Az ország egyik kapuja

2 órája

Dömötör Csaba: stratégiai jelentőségű, hogy újra magyar tulajdonba kerül a Liszt Ferenc repülőtér (videó)

Stratégiai jelentőségű, hogy újra magyar tulajdonba kerül a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér – mondta a Miniszterelnöki Kabinetiroda parlamenti államtitkára a Facebookon hétfőn közzétett videójában.

MW

Budapest, 2024. június 6. A Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülõtér 2-es terminálja 2024. június 6-án. Ezen a napon aláírásra került a repülõteret üzemeltetõ Budapest Airport Zrt. adás-vételi szerzõdése, így közel 20 év után újra nemzeti többségi tulajdonba került a reptér. A megállapodásnak köszönhetõen a magyar állam vételár arányosan 80 százalékos tulajdonrészt szerez a Budapest Airport Zrt.-ben, a francia társbefektetõ VINCI pedig 20 százalékot. MTI/Koszticsák Szilárd

Forrás: MTI

Fotó: Koszticsák Szilárd

Dömötör Csaba úgy fogalmazott: 

 a budapesti reptér stratégiai jelentőségét jól mutatja, hogy az elmúlt húsz évben megháromszorozódott a forgalma és most újra a Covid-járvány előtti rekordszinteket közelíti.

A reptér nyereséget termel az országnak, az intézmény osztalékfizető képessége 30-35 milliárd forint, „tehát nem pénzt visz, hanem pénzt hoz az államnak” – hangsúlyozta az államtitkár.

A kifutópályák még messze nem érték el a kapacitásuk maximumát, ezért még tovább bővülhet a forgalom – emelte ki.

Hozzátette, a reptér milliók számára az ország kapuja, 

15 millió utasról van szó, ami a jövőben akár meg is duplázódhat.

Alapvető érdek, hogy méltó legyen ehhez a ranghoz, és az eddigieknél jobban működjön – mondta.

A külföldi tulajdonosok eddig úgy vettek ki egy halom pénzt az üzemeltetésből, hogy az egyre szükségesebb fejlesztések rendre elmaradtak és nem épült új terminál 

– közölte az államtitkár, hozzátéve, hogy a terminál építése most megvalósulhat. Kitért arra is, hogy a reptér megközelítési lehetőségét is javítani kell.

Dömötör Csaba emlékeztetett rá, hogy 

a repteret a baloldali kormány 2005-ben privatizálta, „enyhe megfogalmazás szerint is, eléggé tékozló módon”. A reptér ugyanis már akkor évi tízmilliárdos nyereséget hozott, ami azóta csak nőtt 

– emelte ki.

Hozzátette, hogy a privatizációs bevételt az „akkori balos kormány szinte teljes egészében azonnal felélte”. 

Az ígért nagyarányú fejlesztések elmaradtak, helyette elbocsátásokra került sor, amikor Bajnai Gordon került az üzemeltető cég igazgatósági székébe

– hívta fel a figyelmet az államtitkár.

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában