Sportvilág

2011.06.20. 02:29

BalaTour: Palkovicsék kategóriagyőztesek, abszolútban 4-ek lettek

Balatonlelle - Halenár István és csapata szervezésében került sor szombaton a BalaTour I. Groupama Nemzeti Kupa nagyhajós vitorlásversenyre, több székesfehérvári résztvevővel.

Matók János

 

 

 

- Jónéhány éve vitorlázom, s mint rendezvényszervező, a munkámat most összekötöm a hobbimmal. Hiányzott az ilyen jellegű komplett családi program a tó környékén, hiszen amíg a verseny zajlik, addig a családok sem unatkoznak a parton - mondta Halenár István, aki egykor a Vidiben is focizott, s gyermeke jelenleg Szabó Tyantyi Józseftől lesi el a labdarúgás titkait, amíg Szabó egykori csapattársának, Vadász Imrének a felesége, Máté Hajnalka az SHS-nél dolgozik. Nem véletlen, hogy a Videoton Old Boys legénysége - Szabó, Vadász és Kuttor Attila - is benevezett a viadalra: a fiúk a Halenár által kormányzott SailVész (Szélvész) matrózaiként várták izgatottan a versenyt. Az egyik esélyes, Palkovics Krisztián, a Sapa Fehérvár AV19 hokisa a vidis focistáknál sokkal nyugodtabbnak tűnt, hiszen nem csak a jégen, de már a vízen is kivívta magának a hírnevet. Arról nem beszélve, hogy az Ice Man névre keresztelt csodálatos hajóján összeszokott legénység: Nemes Attila, Kaibás Kornél, Otta Viktor és Nagy András segítette Palkót a győzelemhez. A harmadik fehérvári érdekeltségű hajón, a Dobbin a kormányos Gombás Attila társaságában  a szintén vidista Csongrádi Ferenc és párja, Hajnal Anna, valamint Kósa Gábor várta a rajtot.

- Jónéhány éve vitorlázom, s mint rendezvényszervező, a munkámat most összekötöm a hobbimmal. Hiányzott az ilyen jellegű komplett családi program a tó környékén, hiszen amíg a verseny zajlik, addig a családok sem unatkoznak a parton - mondta Halenár István, aki egykor a Vidiben is focizott, s gyermeke jelenleg Szabó Tyantyi Józseftől lesi el a labdarúgás titkait, amíg Szabó egykori csapattársának, Vadász Imrének a felesége, Máté Hajnalka az SHS-nél dolgozik. Nem véletlen, hogy a Videoton Old Boys legénysége - Szabó, Vadász és Kuttor Attila - is benevezett a viadalra: a fiúk a Halenár által kormányzott SailVész (Szélvész) matrózaiként várták izgatottan a versenyt. Az egyik esélyes, Palkovics Krisztián, a Sapa Fehérvár AV19 hokisa a vidis focistáknál sokkal nyugodtabbnak tűnt, hiszen nem csak a jégen, de már a vízen is kivívta magának a hírnevet. Arról nem beszélve, hogy az Ice Man névre keresztelt csodálatos hajóján összeszokott legénység: Nemes Attila, Kaibás Kornél, Otta Viktor és Nagy András segítette Palkót a győzelemhez. A harmadik fehérvári érdekeltségű hajón, a Dobbin a kormányos Gombás Attila társaságában  a szintén vidista Csongrádi Ferenc és párja, Hajnal Anna, valamint Kósa Gábor várta a rajtot.

 

 

Ami a SailVész számára nem a legjobban sikerült, hiszen azonnal beragadtak, mondhatni durrdefektet kaptak a rajtnál, de percekkel később már felzárkóztak az élmezőnyhöz. A legjobban végül Palkovicsék teljesítettek, hiszen kategóriájuk első, az abszolút értékelésben pedig a 4. helyen értek be a célba. A lényeg persze az volt, hogy a Vidi legendái közül egyikük sem esett bele a 40-50 kilométeres szél által felkorbácsolt vízbe, így az aggódó családtagok nagy ovációja mellett értek be a kikötőbe. Miként Csongrádiék is bő egy óra múlva, de az UEFA-kupás Vidi csapatkapitánya elárulta: - Azért, mert menet közben megálltunk ebédelni. Többször is veszélyben forgott az életem, alig úsztam meg a vízbeesést...

- Ahogy az várható volt, nagy szélben versenyeztünk, s ez kedvező volt nekünk. Nem volt semmi problémánk, legfeljebb csak annyi, hogy a srácok néha elaludtak a fedélzeten - mondta harsányan nevetve Palkovics Krisztián, aki már a Fehérszalagra készül.

- Ahogy az várható volt, nagy szélben versenyeztünk, s ez kedvező volt nekünk. Nem volt semmi problémánk, legfeljebb csak annyi, hogy a srácok néha elaludtak a fedélzeten - mondta harsányan nevetve Palkovics Krisztián, aki már a Fehérszalagra készül.

 

 

- Nehezen indult, de aztán belelendült a csapat - értékelt Halenár István. - Ezzel a hajóval akár nyerhettünk is volna, ám jó legénység kell hozzá, beleértve magamat is. Jó és izgalmas verseny volt, a nagy szélben örülhettünk, hogy talpon maradtunk. Voltak ugyan próbálkozások, de végül is egyikünk sem esett be a vízbe. Összességében elégedett vagyok a látottakkal.

Miután partot értek, a Vidi futballistái szinte egymás szavába vágva mesélték el az életre szóló élményeiket. Így Vadász Imre, aki ellensúlyként a hajóról lelógva, szinte az orrával súrolta a vizet. Vagy Kuttor Attila, aki a vitorlákat tartotta, kezelte a fedélzeten. Szabó Józsi a saját bevallása szerint háromszor is meghalt menet közben a nagy szél miatt, majd szélcsendben, amikor szinte a kezükkel kellett evezniük, hogy végül beérjenek a célba.

- Nehezen indult, de aztán belelendült a csapat - értékelt Halenár István. - Ezzel a hajóval akár nyerhettünk is volna, ám jó legénység kell hozzá, beleértve magamat is. Jó és izgalmas verseny volt, a nagy szélben örülhettünk, hogy talpon maradtunk. Voltak ugyan próbálkozások, de végül is egyikünk sem esett be a vízbe. Összességében elégedett vagyok a látottakkal.

Miután partot értek, a Vidi futballistái szinte egymás szavába vágva mesélték el az életre szóló élményeiket. Így Vadász Imre, aki ellensúlyként a hajóról lelógva, szinte az orrával súrolta a vizet. Vagy Kuttor Attila, aki a vitorlákat tartotta, kezelte a fedélzeten. Szabó Józsi a saját bevallása szerint háromszor is meghalt menet közben a nagy szél miatt, majd szélcsendben, amikor szinte a kezükkel kellett evezniük, hogy végül beérjenek a célba.

- Nehezen indult, de aztán belelendült a csapat - értékelt Halenár István. - Ezzel a hajóval akár nyerhettünk is volna, ám jó legénység kell hozzá, beleértve magamat is. Jó és izgalmas verseny volt, a nagy szélben örülhettünk, hogy talpon maradtunk. Voltak ugyan próbálkozások, de végül is egyikünk sem esett be a vízbe. Összességében elégedett vagyok a látottakkal.

Miután partot értek, a Vidi futballistái szinte egymás szavába vágva mesélték el az életre szóló élményeiket. Így Vadász Imre, aki ellensúlyként a hajóról lelógva, szinte az orrával súrolta a vizet. Vagy Kuttor Attila, aki a vitorlákat tartotta, kezelte a fedélzeten. Szabó Józsi a saját bevallása szerint háromszor is meghalt menet közben a nagy szél miatt, majd szélcsendben, amikor szinte a kezükkel kellett evezniük, hogy végül beérjenek a célba.

Miután partot értek, a Vidi futballistái szinte egymás szavába vágva mesélték el az életre szóló élményeiket. Így Vadász Imre, aki ellensúlyként a hajóról lelógva, szinte az orrával súrolta a vizet. Vagy Kuttor Attila, aki a vitorlákat tartotta, kezelte a fedélzeten. Szabó Józsi a saját bevallása szerint háromszor is meghalt menet közben a nagy szél miatt, majd szélcsendben, amikor szinte a kezükkel kellett evezniük, hogy végül beérjenek a célba.

Miután partot értek, a Vidi futballistái szinte egymás szavába vágva mesélték el az életre szóló élményeiket. Így Vadász Imre, aki ellensúlyként a hajóról lelógva, szinte az orrával súrolta a vizet. Vagy Kuttor Attila, aki a vitorlákat tartotta, kezelte a fedélzeten. Szabó Józsi a saját bevallása szerint háromszor is meghalt menet közben a nagy szél miatt, majd szélcsendben, amikor szinte a kezükkel kellett evezniük, hogy végül beérjenek a célba.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!