2019.03.09. 07:20
A cecei és alapi pedagógusok folyamatosan új kihívásokkal néznek szembe
Mindezt önként teszik, saját fejlődésük és a gyermekek érdekében.
A továbbképzések szeptemberig folytatódnak
Fotó: Az iskola
Mint arról korábban beszámoltunk, a Komplex alapprogram elnevezésű oktatási-nevelési projekt szeptemberi bevezetését célozták meg Cecén, ehhez kapcsolódva pedig már több továbbképzésen is jártak a cecei, alapi oktatók. Legutóbb a „differenciált fejlesztés heterogén tanulócsoportokban” nevű technikát ismerhették meg.
– Mivel már több éve differenciált tanulásszervezést alkalmazunk, úgy gondoltuk, számunkra a képzés nem jelent majd újdonságot. Azonban sok olyan részlettel is megismerkedtünk, amely továbbfejleszti a megvalósításunkat. Az egyik ilyen terület a nyílt feladatok bevezetése a csoportos munkában, vagyis amikor olyan feladatokat adunk a gyermekeknek, amelyeknek az eredménye nem teljesen megtervezhető.
Ilyen a vélemény megfogalmazása vagy a gyűjtőmunka – számolt be tapasztalatairól Szabóné Várady Katalin igazgatóhelyettes. A differenciált tanulásszervezés lényege, hogy a témakörökhöz kapcsolódó feladatokat a diákok egyéni teljesítőképessége alapján állítják össze. Az „újabb” módszer szerint az egyéni feladatok elvégzése egy csoportos feladatra épül.
– Ez mindenkinek sikerélményt szerez, vagyis a pedagógus feladata, hogy a gyermek az adott feladatot örömmel tudja majd elvégezni. Ez feltételezi, hogy jól ismerjük a diákjaink sajátosságait, erősségeiket és fejleszthető területeiket – részletezte az igazgatóhelyettes, majd hozzátette: „izgalmas és kihívásokkal teli időszak ez számunkra, hiszen tanulunk, gyakorlunk, adaptálunk és készülünk az új koncepció, módszer bevezetésére!”