Hirdetés

2018.02.21. 01:00

Poszt vagy Facebook hirdetés? (szponzorált tartalom)

A cikk elolvasását követően reméljük, szilárd választ kaptok arra, mi is a különbség a Facebook hirdetés és a posztok közt, és hogy mikor melyik a jobb egy vállalkozás számára.

Ha van Facebook fiókotok, Ti magatok is biztosan találkoztatok már havazáskor az “esik a hó” posztokkal, és a jelenségre épülő mémekkel, miszerint honnan is tudná az ember, hogy tényleg esik a hó, ha nem kerül fel Facebookra?

A kérdés jogos, hiszen sokan feleslegesnek ítélik a “hójelentést”, mikor az ember kinézve az ablakán is láthatja. Azonban most arra kérünk, meditáld végig a kérdést egy kicsit más szemszögből. Ne azt nézd, hogy jé, itt egy újabb kedves ismerős, akit azonnal tiltok/törlök, hanem a következőt gondold végig: a havazás egy igen jó példa, az ablakon kinézve valóban azonnal látni lehet, ha fehérbe borult a táj, így sokak teljes mértékben feleslegesnek ítélik az erről szóló posztokat.

Azonban, ha arra gondolsz, hogy mennyien vannak, akik tegyük fel, nem néztek volna ki maguktól az ablakon, mennyien mulasztották volna el a lehetőséget, csak mert később jutottak volna el addig, hogy kinézzenek, lemaradva a fehérségről, vagy mennyien vannak, akik egyáltalán nem nézhetnek ki akár azért, mert mérföldekre vannak a havazás helyszínétől, akár egyéb hátráltató tényezők miatt – az, hogy miért, jelen esetben teljes mértékben elhanyagolható a válaszadásnál, máris rávilágít arra, hogy mennyi potenciális jelöltje van a hírnek, akik a poszt nélkül sosem, vagy csak késve szereztek volna az információról tudomást.

Gondolod, hogy ez a Te vállalkozásodnál másképp van? Érted már, miért is fontos, ha folyamatosan osztasz meg a vállalkozásoddal, termékeddel kapcsolatban?

Oké, oké, most már világos, de elég a poszt, minek fizetni a hirdetésért, ha így is rengeteg emberhez el lehet érni?

Nos, ha csak posztolsz, és arra vársz, hogy majd a termelés beindulásával kezdesz el fizetett hirdetésekkel is bővülni (vagy ezt az opciót eleve elveted, lévén, elég a poszt is), pont az leszel, aki csak totyogni tanul, míg körülötte mindenki megtanul futni. Nem mondjuk, jó az, ha posztolsz, hiszen helyzeti előnyöd lesz azokkal szemben, akik még ezt sem teszik, azonban a fizetett hirdetésekkel mindig több embert lehet célzottabban elérni (=keresőoptimalizálás, mely a paraméterek pontos megadásával mind korra, nemre, érdeklődésre, kulcsszavakra lehet szűkíteni a célcsoportot).

Felesleges kiadás? Sokkal inkább befektetés, amivel nagyobb profitra lehet szert tenni, hiszen a termék, a vállalkozás több emberhez juthat el, célzottan olyanok is ránk találhatnak, akik a hirdetés nélkül esetleg a konkurenciába futottak volna bele előbb az éterben.

Szóval a kérdés, miszerint érdemes e a Facebook hirdetést választani, most már nem is annyira kérdés!

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában