2018.01.26. 08:00
Határidőre befejezték a nagyjavítás a Nagyolvasztóműben
A tavalyi év végén zajlott le a Nagyolvasztóműben az ércelőkészítő és a vagonbuktató üzemrészek éves nagyjavítása. A karbantartási feladatok mellett három beruházási témában is elvégezték a soron következő munkálatokat a szakemberek.
Dunaferr
A részletekről Vitális Imre üzemviteli és karbantartásvezető adott tájékoztatást.
- A nagyjavítást eredetileg augusztusra terveztük. A kezdési időpont többszöri módosítása után végül december első fele lett a kitűzött időszak, amiben volt némi kockázat, de szerencsésen alakult az időjárás, nem voltak mínuszok abban az időszakban.
![](https://cdn.feol.hu/2021/09/llX4824ILqzGZhNfbP5H-0A0sl4IVHqugMsb-M5Mi3Y/fill/210/276/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50L2ZhNzYzZmUxZTdhZTRmZjE5MmEzMmZmYjc3MGNjYjMy.jpg)
A nagyjavítás programjában az évről évre visszatérő, rutinszerű karbantartási feladatok mellett három beruházási téma is szerepelt. Ezek egyike volt a vagonbuktató Kokszoló felőli oldaltartójának komplett cseréje, ami gyakorlatilag a villamos, hidraulikus és acélszerkezeti elemek bontását és teljes újjáépítését jelentette. A munkát a Dunasín Kft. nyerte és végezte el jó minőségben, határidőre. A másik beruházási projekt a vagonbuktató körzet PLC-vezérlésének komplett cseréje volt. Itt a teljes munkafolyamatot a Nagyolvasztómű villamos üzemének saját kollektívája végezte, a kábelezéstől kezdve egészen a programozásig. Mindenképpen az volt a kézenfekvő, hogy ebbe a munkába ne vonjunk be külső vállalkozást, hiszen üzemzavaros helyzetekben a hibaelhárítást is a saját dolgozóinknak kell elvégezniük, tehát ismerniük kell a teljes rendszert, minden részletében. Ez egy ütemezett korszerűsítés-sorozat egyik állomása volt, két körzetben megtörtént már a teljes vezérlési rendszer felújítása, de további két terület még hátra van. A harmadik beruházási téma a 32-es számú szállítószalag vázának acélszerkezeti felújítása volt, ezt a Gyárépszer Kft. szakemberei végezték el.
![](https://cdn.feol.hu/2021/09/i2KbIbsSdal2JprL7Nr7or9Y3ielL1OUNzgavzvEZNw/fill/1470/1152/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50L2QzNWJlNTRhMzM3MTRmYWFhYThmMWFkOGJhYmJiZGUw.jpg)
A karbantartási feladatokat három külső vállalkozó bevonásával sikerült megoldanunk. A BIS Hungary Kft. a vagonbuktató gépészeti felújításán dolgozott, a Kék Acél Kft. szakemberei a transzfertöltő körzet karbantartását végezték el, a KGYV-Kapton Kft. feladata pedig a tömörítői körzet szállítószalagjainak karbantartása volt. A karbantartási munkálatok nagy részét a nappali időszakban, reggel 6-tól 18 óráig végeztük, de a kritikus területeken éjszakai műszak elrendelésére is szükség volt. A csúcsidőszakban egyszerre 80-100 ember dolgozott a munkaterületen. Ilyen nagy létszám mellett is sikerült balesetmentesen megvalósítani a nagyjavítást. Határidőre végeztünk a feladatokkal és december 14-én elindulhatott az anyagfogadás.
Köszönet illeti a munkálatokban résztvevő minden kollégát, a saját dolgozóinkat, a Gyártó Egység szakembereit és a külső vállalkozásokat egyaránt. Ami az idei évet illeti, már készülünk az I-es nagyolvasztó augusztus végére tervezett torokzárszerkezet-cseréjére, az ősz folyamán pedig ismét sor kerül majd az ércelőkészítő és darabosító üzem éves nagyjavítására is.