Kultúra

2009.09.22. 02:28

Rajtad is múlik, nincs DE

Budapest - Közel 800 jelölő mintegy 158 témát küldött be: a javaslatokból választotta ki a Médiaunió Alapítvány kuratóriuma a 2010-es év társadalmi célú megakampányának témáját.

PLT

A Schmidt Mária, Hankiss Elemér, Novák Péter, Rudolf Péter és Somody Imre alkotta grémium által választott téma továbbra is az egyéni felelősségvállalást hangsúlyozza, azonban ezúttal a fogyatékkal élők integrálásának középpontba állításával.

A Médiaunió első, 2009-es, Rajtad is múlik az egészséged megőrzése! NincsDE! szlogennel futó társadalmi célú kampánya még javában zajlik, ám a Médiaunió Alapítvány kuratóriuma már megkezdte az előkészületeket a 2010-es kampány elindításához. A magyar médiatörténetben eddig példátlan összefogásnak köszönhetően több mint 200 médium ajánlott fel évi több milliárd forintnyi felületet a társadalmi célú kampány üzenetének hatékony eljuttatása érdekében. A Médiaunió kuratóriuma hangsúlyozta, hogy számos társadalmi probléma vár mielőbbi megoldásra, ám a legfontosabbnak azt érzik, hogy továbbra is rámutassanak az egyéni felelősségvállalás szükségességére. Az összefogás, a szolidaritás, az egymás elfogadása, olyan alapvető és megkerülhetetlen társadalmi kérdések, amelyek megértése és átérzése a hétköznapi példákon keresztül a legkönnyebb, hiszen élnek közöttünk olyan emberek, akik a segítségünkre, megértésünkre szorulnak, akik szintén teljes életet kívánnak élni, szeretnének beilleszkedni, nem adják fel, pedig a lehetőségeik korlátozottak.

Schmidt Mária, a grémium elnöke elmondta: Súlyos lemaradásban vagyunk a fogyatékos emberek helyzetének javítása terén. E lemaradás nemcsak a mozgáskorlátozottak életét megkönnyítő törvények betartásában és betartatásában jelentkezik, de a szemléletmódunk is módosításra szorul. Rudolf Péter, a kuratórium tagja pedig így fogalmazott. A fogyatékkal élők helyzetének bemutatásán keresztül célunk érzékeltetni, hogy egy közösség vagyunk, és egy közösség részének lenni előnyökkel is jár, de egymás iránti felelősséggel is. Ez a kampány nemcsak a fogyatékkal élőkről kíván szólni, hanem rólunk, a saját képességeink, lehetőségeink felismeréséről is. Somody Imre pedig hozzátette: A kampány a klasszikus jogi értelmezésen túl minden fogyatékosságról szól. Fogyatékká válhat az is, ha például hátrányos helyzetű gyerekek késve vagy egyáltalán nem tudnak megtanulni írni és olvasni.

A kuratórium felhívta a média és a lakosság figyelmét az egyik legjobb civil-szakmai kezdeményezés, a forráshiánnyal küszködő Ability Park bezárásának veszélyére. Arra kérte a Médiaunió tagjait, szimpatizánsait: a a téma felvezetéseként adjanak teret az Ability Parkról és annak nehéz helyzetéről szóló tudósításoknak.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!