2018.09.13. 10:00
Két új útmutató készült a fogyasztók könnyebb eligazodásához
Sosem lehet eleget beszélni arról, miképpen tudják érvényesíteni jogaikat az állampolgárok – ezért van szükség újabb kiadványokra is.
Sajtótájékoztatón számoltak be az új kiadványokról
Fotó: Koppán Viktor Dávid/Fejér Megyei Hírlap
Két új kiadvánnyal segíti a fogyasztókat a Magyar Energetikai és Közműszabályozási Hivatal (MEKH). A „Panasza van? Segítünk!” című kiadványsorozat ötödik és hatodik füzete a kereskedőváltás, valamint a közműcsatlakozás területét érinti. Előbbi kiadvány segíti az eligazodást az energia- és közműszolgáltatók között, bemutatja a villamosenergia-, földgáz-, távhő- és víziközmű-szolgáltatások működését, tájékoztat a kereskedőváltás folyamatáról, valamint kitér az egyetemes szolgáltatói és a versenypiaci szerződés közötti különbségekre is.
Utóbbi prospektus azoknak szól, akik – például építkezés, tulajdonosváltás miatt – új közműcsatlakozás kialakítását tervezik; ők a szerződéskötés, illetve a csatlakozás kiépítésének és üzembe helyezésének folyamatáról olvashatnak – tájékoztatott Tanárki Gábor, a Fejér Megyei Kormányhivatal igazgatója és Szentirmay Melinda, a Fogyasztóvédelmi Vizsgálatok Osztályának főosztályvezető-helyettese.
Az első kiadvány a hatásköri megoszlásokról (hova fordulhatnak ügyeikkel a fogyasztók, milyen jogaik és kötelezettségeik vannak), a második a mérőórákról, a harmadik a felhasználóváltásról (amennyiben eladunk vagy megveszünk egy lakást, az ezzel kapcsolatos szerződéskötés miatt máris érint bennünket a témakör), a negyedik pedig a védendő fogyasztók (egészségügyi, financiális) problémáiról szól.
A szerdán tartott sajtótájékoztatón Scherer Zsolt, a MEKH szóvivője kiemelte: a kiadványok a kormányablakokban, a szolgáltatók, elosztók ügyfélkapcsolati irodáiban érhetők el, valamint letölthetők a mekh.hu címről is.