. Vagyis ő a felelős , ha a méregdrága autó esetleg meghibásodik, leáll az út szélén, bár gyanítom, erre igen kevés az esély. A típuspaletta a belépő A osztálytól a csúcs S 63 AMG limuzinig terjed, vagyis az alapmodelleket alakították át, méghozzá alaposan. Kivétel a már említett GT, amelyet kifejezetten sportautónak terveztek, a Porsche 911 konkurenciájának. Őrületes hangja és útfekvése van. Kecskeméten is készül egyébként AMG, a CLA és a CLA Shooting Brake erősebb, agresszívabb változata. Ennek a motorja kétliteres, 361 lóerős.

Mondanom sem kell, nem népautó az AMG, hiszen már az alapmodell sem az, ám mint technikai érdekesség, figyelemre érdemes.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!